Canon PowerShot G12

| Postat i: Elsas vardag
21
Den nya kameran som bilderna i förra inlägget är tagen med är
Canon PowerShot G12. Enligt mig så är det som en liten systemkamera,
like it ♥    ...fast den är ju mammas, inte min.
Man kan vinkla skärmen
så den som blir fotad kan också se hur det ser ut på en gång!

Halloweenmys!

| Postat i: Elsas vardag
0
Om en halvtimme kommer våra grannar på lite halloweenmys/fika.
Så nu har vi bakr förfullt hela förmiddagen ^^.
Bullar och Leilas blåbär crunch muffins är vad vi har bakat hitills,
men Chocolate chip cookies är också på gång, snart blir det braakfika ♥!
Alla bilder är tagna med mammas nya kamera, återkommer med namnet.

Ang. min tillfälliga design så vet jag att det är ett stavfel i ''Tillfällig Design''
och det ska fixas, men just nu hinner jag inte...

Fika med tremänningen!

| Postat i: Elsas vardag
0
Min tremänning Elsa som bor i Örnsköldsvik har kommit upp till Luleå,
så jag ska snart gå ut och ta en fika med henne på stan, trevligt!
Nu är det dags att sluta slappa och klä på sig, vi hörs!
En random bild ur arkivet, hihi.

Done for the day!

| Postat i: Elsas vardag
0
Pust!
Nu har jag suttit och arbetat med den tillfälliga
designen hela kvällen! Jag är ju egentligen inte så duktig på HTML,
så jag ska få hjälp av en lite mer kunnig tjej. Men tänkte att jag kunde fixa
en lite mer simpel så länge. Nu har jag gjort början, det är inte klart,
men jag orkar inte med något mer ikväll.
Godnatt ♥ !

Bloggkaos!

| Postat i: Elsas vardag
0

En varning till alla bloggläsare!

Jag håller på att fixa en design som ska vara under tiden

jag väntar på min riktiga design,

så ikväll kommer min blogg vara lite kaosartad!


Resfeber!

| Postat i: Elsas vardag
0

Nu känner jag hur resfebern för Berlin börja smyga sig in i kroppen,
vi åker ju nu på onsdag. Det ska bli superkul, tror att jag ska börja
packa redan ikväll, jag kan inte hålla mig ^^!

I Berlin ska vi b.l.a. gå på Ritter Sports chokladfabrik,
Ritter Sport är ju ett tyskt chockladmärke så det ska bli
superkul att då dit! Man kommer att få  göra sin egen chokladkaka där också
i chokladverkstaden. Egentligen har jag godislöfte men jag kommer att få äta då, MUMS!

Vilken av dessa Ritter Sport tycker ni ser godast ut?


Ny design på väg

| Postat i: Elsas vardag
2
Tänkte bara medddela alla läsare att en ny design är på väg, och den kommer föhoppningsvis
upp nästa vecka, under tiden får ni stå ut med bloggen som den är!

Hoppas att ni har överseende!

Maskerad!

| Postat i: Elsas vardag
1
Idag har vi haft maskerad på högstadiet, jag klädde ut mig till snöleopard.
Det passar ju ganska bra nu när första snön har kommit, fast det kanske inte är så läskigt.
Det togs ganska mycket bilder, så jag tänkte visa lite i bloggen. Men dom togs inte med min kamera
så måste bara få dem först och det blir inte förrän lördag/söndag så ni får ha tålamod!

Nu ska jag ha en mysig kväll framför tvn, det är ju Robinson, Kenza Tyra Show, Hockey och
Hellenius hörna ikväll. Hur ska jag hinna se allt?
...Fast jag kommer faktiskt inte se på allt, det hinner jag inte! 

          
 

VIP-kväll på Shopping!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hallihallå!

Jag kom hem från skolan för en halvtimme sedan.
Nu ska jag fixa lite utklädningsgrejer till imorgon då vi har maskerad på skolan.
Efter det blir det middag och VIP-kväll på Shopping tillsammans med kompisarna,
roligt, roligt!


Charterresa, på gång?

| Postat i: Elsas vardag
0
Just är jag i skolan, men vi har rast så jag sitter och surfar efter billiga charterresor i januari/februari.
För det är nämligen så att jag och tjejerna i klassen vill fara på en resa tillsammans.
Jag hoppas bara att vi kan hitta något i rimligt pris, kom gärna med tips på resemål!

Jag är själv väldigt sugen på att fara till Aruba som ligger i västindien,
visst ser det härligt ut?


