Nu är det packning som gäller

| Postat i: Elsas vardag
0
För tåget går om 2 timmar :) !
Kul det ska bli att åka tåg, haha.
Har hunnit fixa naglarna igen också.
Gjorde bara en naturlig vir spets.
Här har jag använt ''nagelpennorna'' (se tidigare inlägg).
För övrigt så bjuder jag på en bild där jag och Hugo steker lite.

Shopping @ London

| Postat i: Elsas vardag
4
De bilder jag ska visa från London idag är bilder på vad jag köpt!
Godis - Köper alltid godis med mig hem till Sverige när jag varit utomlands,
man kan äta det då man känner att man saknar landet :)
Faktisk så har jag en hel hylla full med godis från olika länder, även från Sverige,
kan visa det för er någon gång!


Randig kjol - Urban Outfiters


En gullig necessär - Harrodsgallerian


En fjäder penna - Köpt från något muséum


10 st olika nagellack i en förpackning, det är inte vanilga nagellack, utan
de har som en penna man målar med,
så det ska gå enkelt att göra mönster med dem.
Om ni vill kan jag göra en video och visa hur dem fungerar, skriv det i dethär inlägget isf!
Köpt på Hamley's


Lite söta Hello Kitty saker - Köpt på en affär i China Town i denhär affären:


En helt amazing affär <3 sankar den så!

Köpte en prickig kofta och lite andra småsaker också, men har inte bilder på dem,
så ni får nöja er med dessa bilder idag!

Rosa ska det va!

| Postat i: Naglar
1
Fixade naglarna häromdan.
Såhär blev resultatet:

Rosa nagellack med glitter ovanpå.
Superenkelt och fint!
Det är bara att måla naglarna önskad färg.
Sedan tar du ett glitternagellack och målar ovanpå!

En utomhusdag

| Postat i: Elsas vardag
0
Eftersom det varit så fint väder idag så har jag varit utomhus i princip hela dagen.
Vill ta vara på de sista sommardagarna ordentligt.

På bilden här ser ni en bild på mig från Juni.
Igårkväll kom mormor hit från Storuman också.
Kul att få besök, det var 1 år sen vi sågs sist.
Imorgon ska vi också förmodligen åka till Gällivare, Dundret.
Vi har en stuga (eller eg. är det mer som ett hus, det är med 2 stora våningar och så).
Vi stannar väl där i 1 eller 2 dar.
Fast kommer förmodligen kunna blogga där :)



UPDATE: Detta inlägg gjordes 30 juli 23.53 men blogg.se har kjorvat med
datumet..

Massor av bilder

| Postat i: Elsas vardag
5
Nu har jag äntligen lyckats ladda in bildera från London, har rensat dem också, skönt ^^
Så nu har jag massa bilder att visa för bloggen, kan inte visa alla i ett inlägg,
det får komma eftersom.
Kanske kör 1 inlägg varje dag med 10 bilder?
Hursomhelst, här får ni de 10 första bilderna:
I Flyget på väg till Stockholm
Dom hade en massa Ben & Jerry automater som läskade en.
Det är tunnelbanor som gäller i London, för långa stäckor för taxi..
Första restaurangen vi åt på, vrålhungriga var vi när vi kom fram till hotellet,
så man fick ta första bästa. Men ändå tog det ett bra tag att hitta restaurangen.
Fontänen som är nära Drottning Elizabeths slott
Ett ord räcker: Schteek
Framför Towerbridge, det var en upplevelse att åka upp till ''gångarna''
man ser där uppe mellan broarna. Rekkomenderas!
Inne på Starbucks :)
Det var himmelska milkshakes på Starbucks, saknar dem..

Det var de 10 första det..
Imorgon kommer mer ;)


GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL VECKANS BLOGG HÄR

Veckans blogg

| Postat i: Elsas vardag
11
Okej, flera ville ha veckans blogg så då kör vi på det!
Regler:
Kommentera och skriv att du vill vara med.
Skriv också på din egen blogg att du är med och tävlar.
3 Finalister utses av mig på måndag.
Vad som händer med finalisterna skriver jag då.
Men det man vinner är ju en  länkning i varenda inlägg jag gör i en vecka,
ett bra sätt att få en större blogg om man vill det.
Lycka till!

Veckans blogg?

| Postat i: Elsas vardag
8
Vill ni köra en veckans blogg eller inte?
Ni bestämmer, kommentera och skriv vad ni vill :D

En Glad Elsa Idag :D

| Postat i: Elsas vardag
0
Hejhej!
Idag är jag extra glad eftersom våra musikgrejer har kommit!
Vi har nämligen ett ''musikrum'' i huset där vi brukar spela.
Det är faktiskt riktigt roligt ^^
Idag fick vi hem 3 mikrofoner ett mixbord och lite andra saker.
Så nu har vi allt som behövs för att bilda ett band, roligt va?

