La Fondell

| Postat i: Musik
0
I onsdags var jag på stan för att se och höra Amanda Fondell live. Jag gick dit tillsammans med tre snälla Unbytjejer, Filippa, Julia och Linda. Till min förvåning var även IdolMoa där. Hon var inte min favorit, men hennes låt When I held ya är riktigt bra. Amanda sjöng lika bra som hon gjort på fredagsfinalerna och fick mig att smälta.



Cupcake

| Postat i: Kreativitet
0
En söt julklapp jag fick av mina kusiner, passar bra med det rosa temat i mitt rum. 

OnePiece

| Postat i: Kläder & Mode
2
Idag har jag varit och hämtat ett paket från Posten. Det var min OnePiece som hade kommit. Jag trivs med den som fisken i vattnet. Den är mysig och håller en varm i vinterkylan! Jag blev också nöjd med färgvalet.
Turkost is the shit!




Gösta och Astrid

| Postat i: Elsas vardag
0
Har man världens sötaste kusin eller?

Just nu sitter han på tåget tillsammans med en annan go´ kusin på väg hem till deras nya hus i Lund.

Dog

| Postat i: Kreativitet
3
Som ni kanske vet vill jag väldigt gärna ha en söt liten hund. Däremot är det inget jag kommer kunna skaffa eftersom pappa är pälsallergiker. Jag fick en julklapp av mor och far som ska få saknaden av en hund att minska.
En tuff och snygg kudde att ha på sängen brevid sig varje dag är inte helt fel. Väldigt mycket attityd?!

Have Yourself A Merry Little Christmas

| Postat i: Elsas vardag
1
100% Julkänsla



Annandagen

| Postat i: Elsas vardag
0
Igårkväll var det spelkväll med släkten hemma hos oss. Vi massor av fika och julgodis, och det spelades NE som är ett sorts frågespel. Jag var inte 100% delaktig eftersom jag bland annat la upp ett juligt blogginlägg då. Däremot tog jag en del bilder med mitt nya fasta objektiv.

Jul jul strålande jul

| Postat i: Elsas vardag
3
Här kommer en bunt bilder från min julafton, enjoy!

Förmiddagen inleddes med att träffa kusinerna i kyrkan.

Vi fortsatte vidare hem hem till farmor och farfar för att äta julbord och se på Kalle Anka.

Efter Kalle Anka fortsatte jag hem tillsammans med några av kusinerna och familjen. Vi myste på, och som av en händelse kom jultomten på besök. Han posade väldigt snyggt tillsammans med lillebror.  

När klapparna skulle öppnas (som för övrigt kunde räknas upp till tusentals) fick jag rollen som "TomteLisa".

En av alla fina julklappar jag fick var ett nytt fast objektiv till kameran. Jag kan inte namnet på vad objektivet heter, men det är väldigt ljuskänsligt och jag fick riktigt fina bider fast jag fotade i mörker utan blixt!

Vi åt en fin julmiddag med en julig Ris á la Malta till efterrätt.
♥ G O D  J U L ♥

Full rulle

| Postat i: Elsas vardag
1
Är väldigt trött och slut, det har varit väldigt många saker på gång nu dagen före julafton. Hoppas att jag får energi så att jag orkar vara pigg och glad imorgon.

Random bild: Mina kängor som jag köpte i höstas har gått sönder.

Ljusstake

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag har fått en ny ljusstake för årets julpynt. Den är köpt på Hemtex och har varit med i Kurirens helgbilaga.
Själv är jag helnöjd med ljusstaken, den utstrålar jul väldigt mycket ♥

Kalas - Manga, Asiatiskt

| Postat i: Elsas vardag
2
Igår hade lillebror kalas för sina killkompisar. Temat var asiatiskt, manga. Det ledde bland annat till att många var klädda i jujutsidräkter och att alla fick smaka på lyckokakor som jag och Hugo gjort. Om man jämför med mina och Agnes 9-årskalas kan man nog konstatera att detta var mycket mer livat och högljutt. 





