KenzaTyraShow

| Postat i: Elsas vardag
8
God kväll!
Just nu sitter jag och myser framför idol samidigt som
jag längtar efter att få se premiären är Kenza Tyra Show!
Det ska bli riktigt spännande, eller hur?
De fick träffa Alexandra Burke och de blev tydligen bra kompisar med hon vad jag
har hört. Avundsjuk är ordet ^^!

Farmors pannkakor.

| Postat i: Elsas vardag
0

Serveras endast onsdag eftermiddag och endast till barnbarnen och farfar!
Personligen älskar jag dem!
Hemmagjorda hallonsylten är min favorit, medans de mindre
uppskattar BOBs hallonsylt mer.


Nailart

| Postat i: Naglar
2
Idag fick jag en sådan lust att fixa naglarna,
så det blev att först måla dem lila sedan lite vitt kludd på, resultatet:


Hur tycker ni att det blev?

Magen säger AJ!

| Postat i: Elsas vardag
0
Ja, just nu säger min mage ett ord, AJJ!
Har nämligen väldigt ont i magen nu, ska lägga mig i soffan i hopp om att det går över...
Bloggar senare ikväll då jag kan berätta om min dafg om magsmärtorna (fint ord) försvinner!

Lite lägre uppdatering..

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!
Tänkte bara meddela alla mina söta och snälla läsare att
min uppdatering kanske kommer bli lite lägre de närmaste
dagarna/veckorna p.g.a. att det är ganska mycket i skolan
och för övrigt just nu... Jag ska försöka blogga så mycket som möjligt,
men vi får väl se hur det går.
Tänkte bara skriva det så ni inte börjar undra vars jag tar vägen.

Kramar, vi hörs!

Lördag 25 September

| Postat i: Elsas vardag
7
Sitter och funderar på om jag ska göra någon lunch nu eller inte.
Ska nämligen snart träffa Kornelia, vi ska gå en runda på stan.
Har några ärenden som måste göras.
Sen ikväll så ska vi på Hockey Luleå mot HV71.
Efter det så följer Kornelia med till mig och sover här ^^.
Det är väl ungefär min Lördag.

Bjuder på en hyfsat gammal bild ur arkivet:

Fotboll, fotboll, fotboll!

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för fotboll.
Jag och Henny ska nämligen spela fotboll ikväll med Kornelia och
några fler, ska bli spännande att se hur det går ;)
Snyggast bild, haha.
Önska mig lycka till!

Jag i Kissies blogg?

| Postat i: Elsas vardag
3
Fick tag på Kissies nummer och ringde till henne med dolt nummer tidigare idag.
Mest för att se om hon skulle svara, en kul grej bara liksom..
Sen la hon upp en video när folk ringer till henne hela tiden och där finns det en som ringer
med dolt nummer, som mest troligt är jag. Haha lite kul va? :D
Btw, visste ni att Kissie är blond igen?

Vad tycker ni?
Fint/Fult?

Lite snyggisar ^^

| Postat i: Elsas vardag
3
Divided - 149kr
Lindex - 199kr
Gina - 99kr

Junkyard - 1099kr
Junkyard - 299kr

Tisdag 21 September

| Postat i: Elsas vardag
2
Godmorgon!
Har just ätit frukost och packat skolväskan,
så nu är jag redo för ännu en dag i skolan!
Vi hörs när jag kommer hem eller på rasten ^^.

Enkelt - Men Snyggt

| Postat i: Naglar
0
Har målat naglarna, gjorde bara en färg, inget mönster.
Jag tycker att det kan vara fint att ha bara så också om man har
rätt färg!

Svar på tal.

| Postat i: Elsas vardag
0



Greta om Visste ni att..?:
Kan du skicka receptet ;)?
Svar: Absolut, skriver det här på bloggen så att alla läsare kan få receptet ^^!

Gaaaaah!
Har just suttit i typ en halvtimme och gjort en bild där hela receptet står, och nu när jag just är klar
försvinner hela bilden och går inte att få tillbaka *.*
Skriver in receptet igen lite senare när jag är på humör..

All Star, Valvakan ikväll!

| Postat i: Elsas vardag
4
Ikväll blir det att gå på All Star med KDU:arna, valvakan.
Det ska bli spännande att få om det blir vänster eller aliansen som vinner!
Har själv följt med mamma och pappa när de röstade tidigare idag,
lite kul att se hur det går till!