Btw, har försökt ladda in bilderna från London och annat, men det funkar inte..
Ska ta reda på varför snart..

Ut och iväg

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu ska vi fara ut med båten, roligt roligt ^^
Men just nu är jag lite stressad, som ni ser här:
Heheh, ska packa lite nu, vi kommer hem ikväll eller imorgon,
så då hörs vi!

Svåra val

| Postat i: Elsas vardag
1
Just nu sitter jag och och försöker bestämma mig för om jag ska föölja med ut med
båten och åka wakeboard...
.. Svåra val man måste göra här i livet va?


Sorry för att bilderna inte kom från London igår,
men kom hem ganska sent från Kornelia.
De kanske kommer ikväll istället!

Upp tidigt

| Postat i: Elsas vardag
1
God Kväll!

Ska faktiskt krypa till sängs snart, jag vet att det är väldigt tidigit men ska upp vid 8 imorgon,
ska nämligen vara hårmodell för Scratch By Ginos på Noliamessan.
Så imorgon ska de kolla på mitt hår och välja ut en frisyr åt mig och så..

Tror att det blir riktigt kul!
Bara de inte färgar mitt hår mörkt, eller klipper pannlugg .__.

När jag varit hårmodell och så så kommer väl bilder ^^


God Natt!

Ska till Kornelias stuga nu!

| Postat i: Elsas vardag
3
Så vi hörs ikväll!

Och då  kommer det förmodligen en hel del bilder
från London och annat som jag nite har hunnit visa!

Sofia ^^

| Postat i: Elsas vardag
1
Godmorgon(?)
Igår efter att vi kom hem med båten så kom Sofia hit ^^
Vi fixade naglarna, tvättade håret på varandra och hade mysigt.
Hon är kvar här än, vi åt nyss amerikanska pannkakor till frukost, mums <3
Just nu sitter Sofia och målar sina naglar, och såhär blev mina naglar
som hon fixat:
Suddig bild, men man ser att det är hjärtan iaf.
Ha en fin dag!

Livet leker

| Postat i: Elsas vardag
1
Hejhej :)
Idag blir det att fara ut med båten och övernatta,
Kornelia gick precis ut genom dörren.
Hon sov här igår, så jag Kornelia, Lisa och Agnes hade en riktigt nice kväll ^^
Me ringt now..
Har målat tånaglarna också:
Väldigt slarvig bild, men har lite bråttom...
Vi hörs imorgon!

Musik

| Postat i: Elsas vardag
1
Just nu sitter jag och lyssnar på en massa bra musik samtidigt som jag fixar lite saker.
Musik kan verkligen pigga upp en!
Det här lyssnar jag på:
Take a bow - Glee cast
Funhouse - Pink
Whataya want from me - Adam Lambert
California Gurls - Katy Perry
Ridin' Solo - Jason Derulo


Dessa länkar går till Youtube,
eg. lyssanar jag från Spotify men vet inte hur man länkar dit..

The Proposal

| Postat i: Elsas vardag
1
God Kväll

Nu ska jag se filmen The Proposal som jag har blivit tipsad om.
Har någon av mina läsare sett den <3 ?

Ha en fin kväll!

Bergnäset

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello!
Kom nyss hem från Bergnäset med Kornelia och fler..
Grillade hamburgare, åt glass och var ute och hade kul :)

...att jag borde ladda in bilderna från London, ni är lite nyfikna va? ;)
Men jag ska göra det,      snart..

Knasigaste skorna!

| Postat i: Elsas vardag
3
Surfade runt lite och hittade dessa knasiga skor:
Giraffskor, coola men inget jag skulle använda.
2 Klackar på varje sko? Inget för mig, men de skulle vara roligt att
pröva gå i dem!
Krokodil Converse, lite fräna/läskiga va?
Ett par helt korkade skor!
Nå, Vilka skor gillar ni bäst?

Rolig dag med sysslingarna

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag har jag varit med min syssling Elsa hela dagen,
riktigt kul ^^

Vi var ute och grillade på Klubbviken, kom alldeles nyss hem.

Just nu sitter jag bara och tar det lungt,
är väldigt sugen på att kolla på film eller läsa.



Vet att min blogg inte har varit så intressant och spännande på
senaste tiden, men nu på sommarlovet vill jag vara ute, träffa kompisar och så
(jag gör ju det på vintern också men kanske gör det mer nu)
Men bloggen kommer nog att bli mer intressant och få högre uppdatering när sommarlovet är slut.
Fast snart kommer ju bilder från London som kanske kan vara lite kul ^^?