Ang. Designen!

| Postat i: Elsas vardag
0
Som ni kanske har märkt så är hela min header och bakgrund på designen borta,
varför vet jag inte. Det kanske bara är något tillfälligt fel på blogg.se.
Men ni kan iallfall läsa mina ilägg *pust*.

Nu ska jag ta ett mysigt bad, vi hörs!

Ang. Designen!

| Postat i: Elsas vardag
0
Som ni kanske har märkt så är hela min header och bakgrund på designen borta,
varför vet jag inte. Det kanske bara är något tillfälligt fel på blogg.se.
Men ni kan iallfall läsa mina ilägg *pust*.

Nu ska jag ta ett mysigt bad, vi hörs!

Schkolan

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!

Just nu sitter jag i skolan, vi har rast så jag och Henny
tog lite vackra  bilder, här är en av dem:

Visst är vi snygga ^^? Haha

Ny vinterjacka

| Postat i: Elsas vardag
2
Igår när jag var på stan med mamma
så köpte vi en ny vinterjacka ^^, såhär ser den ut:
Den såg inte så fin ut på bilden jag tog,
så visar den som Stadium har på sin hemsida också!

Vad tycks?

Söndag 24 Oktober 2010

| Postat i: Elsas vardag
4
Godmorgon!
Nu har jag en hel Söndag framför mig,
men jag har ingen aning om vad jag ska göra!
Om någon har en lika tom dag som jag så får ni gärna
höra av er så kanske vi kan hitta på något ^^?
Jag är öppen för förslag!

Kolla också gärna på denna söta video:

Juno

| Postat i: Elsas vardag
0
God kväll.
Jag har nyss bakat en sorts brownie ♥.
Vi har fikat och haft mysigt.
Nu sitter jag och kollar på Juno som går på TV4.

 

Om ni undrar varför jag inte har bloggat tidigare idag, så är det för att

jag har varit på stan och efter det badat på Bodens äventyrsbad.

Så jag har inte haft tid med bloggen...


Take me back to...

| Postat i: Elsas vardag
3

...Thailand, nu när vintern och kylan börjar komma så skulle väl Thailand
vara perfekt? Fast jag ska ju till Berlin så ska inte klaga,
men erkänn att det här ser väldigt härligt ut:






Alla bilder är min Thailandsresa med familjen och vänner 2009.


Myskväll framför TVn

| Postat i: Elsas vardag
0
Hejsan alla goa och förhoppningsvis glada bloggläsare!

Nu är det äntligen helg, wiiho!
Jag kommer att tillbringa min kväll framför Idol med famlijen,
100% fredagsmys.



Soooovmorgon ^^!

| Postat i: Elsas vardag
9
Idag har vi sovmorgon till 09.30, skönt!
Jag tänkte passa på att blogga lite nu när jag har tid,
jag kommer nog inte hem förrän vid fyra tiden. Så det tar ett tag innan
jag kan uppdatera igen.
Här får ni en bild på facelook today:
Nu ska jag gå och äta frukost, vi hörs senare ^^!

Plugg nu!

| Postat i: Elsas vardag
1
.. Vi hörs senare ;) !

Have I told u?

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag tror inte att jag har berättat för mina fina bloggläsare
att jag ska till Berlin på höstlovet?
Det ska i alla fall bli superkul, jag åker dit med mamma,
kusinen Tua som är lika gammal som
jag och hennes pappa Rickard (min morbror).

Jag längtar som bara den, och det är bara 2 veckor kvar ♥ !

Swimming

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag har jag varit och simmat med Alva, skönt att få lite träning ^^.
Nu ikväll ska jag plugga ännu mera och baka bröd, müms!


Ont i Magen och plugg

| Postat i: Elsas vardag
2
Hello! Just nu avslutar jag måndagen med magont och plugg. Vi har prov i kemi imorgon så nu måste jag plugga järnet. Bloggar från iPoden så har ingen bild att bjussa på :/
Förlåt för att bloggen har varit så tråkig på sistone men just nu är det så mycket plugg
och annat som tyvärr måste prioriteras före bloggen.

Klädbytesdag

| Postat i: Elsas vardag
3

Nu ska jag snart fara iväg till Alva och hjälpa henne att förebereda en klädbytesdag.
För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att jag och några kompisar brukar träffas några
gånger om året och ha Klädbytesdag.
Vi byter/köper/säljer kläder av varandra, fikar och har det kul.

Bilder kommer senare!


