Korsstygn

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu har jag just blivit klar med ett korsstygnsbroderi!
Det blev en snögubbe, fast jag ska skriva dit ''God Jul'' och sedan ska mormor få den i julklapp!
Nu får jag bara hoppas att hon gillar den.

Busiga kussar

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer en bild från förra veckan då vi var i dundret.
Agnes, jag, Hugo och Leo ^^!

För gulligt för att ätas?

| Postat i: Elsas vardag
0
Kan mat vara för gulligt för att ätas?
Jag tycker iallafall att den här sushin är lite för gullig för att bli uppäten.
Håller ni med mig ^^?

Urban Ears?

| Postat i: Elsas vardag
5
Jag är i behov av ett par hörlurar, så surfar runt lite nu...
Jag är mest inne på ett par vita Urban Ears, vissa tycker att de är tråkiga,
men jag ser dom som stilrena ^^!

Vad tycker ni, tråkiga eller stilrena?

Jolly Orange Body Butter

| Postat i:
2
Nu på vintern blir huden lätt torr. Det svider och är jobbigt.
För mig brunkar speciellt händerna bli väldigt torra, därför tipsar jag er om
Jolly Orange Body Butter från Body Shop, en otroligt bra Body Butter som man
kan använda på hela kroppen!
Den luktar väldigt gott också,
men passa på, Doften Jolly Orange finns bara nu under julen!

Första Advent

| Postat i: Elsas vardag
2
Imorgon är det första advent, och jag har en del julplaner inför imorgon!
På förmiddagen ska jag fara in till stan, troligtvis med familjen.
Där ska vi gå på Norbottens muséum och göra våra egna marsipangrisar, gå på julmarknaden
och om vi hinner gå förbi Norbottens teater där man kan få klä ut sig och bli fotad.
På eftermiddagen är vi bjudna på adventspyssel och fika hos några kompisar, mysigt!
Jag ser verkligen framemot första advent!

Nu ska jag mysa på här hemma.

Man kan inte alltid vara perfekt...

| Postat i: Elsas vardag
1
Här kommer lite bilder från Idol då de gjorde lite roliga miner/moves.
Jays min, rockar loss alltså!
Jihde ser något där uppe?
Elin smyger fram mellan de osynliga buskarna?
Andreas, ''SHOUTING OUT LOUD!''

Winterfeeling

| Postat i: Elsas vardag
2
När snön just hade fallit till marken gick jag ut med Alva och fotade lite vinterbilder.
Här får ni se några av dem:

Mer Julbak!

| Postat i: Elsas vardag
3
Julbaket inför första advent fortsätter hemma hos mig,
idag bakade jag Ernst Kirchsteigers skurna pepperkakakor med madel.
En sak kan jag säga säkert, smeten var supergod!

Chokladskor

| Postat i: Elsas vardag
5
Att gå i ett par skor av choklad är nog ingen bra idé, men ändå är det
någon som har tillverkar chokladskor!
Men goda är det säkert!

Lussebullsdags!

| Postat i: Elsas vardag
0
Igår bakade vi lussebullar, det är ju 1:a advent i helgen!
Mums, en lussebulle skulle väl aldrig vara fel?

Skolan tar över!

| Postat i: Elsas vardag
2
Just nu har vi en massa läxor, skolan håller på att ta över mitt liv!
Nä inte riktigt kanske, men lite så känns det. Jag ska snart ta i paus i skolarbetet och
roa mig med något.
Har ni för mycket läxor i skolan?

Roliga mackor

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer bilder på två riktigt häftiga, och annorlunda mackor!

Macka eller flygel?


Mobilmackan, funkar nog inte så bra att ringa med däremot..

Pannkakskalas hos farmor och farfar!

| Postat i: Elsas vardag
2
Halli hallå!

Just nu är jag hos farmor och farfar med kusinerna. Vi har just ätit pannkakor, gott.

Men nu ska det bära av hemåt, jag och Henny ska dela ut jultidningar.


Väck dig själv med musik

| Postat i:
2
Här får ni höra en bra låt som ni kan vakna till den trötta morgon!

