Filippas födelsedagsfest!

| Postat i: Elsas vardag
3
Igårkväll var jag i Unbyn hos Filippa på födelsedagsfest. Jag var den ända från Luleå som var där men det var självklart roligt ändå! Träffade massa nytt roligt folk från Boden och Unbyn. Vi skrattade, pratade, åt, var ute i byn, körde Twister och lekte med deras roliga rökmaskin, tur att inte brandvarnaren gick igång! Här kommer lite bilder från kvällen som jag lånar av Filippa.





Music in my heart

| Postat i: Elsas vardag
0
MUUSIIIK I MITT HJÄRTA SÄGER JAG BARA  ♥ !
Har typ blivit helt kär i musik! Haha, nä men jag har saker som jag borde göra, plugga, sova, läsa o.s.v..
Men jag kan verkligen inte, musiken har fastnat i mitt hjärta och kan inte sluta att bara sitta och lyssna på
en massa bra låtar! Bland annat dessa:

Hello - Martin Solveig feat. Dragonette
Price Tag - Jessie J
Lilla Lady - Daniel Adams-Ray
The Call - Regina Spektor

Natti.

Red and screaming

| Postat i: Elsas vardag
1
Knasig rubrik, men det är vad jag tänker när jag prövar syrrans knallröda läppstift! Egentligen
tycker jag det kan vara ganska fint, men för min del är det lite för mycket för att ha en vardag...
Men det är roligt att pröva nya saker och mixtra olika kläder och accesoarer. Då får i alla fall jag idéer och
inspiration.

Hårstyling på VIP-kväll

| Postat i: Elsas vardag
2
Ikväll hade Shopping VIP-kväll med massa roliga tävlingar erbjudanden m.m. Jag fick bland annat hårstyling
av Satch by ginos!

Träff med Carola

| Postat i: Elsas vardag
0
Det hände en väldigt rolig grej när jag var på körhelgen för lite mer än en vecka sedan som jag
glömt att berätta... Sista dagen när vi övade slutspurten inför konserten på kvällen hade våran körledare
Britta Borgström pratat med Carola och fått höra att hon var i Luleå. Därför kom hon in och sjöng, fotade
och umgicks med oss! Superroligt och helt random verkligen. Det roligaste var att så fort hon kom in till
alla utan att någon visste om det gick hon först av allt fram till mig och Agnes och skakade hand och hälsade på oss, innan hon började sjunga med oss ^^. Ännu mer random det... Det känns också ganska
coolt att Carola har en bild på mig i sin iPhone, hon fotade nämligen alla oss för att ha som minne, haha! Händelsen hamnade i Kuriren här är en direktlänk.

Jag står uppe till höger, Carola längst ner i mitten.

Studsmattefeber

| Postat i: Elsas vardag
1

Nu har snön tinat bort, studsmattesäsongen (vackert nyskapat ord) har börjat! Det kanske är lite kallt för att

man ska kunna ha riktigt roligt ute, men en kortis kan man hoppa i alla fall. Vi har inte monterat upp våran ännu,

men jag är väldigt sugen på att göra det. Kanske jag kan hinna med det ikväll med hjälp av fler personer?

Bilden är från förra sommaren när studsmattan just var nymonterad, vi hade inte ens satt upp nätet.


BILDEXPLOSION!

| Postat i: Elsas vardag
0
...Kanske rubriken är en överdrift? Men en hel del härliga bilder från påskhelgen i alla fall.



I backen grillade vi med våran Cobbgrill för första gången i år. Kött och gyllenbrun haloumi, mums!


Många hoppade i Big Air-bagen, bland annat lillebrorsan, och vi fick det på bild!

Snälla storasystern hade köpt påskägg och fyllt med godis som vi fick leta efter i huset ^^.


Sötnöten.

Mysigt att sitta längs slalombackarna och sola.


Pluggets återkomst

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu är lovet slut, och i veckan har vi flera muntliga redovisningar och inlämningar. Jag är inte klar med
allt, nu gäller det att plugga effektivt de kommande dagarna.. Inte det man längtar mest efter, men det
funkar, och kan faktiskt kännas ganska bra inför framtiden också! Ska försöka hinna lägga upp bilderna
från Dundret också, hoppas att jag ska hinna med det.
Nu när vi kommit hem är i princip all snö borta, sommaren är på väg!

Sommar

| Postat i: Elsas vardag
0
I helgen har det verkligen varit sommarkänsla här i Dundret! Därför delar jag med mig av några bilder vi tagit
ute i solskenet som jag tycker känns extra somriga ^^! 
Fler bilder kommer senare, när vi kommit hem från Dundret. Orkar inte ladda upp så mycket bilder här,
tar ganska långt tid...

Dundret på håll

| Postat i: Elsas vardag
0

Fotades idag i backen Soldagssvägen.

