Tillbaka till kylan

| Postat i: Resor
0
Sent igår (runt midnatt) landade vårat plan i Luleå. Det har varit en spännande och rolig resa, Paris är en riktigt vacker stad. Jag har dessutom inte varit i Frankrike förrut så det var roligt att få uppleva detta land. Vi har fotat nästan 600 bilder och filmat en del, jag har alltså mycket att publicera på bloggen. Jag börjar med att ladda upp några bilder från första dagen (torsdags).
Vi åkte från Luleå tidigt på morgonen och fick då en fin soluppgång på planet. Det blev bilder med lite roliga ljuseffekter!
Paris och floden Seine
Flygplatsen i Paris hade ett häftigt system med rulltrappor, rör/tunnlar som gick lite "huller om buller".

Paris

| Postat i: Resor
3
Runt ett tiden i eftermiddags landade vi i storstaden, sedan dess har vi checkat in på hotellet, strosat omkring i affärer och längst gatorna och käkat fransk mat! Har även fotat med nya kameran såklart, dom bilderna visas när jag kommit hem som sagt. Vi hörs!

Paris

| Postat i: Resor
0
Runt ett tiden i eftermiddags landade vi i storstaden, sedan dess har vi checkat in på hotellet, strosat omkring i affärer och längst gatorna och käkat fransk mat! Har även fotat med nya kameran såklart, dom bilderna visas när jag kommit hem som sagt. Vi hörs!

05.45

| Postat i: Elsas vardag
0
Rubriken visar vilken tid jag ska gå upp imorgon eftersom det gäller att hinna i tid till flygplatsen. Att missa planet skulle inte precis vara någon höjdare. Det börjar alltså bli dags att krypa till kojs. Jag hoppas verkligen på att
jag, mamma och storasyster ska få en toppen Parisresa. Förhoppningsvis kommer jag också ha tillgång till internet, kanske på hotellet. Vi kommer att ha med oss iPaden som jag alltså kommer att blogga med om/när jag har nätverk. Däremot kommer bilderna att laddas upp när jag kommer hem på måndag. Ha det gött!


Usch

| Postat i: Tankar och Åsikter
0
Egentligen borde jag vara superglad och taggad nu eftersom jag har en parisresa framför mig om lite mer än ett
dygn. Just nu snörrar däremot allt i mitt huvud och det är liksom "trubbel i fabriken". Vill inte att detta ska få
förstöra resan som jag sett framemot.


Nytt från Monki

| Postat i: Kläder & Mode
1
Idag använde jag min nya topp från Monki. Trivs bra i den, framför allt för att jag gillar färgen. Fickan framtill gör
också tröjan lite kul enligt mig!

Angående förra videobloggen

| Postat i: Elsas vardag
1
Tänkte göra ett litet "svar på tal" angående min senaste videoblogg.
Svar: Jag vet att hela videon blev ganska suddig och inte i fokus. Jag hade däremot inte tid att göra om hela videon och jag tänkte att "battre med en suddig än ingen alls". Håller ni inte med? 


En bild just tagen med macbooken, rast på skolan!


Laddar inför Paris.

| Postat i: Videobloggar
1
Här kommer en videoblogg, på torsdag åker vi, WOHOO!!!

Fast med annat..

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag och lillebrorsan Hugo har köpt det nyaste Simsspelet, The Sims 3 Husdjur. Har fullt upp med att pröva alla
nya, coola grejer med spelet. Bloggen prioriteras inte just nu, men jag har flera saker som vill skrivas ut på
bloggen! Ska försöka att lägga ner mer tid på bloggen imorgon.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!


Schtan

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en bra start på min lördag, ska ut på stan en sväng nu, skriver mer senare!

Fredagschill

| Postat i: Elsas vardag
2
Gokväll.
Min fredagskväll har spenderats med familjen i TV-soffan. Kvällens Idol underhöll mig verkligen, Molly, Amanda F och Robin var klockrena! Hade en lite jobbig kväll igår, det känns skönt med helg nu. Hoppas det hittas på roliga saker, har nämligen inte så mycket planerat.

Lägger upp min skolfotosbild, tycker det kan vara lite roligt att se! (Värsta söta kändisbarnet Hollywoodsmile o.s.v.! / Agnes)

Stickat

| Postat i: Kläder & Mode
1
Idag använder jag mina nya, stickade leggings. Jag har ganska länge sökt efter några mönstade, tjocka, leggings med lite färg. Lite udda och dessutom sköna. Ett bra inköp tycker jag!


Svart på vitt

| Postat i: Naglar
0
Målade naglarna igår, tänkte göra någon form av krumilurer. Såhär blev resultatet:

Vlogg - Mitt rum

| Postat i: Videobloggar
3
Här kommer min andra videoblogg. Nu visar jag mitt rum!

