Julia gästbloggar!

| Postat i: Elsas vardag
0
Heeejsan, :)

Nu är det så att jag, Julia, gästbloggar hos Alva & Elsa! De hinner inte blogga just nu, och då tar jag över det åt dem istället! Hoppas ni gillar att följa mig lika mycket som ni gillar att följa dem! :)

Kommer fler inlägg sen, i den nya kategorin "Julia gästbloggar" ;)


Pöözz, Julia <3

Julen är här, och lyser frid på jorden...

| Postat i: Elsas vardag
11
Hehe, skoja bara.
Men julen är mysig enligt mig.
Nu är alla kussar i Luleå.
Har varit på Pontus idag och sen hos farmor och farfar med kussarna,
men nu är jag hemma.
Ikväll ska jag följa med pappa till P4 och höra när han pratar och kanske vara med
lite själv också? Vet inte riktigt.
Men om ni vill höra Hassler på radio lyssna på P4 mellan 21.00 och 00.00!



IMORGON ÄR DET JULATON!!!
Det ska bli super kuul!
Men nu ska jag nog baka lite julgodis och slå in julklappar.


ps! Förlåt för den dåliga uppdateringen.

Party hos mig ikväll! :D

| Postat i: Elsas vardag
3
Hej!
Som ni kanske har märkt så har jag ett litet "uppehåll" just nu.
Men ska bara säga att det party hos mig ikväll! :D
Ska bli så kul men ska inte skriva nu för harsaker att fixa!
PS! Det blir inget inlägg om asiatiska bananpannkakor, tyvärr :/

/Elsa

Ursäkta! MIN FÖDELSEDAG!!! :D :D <3 !

| Postat i: Elsas vardag
2
Hej!
Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag,
nu när statistiken börjar stiga...
Men JAG FYLLER ÅR IDAG! :D !
Har varit en toppenfödelsedag med massa roliga presenter kanske kommer bilder senare.
Tack alla som grattat mig!
Men har annat att göra nu så får väl skriva imorgon.

Today is party day! + Hiss, Diss!

| Postat i: Elsas vardag
3
Hi!
today is a party day!
Skriver mer om det sen för nu är det dags för en ny Hiss/Diss lista!


1. Att fylla år! - Jag fyller år imorgon och igår fyllde Hugo år, its just so funny! :D
2. Resa utomlands! - Det är så mysigt, och man får ju vara ledig från skolan! (Ibland iallafall).



1. Pixbox - Jag höll på med det för kanske ett halv år sen tror jag?
Men ärligt talat känns det just nu som att alla skriver typ "naaw söt!" till personer som
man inte känner som säkert har redigerat bilderna massa.
DISS!  (PS det var inte syftat på någon)
2. System bolaget - Massa alkisar där hela tiden!



IDOL VINNAREN!

| Postat i: Elsas vardag
3
JAA!
Erik vann!
Bra enligt mig!
Fast hellre Tove eller Reza men av han och Calle var det bra!


Spännande!

| Postat i: Elsas vardag
0
Snart får vi vet a vem som vinnet Idol 2009!
Av dom som är kvar hejar jag på Erik,
ni då?
Har kollat lite olika bloggar nyss.

Idag; Henny, Arvid, Basket.

| Postat i: Elsas vardag
1
Hej!
Idag efter skolan gick jag Henny och Arvid hem till Henny.
Sen var gick vi till mig och klockan  18.15 gick jag och Henny till basketmatchen och Arvid gick hem.
Jag har nyss sett lite Idol (FINAL!) men det är inte så intressant utan Rezsa, Tove m.fl.
Imorogn fyller Hugo år!
Och i övermorgon fyller jag år!!!
Såå kul det ska bli!
Men nu ska jag kolla hur det går med min önskelista.

Fixat naglarna,

| Postat i: Elsas vardag
1
nu har jag fixat naglarna, inte utseendet men använt nagelolja och en trelagersfil och sådana saker som är bra för
naglarna, nu ska jag lägga mig i sängen och försöka få en tidig kväll, är ganska trött faktiskt,
Guten Nacht!


Smygtitt!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Har kommit hem från Henny, vi skulle testa Wii Fit till skoltidningen.
Minns ni att jag skrev om att jag ska få en ny mobil?
Den kommer förhoppningsvis om va 2 veckor!
Här får ni en "putteliten" bild som Henny säger.

Hmm..?
Ser lite konstigt ut kanske, haha är lite hemlig av mig.
Men ni lär ju fatta efter ett tag.
Aja måste nog skriva en bokrecension, det ska klart till på fredag så det är lungt
men vill ha det bort gjort.

Bakdag!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Nu har jag de rosa ********** i ugnen, ska ta ut dom om ca 5 min.
Imorgon ska jag på stan med Julia, Kornelia och Henny.
Men kan inte vara med hela tiden för Julia ska köpa pressent till mig.
Fyler ju år om 5 dagar!
LÄNGTAR!
Men nu ska jag gå och kolla i ugnen så see ya!

Ps ! Nu är Foki snart i Thailand, nu är hon på flyget, lyckoost!

Kom igen!

