Linne + Leggings

| Postat i: Elsas vardag
0
..Detta kunde jag gå omkring med utomhus. Utan att frysa. Sommarkänsla när man börjar plocka fram alla dessa svala plagg.

Sommarkläder

| Postat i: Kläder & Mode
2
Förra helgen var det så varmt att jag kunde börja använda en del av mina nya sommarkläder. Älskar körsbär och även denna modell på blus; knäppning, krage och även "knytning".
Nu är det däremot väldigt kallt igen. Frös ute fast jag hade skinnjackan på mig.

Tandställning, check!

| Postat i: Elsas vardag
4
Igår var jag hos käftis för att få en nattandställnig. Dom kallade det för en "nattmössa" eftersom man har en sorts bindning över huvudet. Min första natt med den var ingen succé, sov inte speciellt bra. Troligen och förhoppningsvis kommer jag att vänja mig och kunna sova med den bättre allt eftersom jag vänjer mig vid det.

Ugly Betty ♥

En trip till huvudstaden

| Postat i: Elsas vardag
2
Igårkväll flög vi ner till Stockholm för att fortsätta MFT-behandlingen för min ätstörning. Vi har precis landat hemma igen och denna resa till Stockholm har troligen varit den bästa av alla under detta år (vi har varit i Stockholm minst fem gånger i år).
Har just ätit kvällis, Nu = vila. snart = basta. Senare = sova.

Min morsdaggåva

| Postat i: Elsas vardag
1
Texten på kortet är utkluddat, det blev lite väl privat.

Pluggar in i det sista

| Postat i: Elsas vardag
0
Fick veta idag att det är en historiaredovisning imorgon. Har suttit och försökt få ihop all min fakta med en powerpoint och hoppas att det ska gå någorlunda okej imorgon. Skulle behöva öva på att redovisa det för att inte behöva läsa direkt från pappret imorgon men vet inte om jag orkar. God natt till er bloggläsare i alla fall

Sitter och väntar på middag

| Postat i: Elsas vardag
2

Frågor? ---> Blogresponse

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag får fortfarande frågor i kommentarsfältet av anonyma personer. Jag vill inte skriva ut svaren i enskilda inlägg,
och ni som vill vara anonyma kan jag inte kontakta på sidan av bloggen för att svara. Skriv alltså era frågor på blogresponse om ni vill få svar.

Löparhelg i Luleå

| Postat i: Elsas vardag
2
Igår var det en hel del löparlopp här i Luleå. Själv hade jag gärna deltagit, roligt att få göra något sånt tillsammans med så många andra människor. Däremot får jag inte anstränga mig över huvud taget än. Inte ens promenera. Lillebror sprang maxloppet på 3.5 km med sina kompisar. Det påminde mig om den tiden då jag sprang happy mealloppet med mina kompisar. Tider det.


Trädgårdsfix

| Postat i: Foto
3
Idag har vi varit på Rutviks Handelsträdgård och låtit mamma plocka på sig växter som en morsdagspresent. Detta var även roligt för mig som tycker om att plantera och fixa i trädgården. Kameran fick följa med vilket ledde till att jag fotade en hel del fina blommor.
Hugo + gula blommor = sant
Hawaiikänsla
Jag och Hugo satte oss och läste en stund medan mamma och pappa stod i den långa kön för att betala.

Så. Fint. Och. Vackert.

| Postat i: Musik
0
Jag smälter, bokstavligt talat.

Grattis Loreen, Grattis Sverige!

| Postat i: Elsas vardag
1
Den 18:e maj 2012, Sverige, Stockholm, Solna, Friends Arena, Eurovision Song Contest. Längtar på många olika sätt dit. Förhoppningsvis kommer jag att befinna mig där.

Heja Sverige, Go Loreen!

| Postat i: Musik
0
u ska vi ta hem det här, nästa år vill vi ha Eurovision i Sverige!

Succé på grillpremiären

| Postat i: Elsas vardag
3
Ikväll var det grillpremiär hos oss. Det var även invigning av vår nya, stora grill. Jag tror detta var en av de godaste grillrätterna jag ätit. Bulgursallad, marinerad kyckling, halloumi och limesås. Godare än godast!
Grillmaster

Jag fick ett vackert hjärta på min tallrik. Vackert. ♥

Börja fråga!

| Postat i: Elsas vardag
0
För att kunna svara på frågor från er bloggläsare på ett smidigt sätt har jag skaffat blogresponse. Jag ser fram emot att få se vad ni har att fråga mig, och även att få svara på dem. Fråga på nu genom att antingen klicka på länken högst upp i menyn till höger, eller den lilla ikonen "våga fråga" som finns efter varje inlägg.

