Videofilm i iMovie?

| Postat i: Elsas vardag
2
Nu när jag har en Mac har jag även tillgång till programmet iMovie som man kan redigera film i.
Det skulle vara kul att pröva tänker jag, men jag vet inte vad jag ska göra för typ av film,
Har ni några förslag? Om inte annat kanske jag gör en video med ett bildspel!
Förslag?

Car Wash

| Postat i:
1
I filmen "Hajar som hajar" sjunger Christina Aguilera låten Car wash,
en riktigt skön låt som piggar upp en!

Ni som inte har sett filmen "Hajar som hajar" bör se den också, härlig film!

Lugn sportlovsstart

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag har jag hitills mest tagit det lugnt, varit inne i stugan och stickat.
Men lite har jag varit ute tillsammans med mamma, vi gick runt här vid stugorna och fotade lite!
Snygg pose vid Dundrethotellet ;) !


Vårat hus/stuga här på Dundret, den gråa byggnaden till vänster är en boda.

Sportlovsmys

| Postat i: Elsas vardag
0
Efter att ha suttit i bilen hela dagen har vi nu kommit fram till Dundret!
Nu är det sportlovsmys som gäller för resten av kvällen, leka med nya Macen (som jag bloggar
ifrån just nu)! Melodifestivalen m.m.
Just nu sitter jag och myser med mamsen i soffan ^^.

Hemmalunch!

| Postat i: Elsas vardag
1

Hello!

Just nu är jag hemma och äter lunch, eftersom vi har en "specialdag" idag på skolan då man får
ta med sig sin egna lunch, men jag valde att gå hem och äta den här istället ;)

Snart ska jag tillbaka till skolan för att få min Macbook och gå en 3 timmars lång kurs fär man får lära sig hur den fungerar! Sen blir det sportlov. Skönt!!!

Jag just nu, ligger i soffan och chillar...


På onsdag smäller det!

| Postat i: Elsas vardag
1
... På onsdag får alla som går på Montessoris högstadium i Luleå en egen MacBook (jag också
sålart)! Det känns superkul och jag längtar så ^^!
Jag håller på att söka efter något snyggt skal att ha till den, vill gärna ha lite färg på den.
Dessvärre hittar jag inte någon självklar bra hemsida som säljer det, om någon vet någon bra
försäljare, hör av er!


Föräldramöte - Första gången i världshistorien!

| Postat i: Elsas vardag
5

Ikväll ska jag gå på föräldramöte första gången någonsin!
Det brukar oftast vara endast för föräldrarna, men ikväll ska vi 7:or också med eftersom
vi ska diskutera våran klassresa som vi ska börja samla ihop pengar till.
Vi får se hur detta går!


Vad ska jag skriva?

| Postat i: Elsas vardag
4
Just nu sitter jag här och funderar på vad jag ska skriva om...
Även fast det var så länge sedan jag skrev sist har jag ingen aning om vad jag ska skriva!
Det kanske är just därför, när man inte har skrivit på ett tag kanske man glömmer bort
vad man brukar skriva osv? Vad vill ni att jag ska skriva? Vad vill ni läsa?
Kom med önskemål och förslag så ska jag försöka bättra uppdateringen, jag lovar!


Packning inför Dundret

| Postat i: Elsas vardag
3

Halli hallå!
Just nu håller jag på att packa inför Dundret, eller rättare sagt:
Jag blev just klar med packningen inför Dundret. Vi åker om någon timme...
Det ska bli mysigt att komma iväg från Luleå ett tag, och jag hoppas på bra slalomväder,
soligt och inte allt för kallt, blåsigt och snöigt!

Dundret!