Stan

| Postat i: Elsas vardag
1
Snart ska jag ut på stan med Henny och hennes kusiner ^^
Vet faktiskt inte om man behöver solbrillor idag eller inte, men dom tar
väl inte skada av att ligga i handväskan ifall solen skulle komma fram?

Sova?

| Postat i: Elsas vardag
0
Ibland hamnar man i svåra situationer, man vill verkligen fixa saker som behövs göra när
man varit borta från hemmet i ca 1 vecka, men samtidigt måste man sova, man orkar helt enkelt inte.
Just nu: Trött men ivrig, fast så är det väl alltid när man kommer hem från en resa?
Jaja, vi hörs imorgon Godnatt!

Arlanda

| Postat i: Elsas vardag
0

Just nu sitter jag vid en av arlandas dator och bloggar,
hittade en biljett som hade tid kvar
^^ Lucky?

Hemresan från London gick iaf bra,
men i början var det ganska mycket luftgropar och det var lite läskigt..

Vi åt nyss middag på en restaurang här i Arlanda, vi måste sysselsätta oss med något

eftersom vi inte kommer in på Tax Freen (vackar stavning).



Tyvärr väldigt många bildlösa inlägg på senaste tiden,
men i förra inlägget står det varför..

Packar

| Postat i: Elsas vardag
0
God kvall.
Just nu ar det packning for hemresan som galler.
Kanns lite trakigt att aka hem imorgon men anda
Borta bra men hemma bast.

Har kommer ocksa ett litet Svar pa tal:
Alva om Kändisdag:
I Stockholm??
Svar: Nej, i London ;)

Kändisdag

| Postat i: Elsas vardag
2
God morgon! Just nu sitter jag mätt på frukost i lobbyn och surfar via iPoden. Snart ska vi fara till Aquarium och kolla på fiskar, sköldpaddor m.m. Efter det blir det shopping och annat. Have a nice day!

The best night ever :D

| Postat i: Elsas vardag
0
Forra kvallen var helt underbar, vi gick pa omradet som kallas for China Town, dar ar det en massa kinarestauranger och en hel del Hello Kitty affarer <3 Kopte lite saker dar och pa en superstor leksaksaffar (kopte inte en leksak). Men ni far se allt jag kopt nar jag kommer hem, for det visade sig att det inte gar att ladda in bilder till den har datorn, vi glomde inladdningssladden eller vad det nu heter. Men nu ska vi ga och ata frukost sa vi hors!

London Eye

| Postat i: Elsas vardag
0
God morgon! Just nu haller vi pa att gora oss i ordning till frukosten och London Eye som vi ska aka idag :D Bloggar fran varan dator som vi har pa varat hotellrum sa det finns inte de tre sista bokstaverna. Det kanske kommer bilder ikvall eller imorgon om jag kan ladda in bilderna till datorn, vet inte om det funkar. Ha en underbar dag!

I <3 London

| Postat i: Elsas vardag
0
Hello! Vi kom fram till London idag efter lunch, sen dess har vi kollat på slottet, ätit god mat, kollat på VM och gjort annat kul! Skriver mer imorgon då KANSKE det kommer bilder ^^. Ha en fin kväll!

Joggingtur.

| Postat i: Elsas vardag
1
Kom nyss hem från att ha joggat..
Gick ändå helt okej för att vara mig.
Här har ni mig just nu, med allt hår framför skallen ;p
Nu ska jag väl redigera våran film klart (se tidigare inlägg) och så
blir det väl middag.

Varm sommardag..

| Postat i: Elsas vardag
0
En sånhär varm sommardag vill jag inte sitta inne framför datorn, så förvänta er inte
så gör uppdatering av mig idag.

Ikväll ska jag på en grillfest, kommer att bli kul.
Men nu ska vi snart fara ut med båten för att hämta Agnes i Lisas stuga ^^

Ha en fin sommardag!

Kissies nya låt

| Postat i: Elsas vardag
2
Nu har Kissies nya låt kommit ut!



Vad tycker ni om den?
Efter att ha lyssnat på den några gånger tycker jag den är bra ^^

Till er som aldrig har sett lagg..

| Postat i: Elsas vardag
3
Sådär ser hela datorskärmen ut då, grattis till er som aldrig upplevt det ^^!

London

| Postat i: Elsas vardag
1
Har inte berättat för er att jag ska till London på Lördag :D!

Jag ska vara där med familjen och en annan famlij i 5 dagar!
Det kommer att bli riktigt roligt ^^

Vi ska bland annat åka London Eye

Hoppas att det inte blir allt för läskigt..

Lat...

| Postat i: Elsas vardag
0
Just nu känner jag mig väldigt lat, sitter bara framför datorn och degar fast jag borde:
  1. Städa
  2. Träna
  3. Laga mat
  4. Bestämma vad jag ska göra idag.
Så om någon sitter hemma och ''degar'' som jag så kan ni väl ringa,
då kan vi ju hitta på nåt ^^!
En lite scary bild på mig just nu..