Ny kategori - Videobloggar

| Postat i: Videobloggar
0
Nu skapar jag en kategori enskilt för för mina v-loggar eftersom jag hat tänkt fortsätta eftersom min förra
videoblogg blev uppskattad. Dessutom är det ganska roligt att göra dom. Håll utkik, det kanske kommer upp en ny videoblogg redan ikväll!

Nyanställd

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag har jag varit på Luleå Hockeys kansli och skaffat mig ett jobb! Jag ska börja arbeta med att sälja fika i
pauserna på hockeymatcherna. Jag börjar redan imorgon. Däremot får jag inte lön ännu, utan än så länge kommer
min lön vara att på se på matcherna under perioderna och gratis hamburgare, bulla och festis/kaffe.
Jag ser detta som en bra början, min "chef" sa att jag förmodligen kommer att bli helt anställd om ett tag.


Bjuder på en färsk tummen upp webcambild. Nu när jag har min kamera blir det färre slarviga bilder tagna med datorn. Men det kommer inte att sluta helt ändå...



Förändringar till bloggen..?

| Postat i: Elsas vardag
0
Det är två grejer förändringar i bloggen jag har börjat fundera på. Den ena är ifall jag ska börja med
veckans blogg. Dvs. att dom som själva har en blogg kan kommentera och motivera varför just dom ska bli veckans blogg. Den med bäst motivation kommer att få ett enskillt inlägg om deras blogg samt länkning.

Min andra fundering är om det börjar bli dags för en ny design på bloggen? Egentligen är det inget fel på den jag har nu, men det behövs förändringar ibland. Min nuvarande design har jag börjat tröttna på. Vad tycker ni?
Era åsikter spelar roll!

Bilden är tagen av mig i söndags.
PS! En videoblogg där jag visar er mitt rum ska förhoppningsvis komma inom de närmsta dagarna, eftersom det är något ni önskat.

Söta stöcklarna

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag var jag förbi hemma hos Kornelia ett tag och lämnade ett paket med leksaker vi rensat ut till hennes lillebror Arvid. Buzz från Toy Story och Byggare Bob är något som min lilla Hygo har vuxit ifrån nu. Tog dessutom med kameran och fick en hel del söta bilder!

Två halvlediga dagar

| Postat i: Elsas vardag
0
Imorgon och på onsdag kan man säga att vi 8:or och 9:or på vår skolan är "halvlediga". Våra lärare har utvecklingssamtal därför har vi fått hemuppgifter att göra. Däremot får man vara på skolan och göra dom om man vill. Själv kommer jag förmodligen att vara på skolan underförmiddagen, men hemma efter lunch. En lite lagon blandning liksom.
Bilden är från "photo-shooten" igår.

Höstigt med syrran

| Postat i: Foto
5
I eftermiddags gick jag och Agnes ut på gården och fotade en hel del höstbilder på framför allt varandra.
Jag har hur många bilder som helst som skulle kunna visas. Jag får begränsa mig lite och välja ut några av dem.

Videoblogg

| Postat i: Elsas vardag
4
Här kommer min första videoblogg! Simpel och enkel. Hoppas att ni gillar den ändå, och skriv vad ni vill
se i mina videobloggar framöver!
Obs! Egentligen skulle detta inlägg publicerats för ca tre timmar sedan.

Nya kunskaper

| Postat i: Foto
0
I eftermiddags har Henny och jag varit ute i kylan och fotat, båda vi har nämligen systemkamera från Canon.
Jag har fått många bra nya kunskaper inom "Canonvärlden" av henne idag och lyckats ta en del fina bilder. Naturbilder hela bunten, höstiga och härliga.

Ny kategori - Foto

| Postat i: Foto
0
Nu när jag skaffat min nya älskade kamera skapar jag en ny kategori, Foto! Här kommer förmodligen mest naturbilder, men förhoppnings andra kreativa kreationer. Jag har bilder till denna kategori från idag som kommer ut senare ikväll troligtvis. Hoppas denna kategori blir uppskattad och fylls snabbt!

Första bilderna från kameran

| Postat i: Kreativitet
1
Här är några av de första bilderna jag tagit med min nya kamera som kom igår. Än så länge är jag nöjd med den, men jag är inget proffs på kameror så jag kommer nog lära mig mer om dens för- och nackdelar allt eftersom. Bjuder på tre helt okej bilder från random grejer i hemmet.

Akta huvudet

| Postat i: Elsas vardag
0
Just nu har vi föreläsningar och prat hela dagarna i skolan med fyra stockholmare som kommer från en organisation som heter Akta huvudet. Det äriktigt lärorikt och gripande. Är för trött för att blogga nu egentligen,
vi hörs!