...Däremot tycker jag inte att musikvideon är lika bra.

Hockeytime

| Postat i: Elsas vardag
3
Nu ska jag till Kornelia, och sedan bär det av till hockeymatchen.
Jag ska nämligen följa med Kornelia och kolla när Luleå spelar mot Djurgården!
Nu när vi ligger högst upp i tabellen ska vi allt kunna vinna över Djurgården tycker jag.
Norrbottnisk kämpaglöd!

Sova i bananskal?

| Postat i: Elsas vardag
5
Har ni någon gång funderat på att sova i ett bananskal?
Det finns i alla fall en designare som har gjort det, och skapat
en säng som liknar ett bananskal!

Sims med Alva.

| Postat i: Elsas vardag
1
Idag slutade vi efter lunch, härligt!
Jag och Alva var och simmade, sedan en sväng på stan och nu spelar vi Sims 3.
Man hinner med mycket på en eftermiddag. Dessutom har jag och Henny gjort en intervju
med Kuriren om, ja det får ni se när det kommer i tidningen. Spännande va?!

Boktips?

| Postat i: Elsas vardag
10
Om två veckor ska vi lämna in en svensk bokreflektion i skolan.
Så nu ska jag ta och läsa en bok, men frågan är vilken?
Jag vill läsa någon bok som handlar om vänskap eller liknande,
det viktigaste är att den inte är sorglig eller fantasy. Om ni har tips blir jag superglad!


Maros Of Sweden

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag har tänkt beställa nagelgrejer från internet, men har inte vetat vart ifrån.
Sedan berättade en kompis att Maros Of Sweden verkar som en bra och billig nagelhemsida!
Nu tänker jag pröva att beställa där ifrån.
Lite av det jag tänker beställa:
Fimostav, man skär tunna skivor av den och sätter på nageln.
Dekorationsblommor och Glitter Dust.

Hemma

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu är jag hemma i Luleå igen!
Middagen är precis klar, hemmagjord pizza. Mums!


Lunchtime!

| Postat i: Elsas vardag
0
Halloj!

Just nu sitter vi och lunchar i huset på Dundret ^^!
Vi ska snart ut och åka slalom en kortis och sedan bär det av hemåt.

World Cup 2010

| Postat i: Elsas vardag
1
Vi har haft en rolig dag här i Dundret.
Nu ska vi äta middag men tänker bara visa en bild från dagen först!

Dundret here we come!

| Postat i: Elsas vardag
5
Nu far vi till Dundret! Men ni kan ta det lungt, vi har två datorer med oss,
så jag kan uppdatera.
Ny mössa från Bik Bok!

Berlin del 4

| Postat i: Elsas vardag
0
Uppe på restaurangen i Fernseheturm passade jag på att prova något typiskt tyskt.
Tog en sorts köttgryta!
Sedan åt vi godas efterrätter, jag tog en äpellkaka med äkta vaniljglass och
Tua tog någon sorts glass/milkshake, mums!
Sista dagen fick bli en shoppingdag. Det här fotot är från en legoaffär,
jag själv brukar inte bygga med lego. Men min lillebrorsan Hugo gör det!
Inne på KaDeWe hade dom en enorm chockladavdelning!
Och jag skojar verkligen inte!
...Fiskavdelningen lockade inte riktigt lika mycket.
Vi besökte även det Judiska muséet.
Dagen därpå var det dags att bege sig hemåt.

Premiäråkning!

| Postat i: Elsas vardag
0
I helgen är det världscupspremiär i skid åkning i Gällivare.
Charlotte Kalla och andra elitskidåkare kommer att vara där. Så vi tänker passa
på att åka till Dundret då. Det kommer även att bli premiäråkning i slalom för den här
säsongen för min del. Hoppas att jag kommer ihåg hur man står på skidorna!

Magont och plugg.

| Postat i: Elsas vardag
1
Just nu sitter jag och pluggar samtidigt som jag har ont i magen.
Ska gå och ta lite kvällsfika och se om det blir bättre, så vi hörs sen!

