Tagga måndag

| Postat i: Elsas vardag
0
Denna dag har gått fort, vet knappt vad jag gjort av hela dagen. Har i alla fall hunnit träffa Amanda en stund, det var kul som vanligt, mycket att snacka om. Slutar hyfsat tidigt imorgon och sovmorgon på tisafg, känns som en bra start på veckan. Vi hörs imorgon! 

Nu ska jag njuta av en bit brownie med jordnötssmör, mums! 
 

Saturday

| Postat i: Elsas vardag
1
Serverade på en fest i Rutvik igår tillsammans med Kornelia. Kom hem vid midnatt efter att ha jobbat utan paus i mer än 6 timmar. Att ha fullt upp med att servera, hålla rent, fixa mat och dryck, o.s.v. under så många timmar tar verkligen på krafterna. Hjärnan jobbar på högvarv hela tiden. Var helt slutkörd när jag kom hem, det var länge sedan jag var så trött. 
 
Denna lördag började med en härlig frukost, sedan var jag en sväng på gymmet för att sedan luncha med familjen på Waldorf. Mums! Har även varit på ett event vid Coop Arena som var under förväntningarna. Dessutom har jag hunnit med en trip till Storheden samt lagat gomiddag här hemma. Nu är det mys vid datorn, känner att en lugn hemmakväll är behövligt. 

Skolfotot får bli dagens bild i brist på nyare bilder.
 

Kort torsdag

| Postat i: Elsas vardag
0
En vanlig torsdag slutar jag vid 16, idag fick vi sluta redan klockan 11. Underbart! Fick dock en hemuppgift och har andra läxor, men det gör inte mycket. Ska se planet earth, räkna matte och läsa fysik. Ikväll blir det inpuls med Kornelia och kanske Filippa. Looking forward! 
 

Barcelona here I come!

| Postat i: Elsas vardag, Resor
1
Barcelona på höstlovet är bokat! Så braaaaa! 
 
 
 
 

Klassfoto

| Postat i: Elsas vardag
0
Denna tisdag har på sätt och vis varit ganska skön. Sovmorgon och inställd lektion p.g.a. sjuk lärare vilket gjorde att vi fick en tre timmars lång lunch. Det firades med Waldorfbuffé med Tina och Kornelia, supergott som vanligt. Blev ändå en sen skoldag till 15.20 men eftersom det bara var två lektioner kändes det lungt.  


Klassfotot kom upp på internet för några dagar sedan, here it is! 
 
 

Så var helgen över

| Postat i: Elsas vardag
0
Helgen är redan slut, förstår inte varför den ska gå så fort?! Är inte alls taggad på skola imorgon. 

Har i alla fall hunnit göra en hel del idag. Igår var en riktigt seg dag då allt bara kändes jobbigt, hade ingen lust att göra något över huvud taget. PÅ EN LÖRDAG? Ja, en del kanske tycker det är konstigt. Idag var jag däremot piggare. Började med en god frukost med familjen, sedan ut på en höstig promenad med mor. Därefter träffade jag Johanna och var med henne ett tag. Under resten av eftermiddagen har jag städat ur sminkhyllan som varit kaos länge och varit på inpuls och gymmat. Nu är jag mätt och belåten efter bastu och gomiddag. Väntar på att storasyster ska ringa på skype från Schweiz! 

Har engelskaprov imorgon... Har inte pluggar något alls. 
 



Insane

| Postat i: Omvärlden, Tankar och Åsikter
0
Blir helt tom i kroppen och så sjukt arg när jag ser denna video. Hur kan detta parti vara med i riksdagen? Är för irriterad för att skriva något vettigt nu, men hoppas innerligt på att alla läsare offrar några minuter till att kolla på denna video. 

Underbara flashbacks

| Postat i: Elsas vardag
1
Vet inte hur mycket vi skrattat åt denna video idag. Så söt, seriös och underbar. Vad mer behöver jag säga? 
 

Taggataggatagga

| Postat i: Elsas vardag, Musik, Omvärlden
0
Om enstaka minuter börjar Idol. Trodde inte att jag skulle vara så intresserad av programmet i år, men för mig är det precis lika underhållande detta år som för fem år sedan. Ska bli kul att se vilka som får wildcard ikväll, är hyfsat lugn med tanke på att grymmaste Sandra W gick vidare igårkväll. 

Ska släpa mig mot TV:n nu, hoppas på att Miriam går vidare ikväll. Ha en grym fredagkväll! 
 

Orkar inte

| Postat i: Elsas vardag
1
På fredag är det fysikprov och det känns inte bra alls. Förstår knappt något över huvud taget på lektionerna. Massa konstiga uträkningar om frekvens, spänning, effekt, fotonenergi och andra obegripliga saker. Förstår inte hur jag ska klara provet och jag kan meddela att jag aldrig känt mig så osmart. Självförtroendet vad gäller mig och fysik är helt katastrofalt. Ska försöka förstå mig på något i denna djungel av ointressanta uträkningar, men det är svårt att lägga så tråkiga saker på minnet. Wish me good luck, det behöver jag. 

 

Första hjälpen tack?!

| Postat i: Elsas vardag
4
I samband med den torra höstluften och bristen på sol börjar huden producera mer fett, vilket gör att åtminstone jag får ett överskott på fett till huden, vilket slutligen resulterar i finnar. Najs. Desperat som jag är har jag försökt med det mesta för att få bort dom. Jag har köpt produkter som ska motverka finnar, smort in dom med bikarbonat och gjort hemmagjorda ansiktsmasker som ska regöra huden. Dessutom regör jag huden med bra produkter varje kväll och återfuktar med hudkräm. 

