Långhelg!

| Postat i: Elsas vardag
2
Otroligt skönt att få en långhleg igen. Måste dock plugga inför terminens förmodligen jobbigaste prov. Slutprov i kemi. Blä. Släpper det nu och fokuserar på det positiva. Chokladglassen som väntar på mig i frysen ♥
 

Skön vecka

| Postat i: Elsas vardag
1
Måndag imorgon, men söndagsångesten är inte så stor. Det är ju trots allt bara två skoldagar och sedan en långhelg igen. Skönt. Dessutom kom skorna nedan på posten i fredags, vilket gör mig lite extra glad. 
 

Azm

| Postat i: Elsas vardag
2
Så skönt med helg! Trots att detta var en kort skolvecka känner jag mig riktigt trött, förmodligen för att jag haft fullt upp och inte hunnit sova ordentligt. Har en hel del saker som jag vill hinna göra i helgen också, men för det mesta är det roliga saker så det är ju bra. 
 
Bild från påsklovet, Stockholmegopic (ser typ förstelnad ut eller nåt). 
 

Yoga

| Postat i: Elsas vardag
0
Testade på yoga idag. Ett 75 minuters långt pass med olika positioner med roliga namn. "Happy baby-positionen" var nog den bästa.

Ska jag vara ärlig så blev jag snarare uttråkad än "yogafrälst", men det kanske kommer. Ska försöka ge det några gånger och se om jag gillar det mer efter det. 

Bild från Stockholm förra veckan 
 

Glader

| Postat i: Elsas vardag
0
Trots att lovet är slut är jag en glader ikväll. Har fått jobb i vår/sommar som servitris/bartender, och mår för tillfället allmänt bra. Sovmorgonen imorse gjorde inte saken värre. Hade en extra lektion insatt på eftermiddagen vilket gjorde skoldagen väldigt lång, slutade 16.00. Men har ändå varit effektiv och hunnit med både plugg, träning och lite städning nu på kvällen. Dessutom fick jag mina skor på posten idag. Tjiho! 

 

Mer kläder, sämre konsumtionssamvete, lite pengar på kontot

| Postat i: Elsas vardag
0
Lade fram alla kvitton från shoppingen i Stockholm. Blev en stor hög, inser att jag shoppat lite väl mycket i huvudstaden. Men garderoben är proppfull och ytterligare två par skor är på väg från Stockholm --> min dörr. 
 

SUNday

| Postat i: Elsas vardag
0
Denna soliga dag har spenderats på Dundret, i solen. Har hunnit med både en äventyrlig utflykt på längdskidor och slalom. Har blvit röd som en tomat då jag var osmart och tänkte att man inte kan bränna sig av solen i Gällivare under april månad, men en min känsliga , kritvita svennehy så kan man tydligen det. 

Har haft en bra dag i alla fall som avslutas skönt hemma i Luleå. Bild från tidigare idag. 
 

Skidhelg

| Postat i: Elsas vardag
0
Efter att ha suttit på ett tåg i tre timmar då jag egentligen ville vara ute och sola är jag nu framme i Gällivare, Dundret. En helg med mycket slalomåkning väntar. Hoppas på sol och lite fräknar! 
 
Arkivbild
 

Grymma Bella

| Postat i: Elsas vardag
0
Såg just på Blondinbellas blogg hur hon visar att det är okej med acne och att man kan leva ett bra liv trots att ansiktet är fullt av röda prickar. Tycker att hon gör ett bra inlägg som jag tror kan hjälpa många osäkra tonåringar. Läs hela inlägget här

Hemfärd

| Postat i: Elsas vardag
1
Efter en hyfsat lång dag i Uppsala sitter jag nu på tåget på väg hem igen. Är helt klart nöjd med resan, hann träffa många och shoppa mer än tillräckligt. Massa god restaurangmat har jag också fått käka. Godefint. En seg tågresa tillbaka väntar nu, blir rastlös så fort! 

Kungsträdgården blommade, underbart! Fler bilder kommer. 



Shopping

| Postat i: Elsas vardag
1
Första shoppingdagen i Stockholm är över. Är nöjd med dagen, förmodligen mest nöjd över mina Nike Air Max som jag köpte idag. Beslutsångesten var enorm när jag skulle välja färg, men till slut kom jag till ett beslut. Dessvärre var de slut i min storlek, men om några dagar kommer dom med posten! Ni får se dom då ;) 

För övrigt har vi  bosatt oss i kusinernas nya lägenhet mitt i stan. En minuts promenad från dörren och du står mitt i folkströmmen på Drottningatan. Inte illa. 

Här sover jag denna natt. Fick ett eget sovrum som är underbart. 


 

Snart framme

| Postat i: Elsas vardag
1
Natten har spenderats på tåget. Snart framme i huvudstaden! 
 

Stökar och packar

| Postat i: Elsas vardag
0
Lyssnar på Movits och packar inför Stockholm. Känns bra. Tåget går om några timmar. Blir bra med tåg istället för flyg, det är en otrolig skillnad på energiförbrukningen. Dock blir det lite segt med 13 timmars resa, men det är det helt klart värt! 


 
 
 

Dagens skönaste

| Postat i: Elsas vardag
0
Någon som känner igen sig? 
 

Lägesrapport

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag blir iprincip aldrig sjuk, vilket jag är väldigt glad för. Huvudvärk vet jag knappt hur det känns, men igår kom det helt plötsligt, från ingenstans. En huvudvärk som kom som en bomb och gjorde  så ont att jag fick panik. Som tur var lugnade det sig hyfsat fort men mådde dåligt resten av dagen, hade förmodligen någon sorts infektion. 
 
Somnade rekordtidigt och hann sova tio(!) timmar innan det var dags för skola idag. Skönt att vara utvilad. Mår bättre nu och har laddat upp för nationella muntligt i svenska imorgon. 
 

2 cool 4 school

| Postat i: Elsas vardag
0
En lång skoldag avklarad. Bjuder på två bilder på Kotten från dagen. 


 

Gör tråkig fysik lite roligare

| Postat i: Elsas vardag
0
Passar på att sola lite samtidigt som jag gör bort tråkigt plugg. 


Busy doing nothing

| Postat i: Elsas vardag
0
Hade en ganska kort skoldag idag, men kom hem ganska sent då jag var på sånglekion efteråt. Har en gjort bort en svenskaskrivning. Bra onsdag! 

 
 

Pepp

| Postat i: Elsas vardag
0
Lyssnade på denna låt idag på gymmet och måste dela med mig av Nicki Minajs musik. Den är grym att ha som pepp när man tränar! 


Bästa Inpuls bjöd också på smakprover från Sushi & Salladsbar efter träningen. Mums! Bild lånad av Inpuls.