Jag gjorde en tårta med två lager kladdkaka, mango och grädde. Som på Hugos beställning. Ovanpå alltet spritsade jag Hugo 9 år på kinesiska. ♥
Hugos kompisar Franks och Leos pappa har också en blogg, järnpöjkarna. Han har en blogg mest och träning och hälsa, han tävlar i triaton vilket verkar sjukt jobbigt.

16 December

| Postat i: Elsas vardag
2
Söta som socker och snälla som barn på julafton när tomten knackar på dörren.

Yummie

| Postat i: Kreativitet
0
För någon dag sedan gjorde jag en grymt god, och ovanligt snygg omelett! Jag kunde inte låta bli att fota måltiden. Nu blir det ännu en gomiddag med fisk och saffran!

Fjortisfiesta

| Postat i: Elsas vardag
1
Eftersom jag fyllde fjortis i onsdags hade jag en liten födelsedagsfiesta igår med några tjejkompisar. Vi åt tacos, körde en del tävlingar i lag, skrattade och umgicks. Det var roligt att ha så många samlade hemma hos mig, och att bjuda in några av de nya tjejerna i skolan som inte sett var jag bor. Jag fick även massa fina presenter, tack ännu en gång!

Frånvarande

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag känner att jag börjar blogga mindre och mindre, lusten att blogga försvinner och jag bloggar mest för att det känns lite som ett måste. Eller kanske inte? På något sätt är det ändå roligt. Satt och funderade nu på om jag ska blogga eller inte, hur mycket tid jag ska lägga ner på bloggen och så vidare. Jag har kommit fram till att en anledning till att jag bloggar mindre är att jag har fått mindre kommentarer på senaste tiden. Kommentarerna är en av grejerna som ger mig motivation till bloggningen tror jag. Jag vet inte hurvida jag kommer fortsätta blogga eller inte, ni lär ju märka!

Friends

| Postat i: Elsas vardag
0

Är på det nya caféet Friends och lyssnar på olika sångelever från gymnasiet som sjunger julsånger. Snart är det min modiga, duktiga storasysters tur. Det är fullt med folk och en mysig julig stämning här.


Dubbla födelsedagar

| Postat i: Elsas vardag
1
Denna vecka är så fullsmockad som det bara går.
I förrgår: Hugo blev 9 år
Igår: Lucia
Idag: Jag fyller fjortis (prov i svenska, inlämning av NO)
Imorgon: Agnes har ska sjunga solo på stan
Fredag: Jag har födelsedagsfest
Lördag: Helg?
Söndag: Hugo har kalas
Hur som helst, orkar inte skriva så mycket nu. Har en hel del saker att ta itu med. Laddar upp lite bilder istället.

En fullsmäckad vecka framför mig

| Postat i: Elsas vardag
1
... Har mycket att fixa, mycket som händer nu till veckan. Uppdaterar senare!
Beautiful

Gradering

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag graderades lillebrorsan i Jujutsu för första gången. Japanskt, seriöst men också väldigt gulligt. Han fick nu ett gult månbälte och får börja träna med en svårare grupp. Jag har själv aldrig provat på kampsport, men skulle
faktiskt gärna pröva! Även om det verkar lite våldsamt tror jag att det kan vara roligt.

Pepparkakshöghus

| Postat i: Kreativitet
1
Här kommer tre bilder på pepparkakshöghuset som jag lovade! Jag har suttit och pysslat, snickrat och dekorerat det ganska länge. Slutligen blev det klart och resultatet är jag nöjd med. Det har varit riktigt roligt att
få vara kreativ, man har så många möjligheter och kan verkligen göra det på sitt eget sätt även om man följer en mall!

Go Amanda!

| Postat i: Musik
0
Snart avgörs det, jag har nyss ringt och röstat på Amanda. Visst är det ganska självklart att hon ska vinna?

