Friluftsdag - Kåbdalis!

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag har jag haft en riktigt rolig dag, det var nämligen frilufsdag
på skolan. Jag åkte slalom med kompisarna i Kåbdalis ^^.
Vi hade riktigt tur med vädret, soligt och skönt!
Jag och Kornelia i backen.

Sittliften var roligast!


Just nu sitter jag och myser och lyssnar på den spännande hockeymatchen!

Gråsjälören

| Postat i: Elsas vardag
1
Igår var vi ute på Gråsjälören i solen,
riktigt varmt och skönt!
Som tur var fick kameran följa med, så jag kan visa er.

Sunshine

| Postat i: Elsas vardag
3
Sitter ute i solen lite, man får passa på nu när det är så varmt 7 plusgrader!
Härligt med sommarkänsla ♥               ...fast slasken är inte så mysig.

Hur många lingon finns det i världen?

| Postat i: Elsas vardag
1
Godmorgon!
Igår var jag på bio och såg på filmen "Hur många lingon finns det i världen?"
Filmen var rolig och annorlunda. Något som är lite speciellt med den är att
i ena sekunden vill man skratta och sedan blir det plötsligt riktigt sorgligt så att
man blir gråtfärdig.

Fotbad

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag och mamma har haft lite spa med mitt elektriska fot bad, skum och krämer!
Riktigt skönt och avkopplande, och nu efteråt känns fötterna som
små babyfötter! (Eller något åt det hållet kanske).
Det elektriska fotbadet har inställningar med bubbel,
en sorts sprutgrej som sprutar vattenstrålar på fötterna och
en vibrerande funtion som håller vattnet varmt.
Efter att vi haft på inställningen med bubbel ett tag började skummet svämma över lite...

SO och NO prov

| Postat i: Elsas vardag
3
Nu ska vi ha prov i både SO och NO inom de kommande veckorna i skolan.
Bara att plugga på alltså...
Eller egentligen kanske det inte är speciellt mycket att plugga,
men eftersom vi har prov så sällan (jag tror inte att vi har haft prov på hi ela terminen)
känns ett prov för mig som en stor grej man måste plugga massor inför.
Fotade mina fina vänner i skolan igår med min macbook ^^.
Kornelia och Emelie.
Sötisen Alva!

Norra Hamn

| Postat i: Elsas vardag
6
I helgen var vi som sagt ute på isen, och jag har några bilder därifrån som
jag tänkte ta och visa för er!
Sisters ♥

Förbereder kalas

| Postat i: Elsas vardag
1
På måndag fyller mamma år, därför har jag och Agnes
bakat lite olika godsaker ur Leilas receptböcker "A piece of cake" och
"One more slice".
Goda saker till Browniemuffins ♥
Sugna på att smaka chokladkakan?!

Designen, vad hände?

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag har skrivit för ett bra tag sedan att jag jobbar med min design.
Det stämmer att jag gjorde det, men stannade upp eftersom jag hade lite brist på idéer.
Nu ska jag försöka att göra den klar, jag lovar ingenting och säger inte att det kommer att
gå fort. Men jag ska göra mitt bästa, och ni får gärna komma med designförslag!


Tisdag den åttonde mars tvåtusenelva

| Postat i: Elsas vardag
0
Igår började skolan igen, slut på friheten...
Man får väl se framemot påsklovet, det är ju trots
altt bara 6 veckor kvar. Just nu sitter jag med min mac och softar.
Håller på att redigera en bild som jag sedan ska beställa som ett fodral till macen.
Hoppas att det blir bra och att jag blir nöjd!
En bild från i söndags hos farmor ^^.

Söndagsmiddag hos f & f

| Postat i: Naglar
0
Ikväll ska vi iväg på middag hos farmor och farfar,
det blir en liten avslutning på sportlovet.
Jag har just bastat och gjort mig redo inför kvällen, även målat naglarna.
Det blev en ganska naturlig färg med ett nytt nagellack från O.P.I.

Melodifestivalen efter en dag i Norra Hamn

| Postat i: Elsas vardag
3
Just nu sitter jag i soffan och slappar efter att ha varit
ute på isen vid Norra Hamn på eftermiddagen.
Det har varit "Yukigassen"tävlingar där som vi har kolalt på.
Yukigassen är en sorts snöbollsfight mellan olika lag, en ny sport för
mig men det var roligt att kolla på!

Här kan du läsa mer om Yukigasssen.


Biokväll - Hotell Gyllene Knorren

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag har just varit på bio tillsammans med lillebrorsan och
farsan och sett Hotell Gyllene Knorren.
Den var rolig och bra, passar hela familjen!
Innan biobesöket hann jag även träffa kompisen Kornelia,
snacka lite och mest umgås. Jag fick bland annat höra om hennes födelsedag,
hon blev fjortis i tisdags!

Utedag

| Postat i: Elsas vardag
0
Igårkväll kom vi hem från Dundret och idag har jag hunnit med
en hel del kul här hemma i Luleå.
Jag lunchade på Baan Thais lunchbuffé tillsammans med familjen,
en massa god mat fanns det!
Sedan gick vi förbi Body Shop som hade klubbkundsdag, ja fick en Femina
och goodiebag när jag handlade där ^^!
Jag har även hunnit göra mer saker, men det får jag skriva om senare för
nu är det middagsdags.

Norrsken!

| Postat i: Elsas vardag
1
Just nu är det världens finaste norrsken här på Dundret,
och jag har lyckats få det på bild!
Visst ser det magiskt ut?
Det är ännu häftigare i verkligheten ^^.

Videobildspel

| Postat i: Elsas vardag
2
Nu har jag gjort ett bildspel i iMovie på min Mac dator!
Jag gjorde ett bildspel med bilder från gårdagen där ni får se lite hur jag
spenderade min dag. Hoppas ni gillar den, väldigt kort och simpel,
det är ju trots allt min första film i iMovie!