Take me back

| Postat i: Gamla Godingar
1


Komfortabla sängar

| Postat i: Elsas vardag
1
Rummet vi har haft i Umeå har varit väldigt kalt, enkelt inrett och tråkigt på många sätt. Däremot fanns det en grej som kändes lite lyxigare: elsängar. Man har alltså en fjärkontroll där man kan styra sängen på olika sätt. höja och sänka ryggen, bakre delen av sängerna (där man har fötterna) samt öja oh sänka hela sängen. Lite skönt och praktiskt om man vill sitta i sängen och läsa.
När jag upptäckte dessa fjärrkontroller började jag styra mammas säng när hon satt i den, helt omedveten om att de går att styra. Tillslut hade jag nästan klämt ihop henne, och styrt sängen väldigt högt upp...

Home, I'm coming home ♫ ♪...

| Postat i: Elsas vardag
0
I skrivande stund sitter jag på bussen som rullar hem mot Luleå. Nu är jag utskriven från sjukhuset, och tanken är att jag inte ska behöva återvända. Inte för att få hjälp med min ätstörning i alla fall. Självklart kan det hända att jag komer att behöva återvända, om det inte funkar på hemmaplan, men förhoppningsvis ska vi klara av det här hemma nu.

Otroligt söt video som väcker fina minnen ✿ ❀ ✺

Blir GALEN på mitt "babyhår"

| Postat i: Elsas vardag
5
Jag är sjukt less på allt babyhår som spretar längst hårfästet vid pannan. Det vill inte lägga sig tillsammans med det andra håret utan far iväg åt ett helt annat håll. Helt galet irriterande, och det känns som att babyhåret bara blir mer och mer. Någon som har något tips på hur man kan motverka detta? Jag är mycket tacksam för bra tips!
På dessa bilder syns babyhåret tydligt. Speciellt på den första.
Ett litet problem i en stor värld, men ändå väldigt irriterande. Så irriterande att det får ett eget blogginlägg.

Tack, eller vad ska jag säga?

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag får många fina meddelanden/kommentarer/sms osv. av vänner/släkt/bekanta som bryr sig om, vill stötta och finnas där. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva/säga eller berätta för er. Däremot vill jag att ni ska veta att jag tycker det är fint att ni skriver och att det är kul att höra av er... Kommer inte för mig att skriva mer än så som svar till alla er där ute. Men det är  bara att höra av er om ni vill. Det är lätt att man blir osäker på hur man ska behandla en person som inte mår bra. För mig får ni göra precis som ni vill. Ni behöver inte vara rädda att fråga saker, inte vara rädda för att höra av er och inte heller känna press att ni borde höra av er.

Jag vet att jag skrivit ett liknande inlägg tidigare, men jag kände att jag behövde få ut det igen.

Bild tagen här i sjukhuset på vårt rum. Ligger i sängen och kollar på Little Miss Sunshine. Bra film men underligt slut.

Oh no, sommaren är för nära!

| Postat i: Tankar och Åsikter
1
..Ja, nu tycker förmodligen många att jag är knäpp. Alla pratar och skriver om att det ska bli så skönt med sommar, och att "vad skönt med sol". Som att allting blir så bra bara vädret är bra. Själv känner jag bara: NEJ! Sommarlovet får inte komma om bara tre veckor! Det är först nu jag förstått hur snart det är. Denna sommar skulle inte bli en skitsommar då jag är helt begränsad och bara mår skit hela tiden. Jag önskar att jag kunde skjuta upp sommaren en månad till. Jag behöver den tiden. Jag behöver få ladda upp mer och lägga på mig några extra kilon så att jag kan ha en bättre sommar med mer frihet. Vet inte vad jag ska ta mig till. Hur jag än gör så kommer jag inte hinna bli nog bra/fri fram till sommarlovet. Blä.
Det känns så hemskt att veta att min sommar inte kommer att bli som jag vill, den kommer att bli allt annat än "awesome". Den kommer troligen bli ännu värre än den förra. Hur är det möjligt? Fattar inte hur det kan bli såhär. Inte för mig. Inte för någon.

Låg

| Postat i: Elsas vardag
5
Jag känner att jag har mycket gemensamt med den högra sidan av denna bild. Usch. Allting känns bara tråkigt, jag gör allt vad jag kan för att försöka få mig själv att bli lite glad, bara för en liten stund. Ingenting funkar och livet känns bara tungt just nu. Depp.