Champions Rock

| Postat i: Naglar
4
Igår när jag stod och lagade middag så ringde Kornelia och
sa att hon hade 2 biljetter till Champions Rock 19.30.
Jag hade inte ens hört talas om det men hon berättade att den var någon
konsert på Coop Arena så jag följe med henne dit.
Efter det sov hon hos mig och idag har jag varit på Yoga med Alva.
Jag har också varit på en pysseleftermiddag hos henne med Clara, Eve och Lisa
Nu ska jag bara vara hemma och mysa. Skönt!

Jag har just målat naglarna, mörkrött.

Helg = NO Plugg!

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag vill inte att min helg ska bestå av en massa plugg, fast nu är det så
att vi har en massa läxor som ska vara inlämnade nästa vecka.
Så nu ska jag ta och plugga järnet ett tag, vi får se hur det går.
Wish me good luck!


I'm not a robot - Marina and the diamonds

| Postat i:
2

Efter att ha sett Lindex reklamen när Marina and the diamonds låt I'm not a robot
är med som bakgrundsmusik så har jag börjat gilla vissa av hennes låtar!

Tänkte visa lite videoklipp från låtar jag gillar med henne men
blogg.se vill inte sammarbeta med mig, som vanligt?!
Men några andra låtar jag gillar med henne är:

- Oh No!

- Hollywood.

- Are you statisfield?





Sånt som piggar upp vardagen

| Postat i: Elsas vardag
5


Lunchat med tjejerna!

| Postat i: Elsas vardag
4
Idag slutade vi direkt efter lunch eftersom att lärarna skulle ha möte
ang. ifall våran skola ska bli ett interprenat eller inte.
För er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är så att skolan får mer frihet
när man ska välja vars skolans pengar ska placeras.

Hur som helst så for jag och Alva till våran Yoga studio när vi slutade,
de har nämligen ett pass på dagtid då man får lära sig Thai massage.
Det var skönt, spännande och kul!

Efter det så mötte vi Kornelia och Henny,
då gick vi fyra till Sub & C.o och lunchade.

Jag tog en salami och brie macka.
Den var väldigt god, men ta inte en varm sån för det gjorde Alva
och den var inte alls lika god som min och Hennys kalla ^^
Lite tips bara.

Nu blev det mycket text och lite bild,
det vore bättre om det är tvärtom, men men.


Glöm inte att det är DHW ikväll, tänkte bara påminna er
så att ni inte glömmer, hihih.

Bara vettiga saker!

| Postat i: Elsas vardag
0

Idag har jag faktiskt bara gjort vettiga saker, vilket känns väldigt bra!
Jag har:

- Varit i skolan (såklart)

- Tagit hem Hugo

- Rensat garderoben

Det kanske inte låter som att jag har gjort så mycket men det är väldigt m
mycket som ska fixas i garderoben, har hållt på i flera dagar nu och är snart klar,
så nu ska jag försöka fixa klart i garderoben och sen ska jag på Yoga med Alva.


Igår när vi var på IKEA så köpte jag förrutom nya möbler ett nya stövlar från Skopunkten.
Tänkte visa hur dom ser ut men det funkar inte att ladda upp bilden just nu,
försöker igen senare...           


IKEA

| Postat i: Elsas vardag
1

Godmorgon!

Idag ska jag fara till IKEA i Haparanda med famijen och några från Kornelias familj.
Riktigt roligt!

Men eftersom vi ska vara där i princip hela dagen idag så ska
ni inte förvänta er någon uppdatering förrän ikväll.


Hemmagjord Hallonglass

| Postat i: Elsas vardag
1
Just nu håller jag på att göra hallonglass med våran gamla glassmaskin som
mamma och pappa fick när de gifte sig.
Är inte helt säker på hur resultatet blir, men förhoppningsvis gott.
När man kollar ner i maskinen så tänker man att glassen kommer att se ut såhär
när den är klar:
 

Nu ska jag se på veckans avsnitt av KenzaTyraShow undertiden
jag väntar på att glassen ska bli klar ^^

Out

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu har jag fått i mig lunch, pannkakakor och soppa,
nu ska jag gå in till stan och möta upp lite kompisar.
Sen ska jag gå och höra på Hugo (lillebror) som ska ha uppvisning med sin kör!
Efter det blir det nog en myskväll hemma och Kornelia kanske kommer hit och sover ^^.
Vi hörs!

Tacotime!

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu är allt till tacosen fixat förrutom gurkan och paprikan,
men den var slut, så Agnes är och köper det nu.
Det ska bli riktigt smaskens!
Müms!
Bild hämtad från Google.