Långfredag

| Postat i: Elsas vardag
0
Har inte skrivit i bloggen att vi är i Dundret, vi kom i förrgår. Igår var det soligt, men idag syntes
den inte mycket... Vi har det mysigt här i alla fall och har varit ute i backarna lite trots det halvroliga
vädret! Ikväll har jag tänkt mysa här i huset och se på Yesman. Fotade lite i backen idag:
Längst ner i backen är det en enorm vattenpöl som vissa kör över med fart, en kille misslyckades och for ner i den djupa iskalla pölen och höll på att drunkna :o



Påskförberedelser

| Postat i: Elsas vardag
3
Har förberätt påsken i helgen med påskcupcakes, blandade några av Leilas
recept. Blev en hasselnötsgrund på muffinsen och en chokladglaze toppat med ett chokladägg!

Körhelg

| Postat i: Elsas vardag
4
Den här helgen är jag och min syrra Agnes på körhelg här i stan. Det är Britta Borgström
(hon som körar i Idol och sjöng med Carola) som är ledare tillsammans med en musiklärare från stan.
Det startade igår då vi sjöng hela dagen, nu ska jag dit igen och öva med kören, sedan ikväll kl 18 är
det konsert i Missionskyrkan. Kom gärna och lyssna! Vi kommer bland annat sjunga Price Tag med
Jessie J. Det är verkligen superkul att få sjunga med andra, man blir säkrare på sin egen sång när man
sjunger tillsammans!

Solglasögon

| Postat i: Elsas vardag
2
Nu när det är så soligt kan solglasögon behövas!

Påsklovet närmar sig!

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu är det bara en enkel fredag kvar, sen påsklov ^^! Känns bra faktiskt, skoldangen imorgon består
av bild och NO-prov, kanske någon fler lektion också... Tror faktiskt att det kommer bli en bra dag i
skolan imorgon, bilden är faktiskt väldigt rolig just nu. Jag och Alva bygger ett Funkishus eftersom
vi just nu håller på med 3D-bygge, roligt! NO-provet ska faktiskt också bli ganska spännande,
kunskaperna sätts på spel.
Random bild ur arkivet, April 2010.

Bowlingkalas

| Postat i: Elsas vardag
1
Har just varit på kusinens bowling- och pizzakalas! Även om jag inte är något stort bowlingproffs  så var
det roligt! Fick faktiskt in 2 strikar!

Internet i skolan!

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu fylls klassrummen på Montessori av jubel, vårat trådlösa internet till Macbookarna har
kommit! Det går mycket effektivare och lättare att jobba i skolan nu ^^!
3 Tjejer med glada miner just nu!

Dundret och renar

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu kommer en hel del bilder från helgen i Dundret, och renarna i backen är med!
Observera renarna i bakgrunden!







Söta syrran i skidbacken, hon vill hälsa att hon inte är gravid utan att hennes mage ser ut såhär.
Nej jag bara skoja, vinden blåste upp hennes jacka så hon såg gravid ut ^^.

Solglasögon

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag var första gången i år jag tog på mig mina solbrillor. Riktigt skönt med sol och värme!
Solen gör mig på gott humör, men man blir ganska utmattad av att vara ute i solen för länge. Man får
passa sig så man inte får solsting.

Se upp för renar!

| Postat i: Elsas vardag
1
Hoppas alla mina bloggläsare har haft en lika bra lördag som jag. Här i Dundret har vi för det
mesta åkt slalom och haft det mysigt här inne i huset. Har nyss bastat, snart blir det middag
och senare film med Julia Roberts och godis ♥.

I förmiddags träffade vi något ovanligt, det stod det åtta renar i på sidan om slalombacken!
Helt sjukt men väldigt roligt, haha. Fotade den roliga synen men såklart är överföringskabeln
kvar hemma. Ni får se bilderna så fort jag kommer hem.


Dundretmys

| Postat i: Elsas vardag
0
Halli-hallå!
Nu är jag med the whole family i Dundret. Just nu myser vi mest med godis och TV, imorgon
blir det troligtvis slalomåkning i backarna. Hoppas på sol!

Kan inte låta bli att leka med de roliga effekterna i Photo Booth och ta egopics!



Planterat blommor!

| Postat i: Elsas vardag
7
Nu när våren är här är det dags att börja plantera blommor inför sommaren.
Det har jag just gjort, så nu har jag ett litet "miniväxthus" i mitt fönster!
Är såklart ivrig, vill se en grön knopp sticka upp ur jorden, men det lär ta några dagar.
Funderar på att plantera broccoli/sallad/bönor också.
Me today.

Sminkrådgivning på The Body Shop

| Postat i: Elsas vardag
2
Förra veckan var jag på sminkrådgivning hos The Body Shop.
Hade nämligen ett presentkort där ^^.
Resultatet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig,
ville ha lite sommarfeeling med brunare hy och rosa
läppar. Blev mer fokus på ögonen, men det blev bra det med!
Vid pianot, har faktiskt kommit igång lite med att spela piano på senaste tiden.

Photoshoot

| Postat i: Elsas vardag
1
Har haft en liten "photoshoot" i helgen med Agnes och Clara Lundberg.
Kallt men roligt att få lite vinterbilder innan snön försvinner!
Fler bilder finns men har uppladdningstiden på bilderna är så otroligt lång,
så om ni vill se fler skriv i kommentersfältet!