Terapibad

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag har jag fått träffa en sjukgymnast här på sjukhuset. Jag har fått massage samt fått gå med henne till sjukhusets pool och ha terapibad. Det kändes bra och skönt  än om det var väldigt lugnt, precis som det är hela tiden just nu. Det var framför allt skönt att få komma bort från den miljön som man vistas i här så mycket och att få tänka på något annat en stund.

För övrigt så har jag sysselsatt mig med att göra en fiskbensfläta igen.

Slow

| Postat i: Elsas vardag
2
Redan nu känner jag hur tiden har börjat gå i slow motion igen. Här på sjukhuset känns allting så dött. Inget att göra. Sitta och rulla tummar och vänta på att dagen ska ta slut. Tråkigt.

Norrlandskusten express

| Postat i: Elsas vardag
2
...Så heter bussen vi åker med till Umeå. Nu har vi åkt i lite mer än en timme, bara tre kvar nu. 180 minuter, det går snabbt. Eller? Hoppas det. Det finns trådlöst internet på bussen i alla fall, det är ju ett plus.

Arkivbild från sommaren 2009

Tillbaka till sjukhuset

| Postat i: Elsas vardag
1
Riktigt tidigt imorgon bär det av till Umeå sjukhus igen. En fyra timmars lång bussresa väntar. Denna gång blir tiden på sjukhuset inte lika långt, en vecka (måndag-fredag).  I grund och botten är det väl trist att åka tillbaka dit, det finns så lite att göra och känslan av att vara instängd är ännu större där. Däremot är jag inställd på detta och har vetat om att jag ska tillbaka dit, just imorgon ända sen jag lämnade sjukhuset sist. Jag hoppas bara att det går bra där borta nu och att jag slipper panikångest/outhärdliga stunder.

I believe I can fly

| Postat i: Omvärlden
0
Efter att jag sett denna coola video blir man sugen på att pröva "flyga fritt". Det är någon sorts vindtunnel som gör att man kan flyga där, på rikt! I börjar ser det mest svårt ut, men när man kommit en bit in i filmen ser det riktigt häftigt och roligt ut. Kanske detta är något som borde finnas med på "att göra innan jag dör listan".

Musikaliskt underverk?

| Postat i: Omvärlden
1
Är det möjligt att vara såhär söt, liten och samtidigt duktig på trummor? Trodde inte det. Men tydligen är
svaret ja. Galet men coolt

In Sweden we call it utflykt

| Postat i: Elsas vardag
1
Under förmiddagen sken solen och det var så varmt att jag kunde sitta ute i linne och vara varm. Därför bestämde vi i familjen oss för att åka på en utflykt till ormberget för att grilla. Som vanligt slutar det med att vi ägnar för mycket tid till förberedelserna för utflykten, så när vi väl kommer fram hade det blivit ganska molnigt och blåsigt. Det var rätt kul ändå, och härligt att kunna äta utomhus. Några kompisar följde med, bland annat denna söta hund vid namn Woopi ^^.
Bulgursallad med grillad halloumi och marinerad quornfilé. Vegerariskt och mycket gott. Grillad halloumi i mitt hjärta ♥ Har faktiskt fått mer aptit på senaste tiden.

Min fredag den 18:e maj 2012

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag har jag som vanligt mest varit hemma och tråkat. Det är så mitt liv är just nu när jag har så kallat "noll aktivitet". Fick fara med mamma och storasyster på stan en kort sväng idag. Kollade som hastigast in på några klädaffäer i hopp om att hitta en skolavslutningsklänning. Misslyckades. Vi lämnade även stor säck med kläder på Röda Korset. Kändes bra att gamla kläder som bara legat och ruttnat kommer till ett välgörande ändamål.

My look today:

Tredje gången gillt

| Postat i: Elsas vardag
2
Igår blev det hemmagjord sushi till middag. Detta är tredje gången för oss och vi börjar få in flytet i hur man gör. D.v.s. vi slipper vara som bundna av instruktioner om hur man gör. Det blev gott även denna gång. Däremot vart jag lite illamående efter måltiden (kanske den råa laxen?). Det gick över efter ett tag som tur är.
Har du sjäv lust att prova på att göra sushi för första gången? Denna sida är bra att ha som hjälp de första gångerna.

Bilder @ Kulturskolan

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer bilder från sångkonserten. Samtliga tagna från Luleå Kulturskolas hemsida.