Modell?

| Postat i: Elsas vardag
3
Jag har glömt att berätta en grej som hände när vi var på Idol.
Helt plötligt kom det fram en tjej i 25 års-åldern till mig och sa något liknande:
''Hej, jag heter Klara. Jag kommer från Stockholmsgruppen (modellargentur),
jag är här och söker efter unga tjejer som skulle kunna bli modeller och
jag tycker att du du har ett superfint utseende''
Sen fotade hon mig, tog mitt mobilnummer, längd, skostorlek osv.
Efter det ringde hon mig igen (fredagskväll) och frågade om jag kunde komma till
Nordkalotten med någon av mina föräldrar på lördag. Så vi åkte dit och dom fotade mig
och så fick jag fylla i ett formulär. Dom sa att jag egentligen är lite för ung ännu, men att dom
tänker skriva in mig i deras ''modellista'' och så ska dom höra av sig om ungefär 2 år och då vill
dom ha mig som modell ^^. Så jag kanske är blivande modell, vem vet?


Berlin - Ritter Sport

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer ett Berlininlägg som handlar enbart om vårat besök i Ritter Sportaffären,
och bäst av allt Schokowerkstatt! (Där man fick göra sin egna choklad!)
Man fick först välja lite ingredienser att ha i sin chocklad.
Jag valde mini-marshmallow, hasselnötter och en sorts blandning med havregryn och kakao.
(typ chockladbollssmet). Sen fick man smält chocklad ur chockladkranarna till höger.
Här är en före och efter bild då jag hade hällt min choklad i formen,
och sedan satte dom in den i en sorts kyl. När ma fick tillbaka del från ''kylen''
såg den ut så som ni ser på bild 2.
Min Ritter Sport chocklad, en helt unik sort som inte finns att köpa.
Marshmallow, hasselnöt och chockocrisp. Förmodligen det godaste som finns?
Det blev 2 stycken hela chockladkakor! Självklart fick man båda, och jag har dom här hemma.
Men jag har inte smakat på dem ännu, kanske dags snart?

Här kommer lite bilder från Ritter Sport i övrigt:

Visst skulle vi passa bra som Ritter Sports reklambild?


De hade en massa bakelser gjorda på deras choklader!
Här får ni se hur affären där man kan köpa choklader ser ut.
Även hur en del av caféet ser ut!
Jag tycker att alla chockladälskare som ska till Berlin bör besöka Ritter Sport!

Daniel Adams-Ray - Gubben i Lådan

| Postat i: Elsas vardag
0
Nöter låten väldigt mycket just nu, för mycket faktiskt.

Fardagsbak med skavsår

| Postat i: Elsas vardag
2
Just nu håller vi på att eftermiddags baka, det är ju farsdag idag!
Men jag bakar med rejäla skavsår på hälarna. Det var tidigare idag
när vi var ute som jag kände att jag fick väldigt ont i hälarna, när vi kom in och
jag tog av mig skorna var mina hälar alldeles blodiga. Smärta på hög nivå var det!
Vi ska fara och handla skor nu under tiden bakverken är i ugnen så att jag slipper med att förvärra
skavsåren. Bilder på bakverken kommer sen!
Nu får ni nöja er med att kolla på någonting som jag har behov av just nu!


Mer Idoler

| Postat i: Elsas vardag
4
I onsdags var jag som sagt med Julia på Kvantum och träffade Idolerna.
Här kommer bilder därifrån, tyvärr var vi tvugna att skriva dit text på bilderna,
eftersom folk envisas med att sno bilderna annars!
Elin Blom, som tråkigt nog åkte ut igår.
Jay Smith


Olle


Linnéa, hon var faktiskt trevligast av alla.

Minnah, bäst av alla enligt mig!
Jag och Minnah, visst är hennes kofta fin? Jag borde ha frågat vart hon köpt den.
Julia och Minnah, sweet?

Var ska jag börja?

| Postat i: Elsas vardag
0
... Har inte hunnit blogga mycket på sistone, och jag har så mycket att skriva om
att jag inte vet vart jag ska börja! Men det blir nog jobbigt att läsa allt i ett enda långt
inlägg så skriver väl lite då och då. Igår var jag ju på Idol med Filippa, sjukt roligt var det!
Här ser man hela arenan, scenen längst fram.
Linda Varg fick sjunga i pausen, de visade inte det i TV va?


