Trötter

| Postat i: Elsas vardag
0
Kom hem sent i natt och blev tidig uppstigning, vi vill ju inte missa hotellfrukosten. Martin Garrix spelade sist av alla igår, kan inte riktigt bestämma mig för vilka som var bäst. Rebecca och Fiona, Martin Garrix och Daniel Adams Ray var riktigt bra. 

ikväll väntar bland annat Dada Life och Svenska björnstammen. 
 
 
 

Framme i Umeå

| Postat i: Elsas vardag
0
Efter 5 timmar på tåget är jag nu i Umeå på hotellet med Greta. Snart beger vi oss mot yran. Hoppas att regnet ger sig, vill ha sol! 
 

Brunchtorsdag

| Postat i: Elsas vardag
0
Lyxigt med långhelg igen. Firade det idag med några härliga tjejer, brunch och sol blev det. Supermysigt, superroligt och supergott! 
 
Ikväll har jag packat och så har vi haft släkt från alla håll i Sverige på besök. Mysig grillkväll.

Kort och gott en lyckad dag. Imorgon blir det tidig uppstigning, Umeå väntar! 
 

Umeå

| Postat i: Elsas vardag
0
Fick nyss förfrågan om att följa med till Umeå, Bränbollsyran i helgen. Har egentligen inte tid men det struntar jag i. Följer med i alla fall, ta vara på livet medan du kan.
 
Blir en bra helg med kusinen, bor på Clarion, skönt att slippa campingkaoset ;) 
 
 

Lånhelg

| Postat i: Elsas vardag
0
Har varit ledig idag eftersom jag sprang gymnasiemilen i lördags. Skönt med en långhelg mitt i slutspurten. 
Milen gick oväntat bra med tanke på att jag aldrig tidigare sprungit en mil. Fick dock världens skavsår, men desto bättre är att dom nästan läkt helt redan. Hur gick det till på två dagar? 
 
Nu är det sista rycken, fysikprov och svenskainlämning. Sedan tar jag sommarlov! 
 
Två grymma tjejer efter att ha sprungit en mil! 
 

Gymnasieutmaningen

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag är det dags att springa gymnasiemilen. Gillar inte att springa och min fot klarar egentligen inte av löpning heller, men har kunnat löpträna några enstaka gånger inför. Har dock inte sprungit en mil någon gång i år. Hoppas att det går bra, har laddat med en grym spotifylista som kommer göra det roligare! 

 
 
 
 
 
 
 
 

Förklaringen till SD:s övertagande i svensk politik?

| Postat i: Elsas vardag
0
 

Myskväll med Amanda

| Postat i: Elsas vardag
0
Ska snart bege mig mot stan för att träffa Amanda. Blir nog att vi hittar på något ute i solen nu och middag i stan ikväll. Mysigt! Lär känna mig som en blekfis brevid henne, hon har just varit i Rhodos i två veckor. Inte alls avis.. 
 
 

Dumma mage

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft så ont i magen i eftermiddag. Fattar inte vad jag gör för fel. Vill trolla bort det. Typ NU. 

Fick i mig två goda smoothies i alla fall. 
 

I'm alive

| Postat i: Elsas vardag
0
Bloggen har varit vädligt död på senaste p.g.a. tidsbrist. Slutspurt i skolan, jobb och annat tar min tid just nu. 
Snart är alla prov bortgjorda, nationella i matte imorgon i fyra timmar. Skönt att få det överstökat.
Önska mig lycka till eller nåt! 

Snart åker jag ner till Schweiz och hälsar på denna saknade hjälte! 

T.G.I.F.

| Postat i: Elsas vardag
1
Denna helg kom verkligen välbehövligt. Det har varit en tuff och ganska lång vecka med tre prov och mycket plugg. Äntligen är slutprovet på hela kemikursen avklarad men nästa vecka är det slutprov i matte så någon riktig vila blir det inte ännu. Men snart så! Har i alla fall fått hem lite smått och gott på posten samt fyllt på garderoben då Kornelia fick mick att go wild på toppar igår på stan. Men har ju faktiskt jobbat förra helgen och kommande helg blir det mer jobb så det finns plats i plånkan. 

Mycket snicksnack och lite (eller ingen) vettig text. Trevlig helg på er! 

En av grejerna som kom på posten från iHerb. 