Vårkonserten - video

| Postat i: Videobloggar
1
Här kommer en video som jag lite snabbt redigerat ihop med tre sånger från vårkonserten. Enjoy the beautiful music! OBS: Jag kollade aldrig igenom hela videon ordentligt,därför blev det några slarvfel. Jag är fullt medveten om felskrivningen, "Chasing pavements" ska det vara. Även sluttexten blev ihoptryckt och dålig, men om jag ska ladda om hela filmen nu kommer det att ta flera timmar...

Video tar tid

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag har precis snabbredigerat filmerna från gårdagen. Nu håller den på att "slutföra projektet" och sedan ska det laddas upp på youtube. Stora videofiler behöver ofta ladda ganska länge men videon kommer upp sent ikväll/imorgonbitti. Foton kommer snart om jag bara tar mig tid ;)

Kulturskolans vårkonsert

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag har nyss kommit hem från Kulturens hus, Kulturskolans vårkonsert. Vad som lockade hela min familj dit var framför allt att lyssna på när storasyster Agnes sjöng. Hon, och alla andra som uppträdde var otroligt musikaliska och duktiga. Blev riktigt impad och nästan avis, jag vill också sjunga sådär fint! Det var en skön blandning av för det mesta moderna låtar. Filmade en del, och foton från Kulturskolan lär också finnas. Det dyker nog upp senare. Nu får ni nöja er med en gammal bild.

Juicetips

| Postat i: Elsas vardag
0
Nyligen skrev jag ett lite "dissigt" inlägg om Bravos nya juice. Nu tänker jag istället tipsa er om en mycket god, och lyxig juice. Ica Selections juice med smak av apelsin, mango och passionsfrukt. Färskpressad och supersmarrig! Något att unna dig när du är törstig och vill lyxa till det lite en varm sommardag (inte som denna mulna, gråa dag).

Roligare webcam

| Postat i: Elsas vardag
3
Jag har precis hittat ett program till macbooks webbkamera som gör fotografierna lite roligare. Dessa nedanför är bara ett litet smakprov på vad detta program har att erbjuda. Skepp och hoj!

Varma länder

| Postat i: Gamla Godingar
4
Dessa två bilder får mig att längta till en utomlandsresa med sol och bad. Ena bilden är från Tunisien och andra från Thailand. Underbart.


Symaskin

| Postat i: Elsas vardag
1
Förra månaden köpte vi en ny symaskin, en riktigt fin en. Den är betydligt modernare än den vi haft innan, fler funktioner och denna kommer förhoppningsvis inte tjorva lika mycket som den förra. Vi valde att köpa PFAFF, dels för att vi har detta märke i skolan och även för att denna maskin verkar superbra. Lusten att sy saker/kläder är mycket stor nu. Det gäller bara att ha mönster och tyg för att komma igång.


Det finns massor av olika stygn/broderier/bokstäver/typsnitt att välja på. Hus, stjänor, blommor, hjärtan, växter..Tror att det finns flera hundra att välja på!


Jordgubbspremiär

| Postat i: Elsas vardag
0
Igår åt jag årets första jordgubbe. Självklart inte svensk, utan förmodligen belgisk eller något. Gott var det hur som helst och det känns som ett sommartecken! Extra gott var det att få kvarblivande jordgubbar i frukostfilen på morgonen. Mums!

Utdragen tand

| Postat i: Elsas vardag
0
Tanden som de drog ut borrade dom sönder för att ta den i två mindre delar. Däremot lossnade hela tanden på en gång så helt trasig blev den aldrig. Jag fick en liten skattkista att förvara min tand i (Tooth Saver).

Dragit ut en tand

| Postat i: Elsas vardag
1
Igår var jag hos tandläkaren där de gjorde två olika "behandlingar", en större och en mindre. Den midre saken var att göra en tandavgjutning till en natttandställning som jag ska få. Den större grejen var att dra ut en tand. Till detta behövdes bedövning, vilket gjorde att jag under hela eftermiddagen var utan känsel i halva munnen samt läppen. Det kändes som om den halvan var helt uppblåst och släpp, som om jag hade världens största fläskfläpp samt svullnad i ena kinden. Sen har jag gått omkring med en "tandtampong" i munnen också för att samla upp allt blod som rinner är tanden är dragen. På kvällen släppte bedövningen till slut och munnen kändes som normal storlek igen. Skönt!

På utsidan syntes det inte jättemycket, men det kändes hur konstigt som helst och när jag skulle prata blev det mest slödder.

