Tack

| Postat i: Elsas vardag
0
Äntligen en vettig reklam i vimlet av skrämmande ytliga normaliserade reklamer. Ge denna video tre minuter och kolla på HELA. Den är värd det. 
 

Din soldat

| Postat i: Elsas vardag, Musik
0
Firar helgen med min absoluta favoritlåt just nu. 
 

Ingen vila ännu

| Postat i: Elsas vardag
0
Har fullt upp från 06.30 till kvällstid numera när jag sommarjobbar och dessutom har kusinerna från Lund på besök samt andra saker inbokade. Känner att orken börjar försvinna men i helgen har jag tid att sova och ladda om batterierna för att sedan avverka en sista veckas jobb innan jag får sommarlov på riktigt. Skönt! 
 
Har varit barnvakt åt min söta minstingkusin idag och igår. Väldigt mysigt och hon är så go och snäll. 
 

Midsommardagen

| Postat i: Elsas vardag
0
Hoppas att ni haft en fin midsommarhelg! 

Själv har jag haft det mysigt trots det kassa vädret. Spenderade gårdagen hemma med midsommarlunch och släkt. Mot kvällen bar det av till Sunderbyn för mer midsommarfirande. Kameran plockades fram för en gångs skull! 
 
 

Glad Midsommar!

| Postat i: Elsas vardag
0
 

Glad Midsommar!

| Postat i: Elsas vardag
0
 

Framtidssparande

| Postat i: Elsas vardag
1
Det här är ett inlägg som jag skrivit tillsammans med Santander.
 
Ekonomi kan kännas som ett väldigt svårt och tråkigt samtalsämne, men tänker man efter så är det något väldigt intressant som berör alla människor. Alla människor behöver en stadig ekonomi som man kan själv styra och bestämma över. 
 
Det är bara 1,5 år kvar tills jag fyller 18 och ska ta hand om min egen ekonomi. Försörja mig själv. Skrämmande och häftigt på samma gång. Jag vet att jag kommer behöva en hel del pengar till lägenhet, körkort, resor och allt vad livet har att erbjuda. Eftersom jag troligtvis ska plugga vidare kommer jag inte att ha någon stor inkomst och vi är väl många som associerar universitetstiden med lån och studentnudlar? 
 
När jag tänker lite till inser jag att det faktiskt vore bra att börja spara pengar redan nu. Just nu när jag jobbar under terminerna och sommaren får jag in mer pengar än jag behöver, varför skulle jag då inte lägga undan en tusenlapp varje månad som annars går åt till onödigt tjafs? Smycken som inte används, chokladbitar som jag inte behöver, onödiga småprylar, o.s.v. Dessa pengar som jag sparar kommer att göra mer nytta senare i livet.
 
Det kan låta konstigt att börja spara pengar redan som ungdom men egentligen är det inte så dumt, det är faktiskt grymt smart. Har du funderingar på ekonomi och sparande eller känner du dig intresserad av att lära dig mer om hur du kan bygga upp en stadig ekonomi? Gå in på Santander läs vad de har att erbjuda! 
 

Sa ni sommar?

| Postat i: Elsas vardag
0
 Hagel, regn och sol, allt detta på 20 minuter. Plötsligt försvann sommaren, jag körde på dunjacka idag. Rövkallt. 
 
Arkivbild från Schweiz förra veckan. Syrran blev kär i svenska kanelbullar som mor skickade med. 
 
 

Drar in stålar

| Postat i: Elsas vardag
0
Hade bara tänkt jobba förmiddag igår eftersom det trots allt var lördag, men det slutade med att jag jobbade 14 timmar, 8-22. Jobbade på läkarmottagningen på förmiddagen och blev erbjuden att jobba på The Road House resten av dagen som servitris/kock. Stod och lagade mat till firmafester resten av dagen. Har aldrig jobbat där förut men det var ett riktigt fint ställe med skön personal! Idag tar jag däremot ledigt och går på släktkalas men imorgon väntar mer jobb.
 
Bild från monteskolavslutning i tisdags 
 
 

Sommarjobb next

| Postat i: Elsas vardag
0
Från det ena till det andra. Igår började mitt sommarjobb. Kommer att jobba minst tre veckor framöver som receptionist på läkarmottagning. Lite synd att det är ett inomhusjobb, vill ju vara ute i solen. Men jag ska vara glad som fått ett alternativ till kommunjobb. Fast ska inte dissa det heller, har ju aldrig testat på det ;) 
 

Hemma!

| Postat i: Elsas vardag
1
Landade hemma i Luleå i eftermiddag och har under kvällen träffat vänner och sett på lillebrors skolavslutningen och träffat gamla högstadielärare. Sommarlov på riktigt nu! 

Schweiz var så vackert. Finns inte ord. 
 

Sommarkänsla

| Postat i: Elsas vardag
0
Blev så varmt i eftermiddag så bytte till svalare kläder. Känner sommaren i luften! 

Och så världens suddigaste bild på det. 
 

Fri som en fågel

| Postat i: Elsas vardag
1
Känns SÅ SKÖNT att alla skolarbeten är avklarade, känner tomrummet nu när man inte behöver tänka på något plugg. Har spenderat eftermiddagen/kvällen med att fira ute i solen, äta grillat och börjat fixa inför Schweizresan. Inte länge kvar nu! 
 
 

Sommarlov om två röda!

| Postat i: Elsas vardag
0
Bara två ynka skoldagar kvar och sedan är det sommarlov för min del! UNDERBART!  Kan knappt föreställa mig hur skönt det ska bli att få pausa från plugg och prov. Imorgon skriver jag sista provet, fysik. 
 
Typ såhär bra känns det just nu:

Bra 

Bättre
 
 BÄST!