Ge mig inspo!

| Postat i: Elsas vardag
2
Vill blogga mer än jag gör men inspirationsbristen gör att det ofta står tomt här! Vad vill ni läsa mer av? Kommer med några förslag här men hörni, snälla, lämna en kommentar och skriv vad ni vill läsa om! 

Vardagslivet, mattips, hälsa, träning, välgörenhet, politik, nyhter... Vad intresserar er? 
 
 

Prestationslördag

| Postat i: Elsas vardag
0
Har varit en produktiv dag idag. Träning, jobb och lite plugg tog upp hela dagen. Nu är det tid för återhämtning och mys här hemma. Perfekt när det är storm(?) utomhus. Imorgon kan jag äntligen ta sovmorgon, som jag längtat! 

19 år

| Postat i: Elsas vardag
0

Syster har fyllt 19 år och igår firades det med mysigt veganfika. Idag väntar träning, brunch med tjejerna och sedan jobb. En bra men fullspäckad lördag. 


Comeback och sjukling

| Postat i: Elsas vardag
1
Så är jag tillbaka igen. Tror jag i alla fall. 

Av många olika anledningar har det varit väldigt tyst här på senare tid men nu ska jag ändra på det. Eller försöka i alla fall. 

Just nu sitter jag och hostar och snorar framför valvakan och håller tummarna för att MP ska bli tredje största parti och inte SD. Hoppas även att FI ska lyckas komma in i riksdagen. Det behövs. Ska göra en tidig kväll så att jag  vaknar pigg och kry imorgon. Godnatt! 
 

Framtidssparande

| Postat i: Omvärlden
2
 
Ekonomi kan kännas som ett väldigt svårt och tråkigt samtalsämne, men tänker man efter så är det något väldigt intressant som berör alla människor. Alla människor behöver en stadig ekonomi som man kan själv styra och bestämma över. 
 
Det är bara 1,5 år kvar tills jag fyller 18 och ska ta hand om min egen ekonomi. Försörja mig själv. Skrämmande och häftigt på samma gång. Jag vet att jag kommer behöva en hel del pengar till lägenhet, körkort, resor och allt vad livet har att erbjuda. Eftersom jag troligtvis ska plugga vidare kommer jag inte att ha någon stor inkomst och vi är väl många som associerar universitetstiden med lån och studentnudlar? 
 
När jag tänker lite till inser jag att det faktiskt vore bra att börja spara pengar redan nu. Just nu när jag jobbar under terminerna och sommaren får jag in mer pengar än jag behöver, varför skulle jag då inte lägga undan en tusenlapp varje månad som annars går åt till onödigt tjafs? Smycken som inte används, chokladbitar som jag inte behöver, onödiga småprylar, o.s.v. Dessa pengar som jag sparar kommer att göra mer nytta senare i livet.
 
Det kan låta konstigt att börja spara pengar redan som ungdom men egentligen är det inte så dumt, det är faktiskt grymt smart. 

Framtidssparande

| Postat i: Omvärlden
0
 
Ekonomi kan kännas som ett väldigt svårt och tråkigt samtalsämne, men tänker man efter så är det något väldigt intressant som berör alla människor. Alla människor behöver en stadig ekonomi som man kan själv styra och bestämma över. 
 
Det är bara 1,5 år kvar tills jag fyller 18 och ska ta hand om min egen ekonomi. Försörja mig själv. Skrämmande och häftigt på samma gång. Jag vet att jag kommer behöva en hel del pengar till lägenhet, körkort, resor och allt vad livet har att erbjuda. Eftersom jag troligtvis ska plugga vidare kommer jag inte att ha någon stor inkomst och vi är väl många som associerar universitetstiden med lån och studentnudlar? 
 
När jag tänker lite till inser jag att det faktiskt vore bra att börja spara pengar redan nu. Just nu när jag jobbar under terminerna och sommaren får jag in mer pengar än jag behöver, varför skulle jag då inte lägga undan en tusenlapp varje månad som annars går åt till onödigt tjafs? Smycken som inte används, chokladbitar som jag inte behöver, onödiga småprylar, o.s.v. Dessa pengar som jag sparar kommer att göra mer nytta senare i livet.
 
Det kan låta konstigt att börja spara pengar redan som ungdom men egentligen är det inte så dumt, det är faktiskt grymt smart.