True

| Postat i: Elsas vardag
1

Hararna lämnar oss icke

| Postat i: Elsas vardag
0
Våra trogna husdjur, hararna fortsätter att visa upp sig några gånger varje vecka. Nu har det börja skifta färg till bruna och betar på för fullt på degröna gräsfläckarna som finns. Söta är dom, men elaka som äter upp våra växter, fågelmaten och gräset som dom ätit av kan väl räcka?

Coolaste papegojan

| Postat i: Omvärlden
2
Denna papegoja fick mig att farcineras ordentligt! Ta dig tid och kolla igenom hela denna video, det är detta lilla söta djur värt. Han skulle lätt platsa på dansgolvet, eller kanske till och med i Let's Dance som är ikväll?

Världens sötaste baby

| Postat i: Elsas vardag
3
Några kompisar till oss har en liten flicka vid namn Hedda. Det är verkligen roligt för mig som älskar småbarn.
När de var här på middag passade jag på att fota en del eftersom jag och faster skulle göra en fotobok som vi nu har överlämnat till Hedda och mamma Elisabeth. Det är helt crazy att en liten flicka kan vara såhär otroligt söt!

Besviken

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag har försökt strunta i det jag tycker är fel och lita på att andra vet vad dom gör. Men nu har det gått över styr. Jag försökte förklara redan från första dagen och ändå ser jag ännu ingen förändring. Jag. är. less.

Cirkeln

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag har just läst ut ungdomsromanen Cirkeln. Denna bok var väldigt bra, en sån bok man inte kan sluta läsa när man väl kommit in i den. Däremot var den lite vuxen av sig och ganska extrem vissa gånger. Idag levererades fortsättningen, Eld hem till mig på beställning från mamma. Nu hoppas jag på att fortsättningen ska vara lika bra, spännande och oförutsägbar. 

Snarkande Kollibri

| Postat i: Omvärlden
0
Tydligen kan även små sångfåglar snarka. Denna sovande kollibri ger ifrån sig ett riktigt oväsen när den sover. Kanske jobbigt för omgivningen men ändå väldigt sött!

En fin gåva

| Postat i: Elsas vardag
1
Idag fick jag en fin blomma av några vänner. Det är fint att ha omtänksamma människor omkring sig som bryr sig om en och finns där. Tack till alla er där ute som stöttar mig på olika sätt!

Afghanistan - Historia

| Postat i: Elsas vardag
0
Försöker starta upp med ett nytt skolarbete i SO. Jag har fått välja ett valfritt område inom historia och det jag valt är Afghanistan. Det finns mängder av texter att läsa på internet och jag lyckas inte hitta någon början på arbetet. Usch, ibland känns skolarbeten så sjukt svåra!

Bravo - Hallon och Päron

| Postat i: Tankar och Åsikter
0
Jag har just druckit ett glas av Bravos nya juicesmak: hallon och päron. Jag kan konstatera att jag inte riktigt känner någon smak av varken päron eller hallon. Den smakar mest... konstigt. Det kanske beror på att de två smakerna inte passar så bra ihop och tillsammans smakar annorlunda. Jag tycker att denna juice är värd att pröva, men jag kommer själv inte att välja den i fortsättningen.


Langa spagetti

| Postat i: Omvärlden
0
Det är så sött när olika typer av djur umgås och till och med "samarbetar". Denna snälla fågel langar spagetti till hunden som inte kommer åt maten själv. Gulligt!

Tråkigt liv = Tråkig blogg

| Postat i: Elsas vardag
1
Trodde att mina blogginlägg skulle bli intressantare och bättre nu när jag kommit hem från sjukhuset. Men icke sa Nicke, just nu har jag så otroligt trist och jag gör verkligen lite saker om dagarna. Är hemma i huset hela tiden och försöker få tiden att gå. Jag kan helt enkelt konstatera att nu när jag knappt har något liv blir hittar jag väldigt lite inspiration till bloggen. Jag ska göra mitt bästa för att bättra mig!