Filminspelning

| Postat i: Elsas vardag
0
Hejhej!
Just nu håller jag, Henny, Tua, Ebbe, Agnes och Hugo på att spela in en riktigt rolig film ^^
Den kommer att komma upp på bloggen om någon dag då den är klar.
Men har får ni en bild på min, Henny och Tuas roller.
Videoblogg kommer sen <3

Släktfotboll

| Postat i: Elsas vardag
0
Är utmattad efter att ha spelat fotboll i över en timme med kusiner och
andra släktnigar.
Men riktigt roligt var det ^^.
Ikväll blir det kanske att se på film eller nåt?
Aja, nu ska jag vara lite social, så vi hörs!

All the right moves

| Postat i: Elsas vardag
1
Godmorgon!

Mina kusiner kom igår på eftermiddagen.
Det blev en riktigt kul kväll ^^!
Bilder kommer senare..

Den här låten är så grymt bra.
Håller ni med mig?

Bildbomb!

| Postat i: Elsas vardag
3
Nu kommer en bildbomb från idag och igår, min storasyster har ju tagit konfirmationen,
så det har varit lite party, vi har fått vara i kyrkan och höra på deras redovisningar m.m.
Här kommer en hel del bilder iallafall:

Dag 1 (igår):

När vi satt och fikade innan själva cermonin hade börjat såg vi denhär hästvagnen fara förbi,
jag och Hugo fick hoppa in och följa med på en åktur!
Här är vi i kyrkan efter min och Hugos ''ridtur''.
Man ser inte alla konfirmander på bilden men några av dem.
Sen blev det fotografering utanför kyrkan ^^.
För er som inte vet det så är min syster Agnes hon med långt, rakt, ljusbrunt hår ^^
Min kusin är till vänster om min syrra.
Familjen <3.
Sen firade vi hemma hos farmor med släkten, med en massa godsaker!
Agnes och Sixtens posebild
VS
Hugos posebild, med hatt!
Dag 2 (idag):
Min outfit idag..
På Sundet, här sitter vi och väntar på att få gå in i kyrkan.
Dom sjöng lite låtar, bland annat Ain't no mountain high enouth.
Och sen efter det och lite fika åkte vi hem..

Konfirmationsdag

| Postat i: Elsas vardag
1
Ska snart fara och kolla när Agnes tar korfimationen!
Riktigt roligt.
Och efter det så blir det konfafest ^^
Har precis fixat mig klar, eller nu är det bara naglarna kvar..
Vet inte om jag orkar fixa dem, men det skulle behövas.
Jaja, bilder kommer kanske ikväll.
Ha en bra dag!

Cinderella Story

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag och Kornelia har just sett på filmen A Cinderella Story med Hilary Duff.
En riktigt bra film, alla filmer med Hilary tycker jag har varit bra ^^
Jag vet att jag har sagt att nästan alla filmer har varit bra på senaste tiden,
men det kanske bara bevisar att jag har hittat rätt filmer ^^?
Har ni någon favorit skådespelare/spelerska?

Eclipse

| Postat i: Elsas vardag
1
Igårkväll var jag och såg Eclipse med Kornelia, riktigt roligt!
Och filmen är helt underbar <3 !

Vill verkligen se den igen.

Är lite avundsjuk på er som inte har sett den, för första gången är bäst ^^
Men tycker också lite synd om er som inte fått se en så bra film!


Nu ska jag byta om så jag kan gå till Kornelia,
Vi hörs senare!

Sommarkänsla?

| Postat i: Elsas vardag
0
Eftersom man inte får sommarkänslan av vädret idag (eller inte jag iallfall),
så tänkte jag visa lite bilder med sommarkänsla från 2010 ^^
Enjoy!
Midsommarmorgonen :)

Såhär såg jag ut på midsommar, eller ett tag iallafall..



Jordgubbstårta <3


Skolavslutningsdan, så härlig dag <3

Kommer ni ihåg vad sommar är nu ^^?
Ibland måste man ju bli påmind...

Naturliga Naglar

| Postat i: Naglar
2
Har målat naglarna naturliga, men en färg som liknar naglarna, och en svag ljus spets.

Hur tycker ni att det blev?

Är ändå hyfsat nöjd själv..
Hehe, en liten mus medd på skärmen ^^

Till alla er som har Facebook

| Postat i: Elsas vardag
0
Godmorgon!
Vill tipsa alla er som har facebook att stjärnjakten har börjat!
Där kan man enkelt samla ihop presentkort på affärer som H&M, JC, STADIUM, LAGERHAUS, SIBA m.m.
Helt gratis ^^.
Om du är intresserad tryck här.