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu ska jag  bjuda på lite bilder då får ni bjuda på fler besökare!
Det sjuker riktigt mycket nu! 
Kanske för att vi inte uppdaterar lika ofta?
Jag ska skärpa mig jag med.. :s
Bilder på godaste lussebullarna!

Inte så vacker bild på mig men sa ju att det skulle bli en bild så.
Som ni kanske ser på facebook så är jag och Henny gifta :p
Sorry men hinner inte skriva om pankakorna idag men kanske imorgon!

LUSSEbullar och JULtidningar!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Förlåt för lite dålig uppdatering men Alva har inte bloggat på ett tag...
Hoppas hon skriver snart.
Håller på att baka lussebullar och har just skickat in jultidningspengarna så snart är jag NÄSTAN 3000 kronor rikare! + Premier :) Har sålt med Henny i år, vill inte sälja sälj tänk om man plingar på hos någon knäppis.. Usch!
Kommer bilder på lussebullarna och asiatiska bananpannkakor recept snart, förlåt för att det har tagit så långt tud med receptet!
Nu ska jag baka klart Kram!

Elektriskt trumset! :D

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Nu har vi ett elektriskt trumset hemma iställert för det vanliga...
Det är riktigt roligt!
Evelina vann väskan i H&Js blogg, jag gissade faktiskt på det hela tiden...
Igårkväll sov Kornelia hos mig, vi såg på Robinsson, Spelade Sims m.m.
Idag har hon varit här sen har vi varit hos Söderholms på fika och nu har vi bakat pepparkakor, snart ska nog jag och H dela ut jultidningar.

Kornelia:

| Postat i: Elsas vardag
0
Ring mig så fort du ser det här!
/ELSA

Stan i 4 timmar.

| Postat i: Elsas vardag
1

Hej!
Min dag började med TV (julkalendern:) m.m.
Sen gick jag, Kornelia och Hugo på stan 11.30-12.30
Då träffade vi mamma och Agnes och gick med dom och så.. 
Sen rullade det på ända till 15.30 alltså stan i 4 timmar! 
Inte dåligt....
Jag köpte
En klubba till Hugo, Lite julklappar och vantar 
och så fick jag jeans från JC :D 
Vi var super nära på att köpa en superskön dunjacka men vi gjorde inte det.
Just nu behöver jag en jacka, mössa och lite festkläder tror jag.
Intressant? 
NoT! 
Ikväll ska Agnes på New Moon och jag ska se på Robinsson kanske Kornelia kommer? 
Vi får se..
Åt lite på stan också.
Idag avslutas Henny och Julias tävling, hoppas på att vinna (www.hennyochjulia.tk ) se gamlare inlägg för mer info.  
Hade velat ha en bild på mina grejs men kameran har slut batteri, får ladda den...
Nu ska jag göra annat !


Pling, Ring!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Är vaken och försöker få kontakt med Kornelia men dom svarar inte..
Hoppas att hon ringer snart ..
/Elsa

Fredag!

| Postat i: Elsas vardag
0
Äntligen fredag!
Och nu är det bara 20 dagar kvar till julafton!
Så kul och skönt.
Just nu sitter jag i soffan och ser på lite Bilar med lilledbrorsan.
Inte för att jag ser men han tror nog det!
Mamma kommer hem om typ tio minuter.
Hon har varit i stockholm och säkert har hon nåt kul med sig hem!
Kram på er nu måste jag ge lillebror en pepparkaka han tjatar...

Visste ni att?

| Postat i: Elsas vardag
0
Visste ni att jag hade en blogg på via blogspot förrut?
Den är forfarande kvar men används inte!
Kolla på www.elsssah.blogspot.se !
Hur som helst.
När som helst kommer Kornelia m familj och hämtar mig :)
okej... sååg just en bil som åkte baklänges  flera meter sen fram igen.. intressant?
Just nu lyssnar jag på Lady Gaga.. inte så bra men kommer inte på något annat att lyssna på...
Har ni någon bra låt?
Nu ska jag sluta för dom kommer nog snart, ni skulle ha fått en bild om inte A skulle ha tagit min webcam :p

Fullsmäckaddag :D

| Postat i: Elsas vardag
1
Hej!
Såhär har min dag sett ut och kommer se ut senare;
08.30 skridskor
10.10 Konferens
10.45 dagbok i skolan :P
11.15 Simon says
11.30 Mat (smakar såklart inte)
11.45 SKOLAN SLUTAR! :D

12.00 Hemma med H för att gå på stan
14.00 Gick aldrig på stan
14.30 Vad ska vi göra nu ?
16.00 duscha
18.00 Fredagsavslutning :)
20.00 Idol + julfika (några personer ska komma)
... ... ...

Intressant va? :D :D NOT
aja kände bara för att skriva, men nu ska vi hitta på något att göra.


Sorry.

| Postat i: Elsas vardag
0
Förlåt för dålig uppdatering!
Det blir ett kort inlägg...
Just nu är jag hos farmor och farfar! ^^
Vet ni? Agnes kompis Lisa ringde in till en tävling på Rix FM idag kl 17.00 och hon vann 2 biljetter till Mikas konsert! :D :D
Förstå tur! :D
/Elsa