 

Bring back our girls

| Postat i: Omvärlden
1
Min fina och kloka storasyster har uppmärksammat det tragiska som händer i Nigeria. 276 skolflickor har kidnappats av en muslimsk terroristgrupp för över en månad sedan och de har fortfarande inte hittat några spår efter dom. Det kan vara svårt att ta till sig information som denna men när man tar sig tiden och tänker efter, försök tänka er att det skulle hända på din skola att alla tjejer blev kidnappade och att man efter över 30 dagar inte har hittat några spår efter dom. Hur läskigt, knäppt, skrämmande och tragiskt är inte det? 
 
Läs mer om detta HÄR (finns mycket viktig och intressant information). HÄR kan du gå med och stödja facebookgruppen Bringbackourgirls och snälla, hjälp till att uppmärksamma detta. Folk behöver bli medvetna om vad som händer för att vi ska kunna förhindra att det inte händer igen i framtiden. 
 
 

Sovmorgon

| Postat i: Elsas vardag
0
Dags att bege sig til skolan efter en skön sovmorgon. Vi hörs senare idag! 
 
 
 

Måndag den tolfte maj

| Postat i: Elsas vardag
0
Kan knappt förstå att det snart är sommarlov. Kanske för att tiden går så fort, kanske för att jag sällan har tid att stanna upp och kanske för att det är långt ifrån sommarväder ute. Använder fortfarande vantar, och till och med mössa ibland. 
 
Har i alla fall haft en fullspäckad måndag med skola och ett inpulsevent på kvällen som jag och Kornelia gick på. Inpuls personliga tränare berättade om deras utbud o.s.v. på stadshotellet, det var inspirerande och är verkligen sugen på att testa på personlig träning. Har fått tid nu på onsdag, vi får se vad som blir av det! Spännande. 

Dusch efter löptur på idrotten, tränade inför gymnasiemilen som är nästa vecka. 
 

Sliten tjej

| Postat i: Elsas vardag
0
Igår var det norrbottens idrottsgala och servitrisjobb där för min del. Kul men jobbigt var det, jobbade från 15 till 01.00 och hade väl som max 10 minuters rast. Somnade sent och känner mig inte riktigt helt på banan idag. Har däremot en hel del saker som måste göras idag, hoppas jag får till det. 
 

Jobbkväll

| Postat i: Elsas vardag
1
Jobbar på Luleå energi arena ikväll, ska bygga upp en krog inför idrottsgalan imorgon. Lär bli ganska slitigt
och sent, blir minst 6 timmars arbete men det lönar sig när lönen kommer! 

Oj vad jag såg dryg ut... skyller på att jag är trött 
 

Ännu ett NP avklarat

| Postat i: Elsas vardag
0
Har just gjort ännu ett nationellt prov. Skönt att bocka av prov, däremot har jag väl sisådär 7-8 stycken prov kvar. Varav några av dom är de tyngsta under hela denna årskurs. Hoppas att det går bra och att jag inte måste plugga ihjäl mig. 

Ännu ett NP avklarat

| Postat i: Elsas vardag
0
Har just gjort ännu ett nationellt prov. Skönt att bocka av prov, däremot har jag väl sisådär 7-8 stycken prov kvar. Varav några av dom är de tyngsta under hela denna årskurs. Hoppas att det går bra och att jag inte måste plugga ihjäl mig. 

One republic

| Postat i: Musik
0
Denna låt har spelats mycket i mina lurar de senste veckorna. Örongodis. 

Balkonghäng

| Postat i: Elsas vardag
2
Har invigt balkongen och suttit ute och solat ett tag. Nu ger jag upp, blir less på att det ska växla mellan soligt/molnigt hela tiden. Måste ju ta av/på jackan hela tiden, tjafs. Tror nog att jag fått några fräknar i alla fall. 

 
 
 

Humorgalan

| Postat i: Elsas vardag
0
Klockan 20.00 börjar humorgalan. 

Programledare är David Hellenius, Anja Pärson och Eva Röse. Det blir humor, allvar och musik. Bland annat uppträder First Aid Kit, Nina Persson och Eric Saade och vi får se sketcher med Robert Gustafsson, Kenza, Peter Dalle, Johan Rabaeus och Marie Richardsson.


Många roliga människor helt enkelt! Nu ska vi bli fler som kämpar för varenda unge. Bli världsförälder du med!

Ju fler vi blir desto fler barn kan få den barndom de har rätt till.