Nästan hela gänget uppe på scen.
Minnah, min personliga favorit!

Laila Bagge skrev autografer ^^.
Anders, störtskön!
Andreas stod också och signerade.
Kanske kommer lite fler bilder senare, vem vet?

Berlin del 3

| Postat i: Elsas vardag
1
Vi började dagen med att stå i den här långa kön för att få komma
in till Riksdagshuset.
När man går upp för Berlins Riksdagshus är det som en glaskupol med gångar som går runt, runt.
Man får en riktigt fin utsikt!
Till slut någge vi toppen!
När vi var klara i Riksdagshuset åt vi en god italiensk lunch  ^^.
På kvällen åkte vi upp i Fernsefturm, superhäftigt!
Man sitter uppe i kulan, som snörrar.
Vi var i restaurangdelen och åt middag samtidigt som vi fick den fina utsikten över hela Berlin!

I'm alive!

| Postat i: Elsas vardag
0
Ursäkta för att jag inte har bloggat något, men jag har gjort så
mycket annat att jag inte hunnit med bloggen! Hoppas ni har överseende.
Igår efter skolan var jag med Julia, och vi gick till Kvantum eftersom Idolerna skulle
stå där och skriva autgrafer ^^. Fick autgrafer av alla, bilder också!
Men det är Jullan som har bilderna så jag kan inte visa dem förrän hon skickat dem.
Sen gick vi till mig och hon övernattade här. Nice dag!
Just nu sitter jag här och fixar naglarna, jag och Filippa ska ju på Idol
imorgon. Naglarna får inte ase allt för hemska ut då!

OPS!

| Postat i: Elsas vardag
1

Ni undrar säkert varför jag inte bloggat på ett tag, nu.
Ska skriva, men har fullt upp just nu. Så vi får höras ikväll!


Berlin del 2

| Postat i: Elsas vardag
1
Ute på en morgonpromenad till ett bageri för att köpa lite gott bröd till frukosten ^^!
På förmiddagen strosade vi omkring vid Sony Center, vi hittade en mega legogiraff!
Tog en fika på ett mysigt café med supergoda färskpressade juicer.


Vi var inne på ett coolt filmmuséum.
Här är vi utanför Ritter Sports chocklad fabrik/affär.
Vi hade bokat tid i ''Schokowerkstatt'' så vi fick tillverka våra egna chocklader
och bestämma smak och allt, det var supercoolt! Gör ett enskillt inlägg om det senare!
På kvällen hade vi bokat biljetter till musikalen Dirty Dancing.
Bilden är utomhus på väg in till téatern. Musikalen hur som helst superbra
och det var flera superduktig dansare och sångare!

Berlin del 1

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu kommer första sammanfattningen från Berlin,
tänker dela upp den i 4-5 delar. Annars blir det
ett så otroligt långt inlägg!
Här började våran resa, på Kallax, eller Luleå airport som det
kallas numera ^^
Framme på Arlanda fick vi vänta ett tag innan flyget till Berlin skulle fara.
Vi passade på att äta lunhch, blev på Ski Citys east and west. Jag åt en god enchiladas.
Högt uppe i luften, någotstans mellan Stockholm och Berlin ^^
När vi lämnat all packning på rummet avslutade vi dagen på en superfin
italiensk restaurang och åt pizza, mums!

Hemma

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu är jag hemma, resan har varit toppen!
Skriver mer imorgon, då har jag en massa bilder
att bjuda på också ^^!

Hemåt...

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag åker vi hem igen, kommer hem ganska sent så jag kommer
inte hinna blogga något när jag kommer hem.
Men imorgon så är jag tillbaka som vanligt igen!

Shoppingdag

| Postat i: Elsas vardag
1
Idag blir det förhoppningsvis mycket shopping.
Nu gäller det att ladda hårt!

Fernsehturm

| Postat i: Elsas vardag
1
Ikväll ska vi till Fernsehturm, det ska verkligen bli spännande!
Man får åka upp i den stora ''kulan'' där man kan se ut över Berlin.
Spännande va?!