Vad tror ni, kommer Reifeldt få vara
Sveriges statsminister 4 år till?  

Visste ni att..?

| Postat i: Elsas vardag
4
...Jag har varit väldigt intresserad av matlagning de senaste veckorna?
Alltså jag har varit med och gjort middag typ hela den här och förra veckan,
kollat upp goda recept på internet eller kokböcker efter goda rätter som jag sen har lagat!
Igår tillexempel gjorde jag Kyckling Chow Mein, en fantastiskt god
kyckling med nudlar och grönsaker, smaken påminde om Asians Kitchens kyckling med nudlar,
Otroligt gott!
Okej, jag vet att det verkligen inte ser ut som Asian Kitchens mat där,
det ser faktiskt väldigt äckligt ut på bilden...
Men i verkligheten såg det finare ut och smakade 1000x godare!

Gratis Design!

| Postat i: Elsas vardag
20
Fick just en sån otrolig lust att göra lite blogg designer men
är nöjd med den jag har själv så tänkte höra ifall någon vill ha en?
Kontakta mig på mailen eller skriv en kommentar isåfall!

Bagshopping :)

| Postat i: Elsas vardag
3
Igår köpte jag en skolväska från Skosöders väskbutik.
Vad tycker ni om den ^^?
Personligen tycker jag den är kämpefin, haha.

Hos Hennojn!

| Postat i: Elsas vardag
0

Just nu sitter jag hos Henny och chillar ;)
Vi ska snart sälja jultidningar, kulkul!

Förlåt för att jag inte bloggat, har inte haft tid!
Ikväll kommer lite bilder från idag och igår, vi hörs!


Sköööna sovmorgon!

| Postat i: Elsas vardag
2
Varje tordag kommer vi  7:or ha sovmorgon till halv tio!
Det kommer att bli riktigt skönt, man behöver ju inte stiga upp förrän någon gång efter åtta ;) !
Erkänn att ni är liiite avundsjuka? Haha.
Nu ska jag börja göra mig i ordning för lite sömn, det tar ändå nästan 1 h från att jag tar på mig pyamasen tills
att jag är i sängen. Jag är en liten sölkorv vet ni!
Natti ♥
... varför bilden är så mörkt är för att jag inte har någon lampa på i rummet

Kolla vad jag just hittade..

| Postat i: Elsas vardag
0
...En video då Alexandra sjunga irl!
Dåligt va?!

Idol, here I come!

| Postat i: Elsas vardag
0
Wiiho!
Jag är så glad eftersom jag har lyckats få tag på biljetter till en av Idols fredagsfinaler!
Dom kommer nämligen till Luleå!
Jag, Kornelia och Filippa ska gå tillsammans, det kommer att bli superkul!
Ååh, jag som just ägnat en kvart åt att fixa en fin bildserie till er men nu funkar det inte
att ladda in bilder på blogg.se :// irriterande?

Promenerat!

| Postat i: Elsas vardag
0
Har just varit ute och promenerat med mamma.
Vi gick till Kulturens Hus och lånade en bok till Hugo.
Eg. var det jag som tvingade med mamma ut för att jag ville ta en promenad,
men då var det lika bra att göra något vettigt samtidigt!
Tidigare idag har jag gått på stan med Alva, Kornelia och Henny.
Typ från tre till sex, kollade personligen på olika väskor, behöver en ny till skolan.
Den längst ner till vänster är ett exempel på vad jag vill ha för väska, den är från Sko Söder.

Nu blir det att ta det lungt framför Idol.
Vi hörs!

Storhandlat!

| Postat i: Elsas vardag
0
Halloj!

Har just kommit hem från ICA.
Har varit och storhandlat med papsen,
det är alltid bra att följa med och handla, då kan man tillexempel välja flingor, juice,
frukt och annat gott ;) !

Nu ska jag spela lite Mario Kart, för det har  nämligen varit borta och nu hittade Julia
det hemma hos henne...
det är alltid kul att pröva gamla spel man spelade när man var ''liten''.

Bruuuum!!

Svar på tal

| Postat i: Elsas vardag
0



Anonym om Träningsångest:
man får träna på helex om man är 13, du får inte använda alla träningssaker, men en hel del

ungdomskort

Svar: Jo, jag vet.
Jag ringde nämligen och frågade Helex igår.
Men det kostar 4500 kronor för ett år och det käns väldigt onödigt eftersom man måste ha med
en vuxen varje gång man tränar och så kan man ju bara köpa för ett helt år och på sommaren brukar jag träna utomhus..