HEJA SVERIGE!

| Postat i: Elsas vardag
1
Sitter just nu och kollar på andra halvleken av Sverige - Holland. Sverige har just tagit ledningen, 3-2!
Sjukligt bra, och spännande match. Är ingen som brukar följa alla fotbollsmatcher men denna match är absolut värd
att se. Hoppas bara att Holland inte gör något mål nu, isåfall kommer näligen vi till EM, HEJA!


LYCKA

| Postat i: Elsas vardag
3
Jag har just beställt en systemkamera, Canon EOS 1100D. Det blir min första egna systemkamera, jag har sedan några år tillbaka haft en digitalkamera. Egentligen har jag inte funderat på att skaffa en ny kamera, men när jag surfade lite på webshopar för någon dag sedan och fick syn på denna kamera fick jag ett otroligt behov av att äga den. Jag vill ha den nu, men jag får lov att vänta till på onsdag (leveranstid). Om det är någon som har lust att bli fotad eller lära mig mer om att fota (kan inte mycket om manuella inställningar)hör mer än gärna av er!



Måndag

| Postat i: Elsas vardag
0
Nystart på veckan, nu får vi vänta hela veckan innan det blir helg. Trååkigt kan man tänka, men förmodligen går det fort och helt plötsligt är det fredag.

Igår var det frost på gården, och i Kiruna är det snö och overaller som gäller såg jag i dagens Kuriren.
Vintern närmar sig redan.


Happy

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag är på bra humör just nu, har haft en härlig dag. Med solsken ute, krattning med familjen, besök och prat och planering inför parisresan som närmar sig! Wooho vad jag längtar ♥ Sen är det en till grej som glädjer mig, samtidigt som den irriterar mig. Skriver mer om det imorgon.


Höstigt

| Postat i: Elsas vardag
0
För några dagar sedan var jag ute och klippte ner lite buskar, som fått riktigt fina, höstiga färger. Tyvärr har det var väldigt regningt, så jag har inte varit ute speciellt mycket nu i höst. 

Färgningen

| Postat i: Kreativitet
1
Fick en fråga om vilken färg storasyster har hennade håret. Jag skrev ju tidigare om att jag penslat in hela Agnes hår med hennafärg. Rouge heter färgen och såhär blev resultatet: (Fint om du frågar mig)

Luleå extra

| Postat i: Elsas vardag
2
Igår var jag och Kornet med i tidningen Luleå extra. Vi blev nämligen fotade när vi var ute på kvällsöppet
på stan förra veckan. Roligt! Fotade bilden i tidningen, dock blev resultatet sådär...

Någon som blev glad att få följa med...

| Postat i: Kreativitet
0
Den här sötisen blev glad när den fick följa med mig och pappa hem från Kvantum idag...
Ser ni vad det är egentligen?

4 Oktober

| Postat i: Elsas vardag
2
Efter skolan idag har jag haft fullt upp med att hjälpa storasyster att "henna" håret. Alltså en sorts skonsammare färgningsmetod som inte ska slita lika mycket på håret, miljövänligare och ge extra glans. (Hittas på Lush).
Det är en färgkaka man hackar och sedan smälter. Kanske inte vackraste utséendet, men resultatet kanske blir bra? Det återstår att se, det är inte klart ännu.

Snyggisar @ School

| Postat i: Elsas vardag
1
En aning blöta efter uteidrott i regn, men nog är vi uthålliga! Vi ska kämpa på här i skolan med engelska och svenska fram till tre. Observera att bilden nedanför inte är oerhört snygg.

Lördagkväll

| Postat i: Elsas vardag
0
På lördagen hade storasyrran och kompisen Nadia en gemensam fest eftersom båda har fyllt år hyfsat nyligt.
Jag var en av de ca 20 gästerna och hade verkligen superkul! Middag, lek, prat, musik, trevligt folk och massa sötsaker höll humöret uppe hela kvällen. Det fotades en del med Lisas kamera som jag inte har just nu. Men hoppas att jag ska kunna få. Då får ni se hur roligt vi hade det, sålänge får ni nöja er med en knasig webcambild.

Personlig tavla

| Postat i: Kreativitet
3
Idag har min efterlängtade "peep-tavla" som det kallas kommit upp på väggen! Jag är helnöjd och tycker att
det blev roligt med en personlig tavla i mitt rum som jag själv har bestämt hur jag vill ha den. Jag valde att ha den som en canavastavla, tycker att det är fint när det blir lite 3D-format på det hela.


För er som inte vet vad en peep-tavla är: Det är en som sagt personlig tavla, med en bild på sig själv och kanske text med ens namn eller bilder runt omkring på saker man tycker om.