Presentkalender

| Postat i: Elsas vardag
1
Ni kanske kommer ihåg presentkalendern jag la upp en bild på tidigare? Jag tänkte visa er två av mina presenter.
Jag fick ögonfransböjaren som jag önskat mig, det är extra bra nu när jag har färgar fransarna och strunat i mascara.

Jag fick också en superfin ring med motivet av ett fingeravtryck. Rolig och lite annorlunda kanske?
Tack mor och far ännu en gång ♥

Bloggare för varenda unge

| Postat i: Tankar och Åsikter
4

Jag har just blivit en "bloggare för varenda unge". Det är ett samarbete med unicef, jag bloggar och uppmärksammar minaläsare om olika katastrofer i världen. På så sätt hälper jag andra som är i nöd. Detta innebär att jag då och då kommer att publicera inlägg om allvarliga katastrofer, svältande barn och andra hemska saker.

 

Jag tycker att vi som har pengar så det räcker till shopping och nöjen kan skänka bort till mer behövande personer. Tänk på att du kan rädda liv!


Den här lilla pojken, Tonio Jorge, 6 år, i El Salvador fyller små plastpåsar med kol som hans familj säljer på marknaden där de bor. Tänk hur lycklig han skulle bli om han fick möjlighet att gå i skola och träffa kompisar istället.

Fotograf: UNICEF/Donna DeCesare


Stort och maffigt

| Postat i: Kreativitet
1
Snart är det stora pepparkakshuset färdig dekorerat! Det har varit en hel del jobb och vi har räddat några katastrofer då saker och ting gått sönder. Men nu är det snart klart. Dags att sätta på det sista godiset bara.
Om ni är nyfikna på var jag fått min inspiration ifrån kan jag säga att det är från en Hus&Hem katalog där de gjorde ett supersnyggt pepparkakshus.
Lägger upp bilder på hela huset senare ikväll/imorgon!

Andra advent

| Postat i: Elsas vardag
0
Igår var det andra advent. Jag kom på det ett tag efter frukosten, när jag var i Gammelstad med pappa och lillebrorsan. När vi kom hem hade Agnes och mamma gjort lite juligt med risgrynsgröt med kanelstänger, adventsljusstaken, o.s.v. Dessutom färdigställdes Hugos pepparkakshus som jag hjälpt till med en hel del.
Ett litet, klassikt ett, men riktigt gulligt!

♥ Cute ♥


Håret är klippt

| Postat i: Kläder & Mode
2
För några dagar sedan var jag hos frisören, Hair Team. Jag gick dit utan att veta exakt hur jag ville ha det.
Efter att ha bollat lite ider med frisören beslutades det att ta en del på längden och klippa upp för att få lite med liv i håret. Här kommer några före- och efterbilder:
Före:

Efter:

LKABdagen

| Postat i: Elsas vardag
0
Godkväll!
Idag var det hockeymatch mot Djurgården. Det var nästan fullsatt eftersom det var LKABdagen. Vad det egentligen innebär vet jag inte, men mycket folk fyllde arenan! Jag jobbade, sålde fika och snacks med Isabella. Dessutom hann jag träffa Kornelia lite och kolla när Luleå gjorde mål. Jag har haft en rolig dag, men gjort många saker. Har även varit och bowlat efter lunch. Nu känner jag hur trött jag är, ligger i soffan och kollar på tv/läser.

Kalendrarna påbörjade

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag är det 1:a december, vilket betyder att alla möjliga sorters kalendrar börjar. Själv kollade jag på den nya julkalendern på tv i morse tillsammans med familjen. Tjuvarnas jul heter den. Annars har vi ganska många fler kalendrar här hemma. Jag är delägare i dessa två:

Presentkalendern som mina söta föräldrar fixar varje år ♥


Den klassiska julkalendern