Dixie Chicks - Not ready no make a change

| Postat i:
3
Härlig låt ♥.

Fartfylld dag

| Postat i: Elsas vardag
0

Idag ska vi på Ritter Sport (chokladfabriken som jag skrev om tidigare) och
musikalen Dirty dancing. Det ska bli riktigt kul!
Förmodligen hinner vi med shopping och lite annat roligt också ^^.

Framme i Berlin

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu bör vi vara framme i Berlin på hotellet.
Nyfikna och ivriga på att få komma ut och se staden, förmodligen
går vi snart till någon mysig resturang och äter ^^.

På Flyget!

| Postat i: Elsas vardag
1


Just nu sitter jag förhoppningsvis på flyget till Stockholm!

Jag tror inte att jag kommer att ha tillgång till någon dator
i Berlin, så uppdateringen kommer inte vara den bästa.
Men om vi är på något internetcafé så ska jag såklart slänga in ett inlägg ^^!
Och sen så har jag fixat några fler tidsinställda inlägg också.


On my way!

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu sitter jag här, färdig för att åka iväg tillflygplatsen.
Vi hörs!

Designen är uppe!

| Postat i: Elsas vardag
23
Japp, nu är den nya designen klar och uppe på bloggen!
Vad tycks ^^?
Har gjort headern själv, men designen har jag fått hjälp med.

Bättre sent än aldrig...

| Postat i: Elsas vardag
0
Har glömt bort att berätta att jag stylade lillebrorsan Hugo
när han skulle på Halloweenparty i fredags.
Han blev riktigt läskig!

Svåra val

| Postat i: Elsas vardag
3
Just nu har jag totalt kört fast i packningen, för en småsak.
Jag kan inte välja neccesär.
Antingen tar jag den med en massa hjärtan och söta djur på,
den stora med Hello Kitty, Lollipops, Nasse eller den rosa i siden som
ligger inne i badrummet.
Eller ska jag kanske ta allihopa ^^?

Berlintips

| Postat i: Elsas vardag
2
Någon/några av mina läsare har säkert varit i Berlin.
Om ni har några bra tips på shopping, restauranger eller något annat
roligt i Berlin får ni gärna skriva det här ^^.
Det skulle verkligen vara kul att få lite tips av er!
Såhär glad skulle jag bli:
Hehe, en bild från arkivet när jag lånade min kusins glasögon ^^.

Ny resväska!

| Postat i: Elsas vardag
2
Är hemma från stan nu, det fick bli den här resväskan:
Häftig va? Det är New Yorks tunnelbanestationer på den ^^.
Köpt på accent. Dags för mig att börja packa nu, flyget imorgon
går ganska tidigt...

Dagens planer:

| Postat i: Elsas vardag
0


Imorgon smäller det...

| Postat i: Elsas vardag
0
Imorgon kommer den nya designen upp.
Och jag har inte ens sett den ännu, spännande ^^!
Men jag tror att den kommer att bli superbra, det är en tjej (Jilliz) som hjälper mig.
Härligt att det finns så snälla personer som vill hjälpa till.

Perioder, ni vet!

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag spelar ibland datorspelet The Sims (3).

Men det går i peridoder, i några veckor spelar jag,
och då sitter jag vid datorn ganska mycket.
Sen kan det gå några månadet utan att jag spelar alls,
men sen börjas spelandet för fullt igen!

Tror att jag börjar komma in i en spelperioder nu, hihi!

Tutorial till mobildesign.

| Postat i: Elsas vardag
6
Hittade just en bra tutorial till hur man kan göra sin egen mobildesign.
Jag skulle vilja pröva det, det verkar kul!

Här är en svensk hemsida där man kan köpa stylingprodukter till mobilen.

Resväsketrubbel

| Postat i: Elsas vardag
1
Som de flesta av er vet så ska jag till Berlin på onsdag, men det finns ett problem...

Två resväskor har gått sönder så nu har vi lite ''resväsketrubbel''.
Men jag ska in till stan idag och kolla på en ny, kanske den här?