Träningsångest

| Postat i: Elsas vardag
5
Ja, just nu har jag verkligen träningsångest!
Jag och Henny skulle ju ha träningsveckor de här veckorna, men då sa
ju dom som jobbade på Helex att vi inte fick komma in eftersom vi inte är 15.
Så just nu vet jag inte riktigt hur jag ska träna, det är ju så kallt ute :(

Såhär tänker jag just nu:
Jag kommer typ bli tjock.

Här bakas det för fullt!

| Postat i: Elsas vardag
2

Om 1½ timme så börjar Agnes släktkalas så just nu bakas det för fullt!
Jag sitter och väntar på att pappa ska komma med gasolbrännaren så jag kan göra klart
själva födelsedagstårtan!

Måste sluta nu, vi hörs!

Förlåt för så många bildlösa inlägg ;/


5 timmar på stan

| Postat i: Elsas vardag
0

God kväll!

Har varit på stan i 5 timmar idag!
Inte dåligt va?
Fast jag fick ändå en liten vildopaus då jag åt lunch inne på Waldorf ;) 
Nu ikväll har jag bakat en födelsedagstårta till min syster Agnes som fyller år imorgon!

En bild på min söta syster Agnes ^^


Valstugan med Kornelia

| Postat i: Elsas vardag
2

Just nu håller jag på att  göra mig klar inför stan,
ska nämligen sitta i KDU:s valstuga med Kornelia, sen gå
på stan med mamsen, syrran fyller ju år imorgon så kanske blir lite födelsedagsshopping ;) ?

Måste dra snart så vi hörs senare!


Janine Nyman

| Postat i: Elsas vardag
0
Här är en tjej från årets Idol som jag tycker är sjukt duktig!
Håller ni med mig?


Fredag

| Postat i: Elsas vardag
0
Ja, nu äntligen är det Fredag!
Skööönt!

Sitter i skola nnu och har rast, ska snart gå ner och äta, sen blir det
Målfokus, ganska trist men man överlever väl!

Vi hörs!

Sjuk?

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag på skolan kände jag mig lite småsjuk, funderade på att gå hem men
jag blev kvar tillslut.
Just nu känner jag mig bara väldigt trött, vet inte om det är för att jag har
sovit för lite eller om jag håller på att bli sjuk.
Ikväll ska jag kanske gå på Hockey med Kornelia om jag orkar.
Just nu sitter jag bara hemma och tar det lugnt, ska nog kolla på nån film,
Någon som har bra filmtips?
Juste, förlåt för den dåliga uppdateringen igår, men direkt efter skolan for jag med kusinerna till
farmor och åt middag och hade kul. Efter det var jag på KDU:möte så jag hann inte blogga, men nu vet inte iallafall vad jag gjorde igår!

Fullt upp!

| Postat i: Elsas vardag
0
Förlåt för den dåliga uppdateringen idag, men jag har ganska fullt upp just nu!
Så vi får höras imorgon, Natti!

Sånt som triggar upp hjärnan.

| Postat i: Elsas vardag
1
Som ni kanske läst i ett tidigare inlägg så skrev jag att
jag och Henny ska a 2 träningsveckor, för dom har nämligen det på Helex de här veckorna.
Det står på hemsidan att det är för alla men när vi kommer dit får vi inte komma in för att vi inte är 15.
Irriterande? JA!
Nu måste jag hitta nåt nytt sätt att träna, men det är inte så enkelt :/
Ni får gärna komma med tips!
En funderande Elsa...

Nu: Plugg Sen: Idol <3

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!
Ska ta och plugga lite glosor i Tyska nu, vi har nämligen fått en ny lärare i tyska
och man vill ju framstå som en bra elev ^^
Men jag jag är ändå glad för ikväll är det ju säsongsstart av Idol!
Det kommer att bli sjukt kul tror jag!

Ready for school

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!
Nu är jag klar för skolan och sitter och försöker få tag på Henny,
men det är upptaget hos dem hela tiden :/
Och de har inte på mobilen, så Henny om du ser det här ring mig!!!
Juste, har inte borstat tänderna. Ska göra det nu.
Vi hörs!

