Sleepmode

| Postat i: Elsas vardag
1
I morse kom jag hem igen, lyckades sova hyfsat bra på tåget! Just nu är jag väldigt trött och vill lägga mig i
sängen och bara läsa eller kolla på webb-tv.

Innan jag kryper till kojs tänker jag informera er om min uppdatering, när jag har varit bortrest har jag som
ni lär ha märkt inte uppdaterat speciellt mycket. När syrran kommer hem med kameran från Stockholm kan
jag börja ladda in bilderna och ladda upp. Sen efter det får vi se hur det blir med uppdateringen under
fortsättningen av lovet, för tillfället får jag så lite kommentarer, och det gör också att det blir tråkigare att blogga!
Så kommentera mera så kanske det blir fler inlägg ^^!

Home, I'm coming Home...

| Postat i: Resor
0
Har sagt hejdå till Stockholm för ca två timmar sedan. Nu sitter jag alltså på tåget och chillar. Imorgon är vi hemma i Luleå igen, ska faktiskt bli ganska skönt att komma hem. Skriver troligen imorgon!

Huvudstaden

| Postat i: Resor
0
Nu är jag tillbaka i Sverige efter en härlig resa, som varit underbar. Jag är verkligen nöjd! Lördagnatt kom vi till Stockholm och har tillbringat gårdagen i kusinernas sommarhus ute i Stockholm skärgård, idag har det däremot shoppats hela dagen, nice med massa rea! Imorgon blir det kanske skansen, det är ju premiär för Allsång på skansen med Måns Z, haha.

...Och som sagt, bilder kommer när jag är back home.

KROATIEN!

| Postat i: Resor
1
Wooooooohooo! Idag är andra dagen i Kroatien, jag har just ätit mig proppmätt på middagsbuffe, sitter och funderar på hur efterrätten ska få plats. Vädret har varit soligt dagarna långa hitills, vi har snorklat, kollat på underbaaaara naturen (blandning av Turkiet vatten, höga vackra berg och superfina hus). Dessutom är det superrent överallt, inget skräp på marken osv. Bilder kommer senare, bloggar från pappas iPad och har inte möjlighet att ladda in bilder,

Tunga

| Postat i: Elsas vardag
1
Halvknasig bild rfån skolavslutningen då tungan tittar fram. 

Tiden försvinner

| Postat i: Elsas vardag
3
Just nu har jag en period då jag sommarjobbar från 8 till 16, och resterande tid går åt till att fixa småsaker
och "chilla". Tiden rinner iväg och snart bär det av till Kroatien, naaaaaajs!
Just nu sitter jag vid datorn och smälter en god middag.. Senare blir det kanske att fortsätta packa.

SOMMARBOMB

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer en massa bilder från senaste veckan som för det mesta har varit steeeeekhet!
Nationaldagen i Töre med fotboll och lite "gymnastik" på skoj ute i solen. Vi gick ner i brygga, hjulade
med mera. 
Skolavslutningen! 
Syrran gick ut 9:an, grundskolan!

Overkligt

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag kan inte riktigt begripa att vi går sista dagen i skolan imorgon, och att det är skolavslutning på fredag!
Och jag kan heller inte förstå att jag ska till Kroatien snart också. Även fast jag både rest, och fått sommarlov
många gånger förr känns det overkligt på något konstigt sätt.

Men eftersom det är roliga saker båda två är jag förstås glad ändå. 

Korta skoldagar

| Postat i: Elsas vardag
0
Den här skolveckan har hitills varit rolig, chill och väldigt somrig! Idag har vi träffats på golfängen och haft
"Sommarruset" med mottot "Vi springer in sommaren!" Man fick då springa eller gå runt sjön vid golfängen.
Efter det fick vi sluta för dagen. En riktigt kort skoldag alltså på mindre än en timme.

Just nu har jag däremot ont i magen, jag får inte bli sjuk till skolavslutningen! Men det kan bero på att det ingick
rå lök i min lunch idag, vilket jag ibland får ont i magen av.

Bilden är tagen med webcamen nu, det blev en konstig vinkel eftersom jag ligger ner just nu.


Nationaldagen

| Postat i: Elsas vardag
1
Igår var det Nationaldagen, jag spenderade den med familj och släkt. I början av dagen åkte vi till
Töre och åt lunch och besökte några släktingars hus/stuga. Det var riktigt fint väder och sol där.
Senare på dagen skedde årets första båttur! Dock inte med våran egen, utan vi blev hämtade av
några som skulle ha en stugvisning som vi var och kollade på. Jag är klart nöjd nöjd med Sveriges
nationaldag!

Utomlands

| Postat i: Gamla Godingar
1
Här kommer två gamla bilder från Gran Canaria och Thailand. Första bilden är från Cypern ute vid poolen,
andra bilden är från första Thailandsresan då vi red på elefanter (jag är på elefanten till höger och sitter
längst till vänster).

Grillning på berget

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag har familjen + mormor och Ludwig varit på Ormberget och grillat hamburgare och pitabröd. Det var
riktigt soligt och fint! Vi fotade en del, men bilderna blev inte tip-top. Ni får se en bild i alla fall.
Igårkväll hade jag roligt med Agnes och Nadja som sov över här. Det var mycket skratt ute på studsmattan när
vi körde leken "kräftan".

Sommar några år tillbaka

| Postat i: Gamla Godingar
1
Här är två sköna bilder från somrar tidigare år. Jag tycker det passade ganska bra en sådan här solig dag!

Skor för 5000kr!

| Postat i: Elsas vardag
0
JIPPIIIIIE! Idag fick jag reda på att vi har vunnit fem tusen kronor att handla skor på i Shopping!
Det var syrran Agnes som i lördags föreslog att vi skulle ge bort skor vi inte vill ha kvar till röda korset,
så vi gav 19 par skor, och fick då 19 lotter till ett lotteri. Och idag fick vi reda på att vi har vunnit, superroligt verkligen ^^. Imorgon kommer det en artikel i tidningen om vinsten, haha. Däremot kommer det att stå i
pappas namn eftersom det skulle vara någon över 18 år.
En glader just nu som ska shoppa skor ^^!

Ny Kategori - Gamla Godingar

| Postat i: Gamla Godingar
0
Det finns mycket härliga bilder på "gamla godingar" dvs. bilder från förr på till exempel roliga minnen.
Därför har jag nu valt att skaffa en ny kategori med plats för sådana foton, hoppas att den kommer att
fyllas ordentligt!