Skönt med dåligt väder

| Postat i: Elsas vardag
0
Till skillnad från många andra tycker jag att det är riktigt skönt att vädret är grått och blött just nu. Detta beror förstås på att jag själv sitter inne hela dagarna. Det skulle kännas ännu tyngre och jobbigare att sitta fast här inne om solen sken där ute. Jag hoppas på att det dåliga vädret ska hålla i sig ett tag till och att jag snart får tillåtelse att göra någonting över huvud taget.
Såhär kul ser det ut här i Luleå just nu:

Se ljuset i skiten

| Postat i: Elsas vardag
3
Livet är fortfarande tungt och jättebegränsat. Får inte göra någon rörlig aktivitet över huvud taget. Inte gå på stan (om jag tar bilen dit), inte gå ut, inte spela pingis med lillebrorsan, inte bowla, you get it. Har varit inne i huset hela dagen idag och det kommer förmodligen att fortsätta så i flera dagar framåt, kanske veckor till och med.
Jag får försöka se det positiva med att komma hem. Jag slipper äta sjukhusmat som är halvfabrikat och ibland värre än skolmaten. Det serverades en hel del maträtter som inte är sådär superroliga. Till exempel kalkonschnitzel med ädelostsås. Inte. Gott.


En vändning

| Postat i: Elsas vardag
4
Nu har vi sett resultat av inneliggandet på sjukhus och jag har lärt mig att delvis släppa kontrollen och även lyckats få en början till en viktuppgång. Nu har jag kommit hem igen, och ska nu se hur det funkar att fortsätta hemma. Vi kommer att återvända till Umeå senare i maj för att jobba vidare och utvärdera. Hoppas verkligen att jag lyckas fortsätta med viktökning, för jag längtar så sjukt mycket efter att få tillbaka livet. Slippa vara så begränsad av vad jag får, och inte får göra. Jag vill vara fri!

Fotoförbud

| Postat i: Elsas vardag
0
Om ni undrar varför jag lagt ut väldigt få bilder som jag själv tagit när jag varit i Umeå så kan jag berätta att detta beror på att det är fotoförbud där. Jag har inte hållt reglerna fullt ut, men ändå haft kameran i vila mer än vanligt. Därför har det blivit mycket bilder hämtade från internet. Nu när jag är hemma igen kommer jag försöka fota mer igen, om jag har något att fota såklart.

En bild med bra buskap. Håller ni med?


Filmer i triss

| Postat i: Elsas vardag
2
De tre senaste dagarna har jag sett på film på kvällarna. Detta är något som jag under en lång period undivkt eftersom jag har svårt att koppla av ordetnligt och sitta still. Nu har jag blivit ombedd av personalen här, och därför tvingat mig själv att se film. Dessa filmer blev det:
Bildena är i den ordning jag betygsätter dom, alltså;
1. I don't know how she does it
2. Little miss sunshine
3. Must love dogs

Frisyrguiden

| Postat i: Kreativitet
0
Jag fick en fråga om jag kan visa var på youtube jag hittar frisyrklippen. Jag kollar för det mesta på en och samma persons youtubekanal. En japan (Binosusume) länken till youtubekanalen hittar ni här. Nedanför har ni en av hennes klipp. Något som är synd är att hon inte har textat i engelska, därför får man försöka uppfatta hur man ska göra genom att titta noga.

Jag vet att utseendet inte är viktigt men...

| Postat i: Tankar och Åsikter
3
...jag önskar verkligen att jag var brun nu. Jag såg denna bild när jag gick igenom bilder och blev påmind om hur fint det är att vara solbrun.

Tio dagar utan frisk luft

| Postat i: Elsas vardag
2
Nu är det onsdag och jag har varit här på sjukhuset i 10 dagar. Jag har inte varit utanför byggnaden en enda gång. Alltså har jag inte fått någon riktigt frisk luft sen dess. Jag börjar känna att kroppen är ganska mosig och seg, jag saknar ljuset som finns där ute också. Förhoppningsvis dröjer det inte många dagar innan jag vistas utomhus igen!

Motverka finnar

| Postat i: Elsas vardag
2
När man har knallröda finnar är det vanligt att man vill dölja dem. Däremot brukar åtminstonde jag tänka att: "nä, men jag ska jag verkligen använda concealer? Då kommer det väl in smuts i finnen och så blir det bara värre."
Nu är mitt problem löst när jag har Cliniques bakteriedödande concealer. Perfekt eftersom den både döljer finnen något och dessutom gör att den snart försvinner.
Så om man någon gång vill dölja finnarna och inte göra det värre är detta ett tips från mig. Finns i olika nyanser för olika hudfärger.

Fiskbensfläta

| Postat i: Elsas vardag
4
Nu har jag lärt mig ännu en ny frisyr som jag velat lära mig sedan tidigare, fiskbensfläta. Det är inte alls så komplicerat som man kan tro, men det krävs lite tid. Även denna gång var jag lite begränsad av tiden och efterom det var första gången blev den en aning bubblig/spretig. Men nöjd är jag med tanke på att detta var första gången!