Memories

| Postat i: Elsas vardag
3
När man sitter och kollar igenom bilder så inser man hur fort tiden går...
Mitt födelsedagskalas 2008
Förberdning inför Alvas prinsesskalas 2009, då jag hade turen att min
farbrors fru som är superduktig på frisyrer var i Luleå, (de bor i Halmstad eg.)
Superrolig helg med tjejerna i Julias stuga 2009 ^^

Fina minnen <3


I skolan.

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!

Just nu sitter jag i skolan, vi har eg. slutat för dagen men jag sitter kvar eftersom jag ska
spela tvärflöjt på Kulturskolan som ligger i samma byggnad som våran skola om 10 minuter.
Efter det ska jag skynda mig iväg till Yogan, efter det ska jag hem och göra middag så jag tror inte att
jag komma hinna blogga förrän ikväll.
Men vi hörs då, nu ska jag packa ihop mina böcker.

För er som inte vet hur en tvärflöjt ser ut:

Woopsi!

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu när statistiken ökar så mycket så känner jag verkligen att jag borde uppdatera,
så jag lovar att jag ska försöka uppdatera mera. Jag hoppas verkligen
att jag lyckas med det också!
Men nu ska jag börja krypa till kojs så vi hörs imorgon!
Det funkar inte att ladda upp bilder just nu...

Nytt träningsschema

| Postat i: Elsas vardag
1
På sommarem har jag liksom oftast joggat och rört på mig utomhus men nu på
vintern har jag ju inget att göra, tidigare vintrar har jag spelat fotboll inomhus
men har slutat med fotboll så jag behövde hitta något nytt sätt att träna på.
Har haft problem att hitta något bra men nu har jag äntligen hittat något!
Ska nämligen börja Motionssimma och träna Yoga.
Det känns som 2 bra blandningar av träning som jag ska träna under hela vintern.
Motionsimma + Yoga = Bra träning? Hoppas det iallafall!
Mitt första riktiga Yogapass börjar imorgon, fast var ju och testade i måndags.

Desperate Housewives - start ikväll!

| Postat i: Elsas vardag
5
Ikväll händer det, Desperate Housewives nya säsong börjar!
Någon mer än jag som är förväntansfull för att få se kvällens avsnitt med tanke på hur det sista
avsnittet i förra säsongen slutade?
Inte för att jag såg det avsnittet men kompisarna hur ju berättat ^^
I'm so exited!

Yoga

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!
Idag har jag varit med Alva och provat på Kundinali Yoga.
Det var helt magiskt!
Alltså man kom in till en stor sal, superhögt i tak och
alla sitter på golvet på sina mattor i hela rummet.
Längst fram står Yoga läraren och så är det en massa
ljus och fina blommor runt väggarna.
Det låter kanske inte så speciellt men när man sitter där på en matta
i det superfina rummet och hör på
någon lung musik så är det helt ''magiskt'' ^^ !


Nu ska jag gå till Henny, vi ska b.l.a. kolla på nya avsnittet av Top Model
som visas ikväll! Spännande.

Svar på Tal

| Postat i: Elsas vardag
0

Greta om Shopping:
Var du i stockholm? :O

Svar: Nej det var jag inte, memsen och papsen var där med några kompisar,
jag var kvar här i Luleå.

Look of the day

| Postat i: Elsas vardag
0
'
T-shirt - Divided
Midjebälte - (?)
Jeans - Gina Tricot
Sockar - (?)
Ber om ursäkt för bildkvallan

Shopping

| Postat i: Elsas vardag
1
Igår cyklade jag och mamma in till stan, tänkte bara fara in en snabbis.
Det slutade med att vi var på stan 5 timmar, hah.
Det blev en hel del shopping, här är det som jag fick:
Mörka Jeans - Gina Tricot
Ny väggklocka att ha i rummet - Ur & Penn

Sockar - KappAhl
''Converse'' (köpt förra veckan i Stockholm på en affär i Söder)
Och ja, jag vet att de inte är äkta All Star men de converse jag har som
är All Star ger mig skavsår. Så jag har insett att jag inte kan ha All Star converse :(
Mina ''äkta'' converse:
Visst är de snygga, så synd att jag får skavsår av dom.

Vi köpte en massa mer saker också, men det är saker som ni
förmodligen inte är så intresserade av ;)

L-E-S-S

| Postat i: Elsas vardag
1

Just nu börjar jag bli väldigt less har fått skriva om ett lååångt  inlägg 4ggr och varje gång när
jag just har skrivit klart och bara ska sätta in bilden så har blogg.se laggat ihop *.*
Nu är jag less på blogg.se och skriver inlägget imorgon istället, sorry men orkar inte skriva om det igen.
Vi hörs imorgon, nu blir det Mordern Family och sen bullar ;) <3 !