Träningsvecka för min del!

| Postat i: Elsas vardag
0
Den här veckan och nästa vecka kommer att bli träningsveckor för min del.
Helex har nämligen träningsveckor just nu där det finns en massa olika pass man får gå på och
lite annat kul ^^
Skippade idag, men imorgon då ska jag gå!
Önska mig lycka till!


Pixino

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!

Just nu sitter jag på skolan, vi har rast just nu
så då sitter vi och spelar Pixino, ett onlinespel som är roligt.
Det är ungefär som Skissa & Gissa!
Du kommer till spelet genom att trycka här!

Nu ska jag vara lite social med Alva så vi hörs!

Henny Gäsbloggar! (:

| Postat i: Elsas vardag
0
heheh, eftersom Elsa packar väskan och jag ska sova här så passar det perfekt att jag gästbloggar (:
Ja, alla vet vem jag är så vi struntar i att berätta det ;)
Idag har jag varit med Elsa, sålt jultidningar och spelat Monopol ^^,
Imorgon ska vi kanske om vi orkar överraska alla med att göra våfflor på morgonen.
Nu kallar plikten, nejdå ;p
Elsa har klädproblem, som vanligt? ;p
Så jag får välja kläder xd
Aja, ha det så bra (:
alltid lika seriös!

Jultidningsdag

| Postat i: Elsas vardag
0
Hejhej!
Idag har jag varit med Henny, vi har sålt Jultidningar för det mesta, det gick sådär..
Vårat mål är att sälja för 12 000 och jag hoppas verkligen att vi lyckas!
Nu ska vi snart äta så vi hörs!


En liten miss..

| Postat i: Elsas vardag
1
Pappa visade en liten miss tidningen gjort när de skulle göra filmrecensioner:
Lyckat va?!

Kissie osminkad

| Postat i: Elsas vardag
3
Är kul att få se hur Kissie ser ut när hon är oredigerad och utan smink ibland.
Som den här bilden t ex. Är det inte väldigt stor skillnad i jämföerelse med hennes bilder på bloggen?
Osminkad:


Sminkad + redigerad:
Visst är det liksom liiite skillnad?

Jutidningar

| Postat i: Elsas vardag
0
Hallihallå!
Just nu är jag riktigt mätt på en riktigt god hemmagjord pizza!
Ska snart ut och sälja jultidningar med Henny, vet att många tycker att vi är lite för gamla för
att sälja det fortfarande, men who cares ^^?
Det är ju roligt och man får ju saker för det!

Btw, kolla vilken fin Hello Kitty bil jag hittade:
Och det här avgasröret skulle passa till bra:
Sött va?

@Skolan

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!

Just nu sitter jag på skolan och har precit blivit klar med min filmanalys.
Ska på stan efter skolan med Kornelia och Henny, och ska köpa lite saker
som jag inte kan skriva om på bloggen..

Blogg.se funkar inte så bra just nu så kan inte ladda upp någon bild :/

Tävling hos Axelina!

| Postat i: Elsas vardag
0
Är med i en tävling hos söta Axelina där man kan vinna en dator!
Var med du också!

Tryck på bilden för att komma till bloggen eller här för att komma direkt till tävlingen.

Svar på tal

| Postat i: Elsas vardag
0




Anonym om Terminens första idrott:
har ni idrott med 8-9orna också?
Svar: Nej, vi 7:or har idrott  själva.

Frihet gör skoldagen roligare?

| Postat i: Elsas vardag
1
God kväll!
Idag har vi haft idrott och matte i skolan,
det kanske inte låter så kul men det var det faktiskt, det känns
som att det är mycket roligare nu än vad det var förra terminen.
Tror att det beror på att vi har mycket mer frihet nu (inte lika mycket regler och annat).
Vad tycker ni, blir det roligare när man får mer frihet eller jobbigt?

En väldigt vacker bild från Bälingeberget igår :)

God natt!

Terminens första idrott

| Postat i: Elsas vardag
2
God morgon!

Snart bär det av till terminens första idrott, det ska väl bli kul hoppas jag :)
Fast jag är förkyld så får ta det lite lungt,
vaknade vid 5 för att jag inte kunde andas med näsan,
den var helt täppt! Sen var det svårt att somna om men till slut lyckades jag...
... men då ringde väckalockan!
Kram!