Finnarna bryr sig inte, starka som de är utökar de sig istället för att försvinna. Börjar bli lagomt less. Har ni några tips på vad man ska göra? Funkar pro active? Eller finns det någon annan dunderhonung mot finnar? Please help me! (Vet att man kan leva ett bra liv med finnar men skulle kännas gött att få bort dom i alla fall). 


Hemklickat

| Postat i: Elsas vardag
0
Såg denna jacka på Kenzas blogg och kunde inte låta bli att beställa en likadan. Hoppas den är lika snygg i verkligheten, för på bilderna ser den sjukt najs ut. Dessutom har jag ingen svart skinnjacka så det känns som ett nödvändigt köp inför hösten. Förhoppningsvis kommer den på posten imorgon. 




 

Lördagsjobb

| Postat i: Elsas vardag
1
Kom nyss hem från hockeyn. SHLpremiär idag, och därmed drar jobbsäsongen igång på riktigt. Det var riktigt skön stämning i arenan, i princip fullsatt. Att resultatet blev 5-1 till Luleå gjorde allt ännu bättre! Känner att guldet år vårt i år. 

 
 

Klassfoto

| Postat i: Elsas vardag
0
Hade en hyfsat lugn fredag trots matte, fysik och kemi på schemat. Skoldagen avslutades med klassfoto. Blir alltid lika besviken när man inte får se hur bilderna blev direkt. Nu är det lång väntan tills bilderna kommer till hemsidan, är ju så nyfiken på hur det blev! 
 

Jobbar på tillfrisknandet

| Postat i: Elsas vardag
0
Känner att förkylningen håller på att försvinna ur mid. Så glad! Planerar att gå och lägga mig tidigt ikväll så att jag kan vakna frisk imorgon (hoppas jag!). Måste bara kolla favoritbloggarna och äta något innan jag kan sova, det där med vardagsrutiner, ni vet. 

Bild tagen 2012, saknar längre hår! 

 

Pinsamt

| Postat i: Elsas vardag
0
I skolan läser vi om konflikten i Syrien, om hur mer än 100 000 människor har dödats i samband med denna konflikt. Jag läser på sociala medier där man syster skrivit om hur hundratals barn dödats. Sen läser jag mitt eget blogginägg (gårdagens) med rubriken "Jag tycker synd om mig själv". Kan det bli tydligare hur egoistisk jag (och många andra i i-länder) är? Medan andra dödas av kemiska vapen när de sover så sitter jag hemma och klagar över att det är så jobbigt att vara förkyld. Så otroligt pinsamt. 

Denna bild är nästan för hemsk för att publicera, men samtidigt vill jag inte blunda för verkligheten. 



Tycker synd om mig själv

| Postat i: Elsas vardag
1
Sitter hemma och snorar, har ont i halsen och känner mig allmänt seg i hela kroppen. Är i princip aldrig sjuk, men när jag väl blir det så känns det som att det är det värsta som finns. Har i alla fall gjort lite bra saker idag, typ jobbat och gjort bort en del plugg som ska vara färdigt imorgon. 

Hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon. Om ni har några tips på saker som motverkar förkylning så blir jag sjukt glad! Känns som att jag skulle kunna göra vad som helst för att få bort detta dumma virus. 
 

Sergels torg

| Postat i: Elsas vardag
0
 Bäst just nu, Veronica Maggio. 


Busy

| Postat i: Elsas vardag
0
Igårkväll var jag och Kornelia på Porsön, LTU för att jobba med servering på en fest. Det tog upp i princip all ledig tid under fredagen. Idag är det konfaåterträff som står på schemat och imorgon väntar ännu mer jobb (hockeymatch). Har dessutom massa plugg som ska göras och andra saker som är inplanerade. Förstår inte hur jag ska hinna med allt, men på något sätt måste jag få ihop det.
 
Konfagänget
 

Internationell matmarknad

| Postat i: Elsas vardag
1
 
 
Just nu är det en internationell matmarkand i Luleå. Kockarna/säljarna är verkligen från utlandet. På morgonen, på väg till skolan hör man hur de har på fransk radio medan de packar upp och ställer fram mat för försäljning. Det luktar verkligen utomlands, i ena sekunden får man världens thaivibbar av wokar m.m. Sen kommer man till italien med massa parmesan och örter.

Har inte köpt något därifrån ännu, men vill absolut göra det innan det är för sent! Vem vet när man får chansen nästa gång? 


English fudge! 
 

Matte 24/7

| Postat i: Elsas vardag
1
Hade bara en lektion idag, så ska väl egentligen inte klaga på att det är för mycket plugg. Men vet är så sjukt mycket matte just nu! Den läxa vi fick idag (ska vara klar imorgon) tar typ 3 tre timmar att göra. Är inte färdig ännu och kommer inte att bli det ikväll heller. Dåligt att komma efter i plugget redan nu, men orkar inte räkna mer ikväll.   Får se till att plugga ikapp i helgen (då jag för övrigt har helt fullt schema). 

Typ såhär känns det nu



Jordnötter + banan + bröd = sant

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer ett litet kvällstips på godaste mackan eftersom jag  själv har tröttnat lpå klassikern rostat bröd med smör och ost. Prövade istället att mosa banan och blanda med jordnötssmör och stoppa på mackan istället. Sååå gott, värt att prova. 

Använder mig av detta ekologiska jordnöttsmör. Möms!  
 

Lycka

| Postat i: Elsas vardag
0
 
Såhär glad blir man när: 
1. Man har sovmorgon.
2. Kommer till skolan och får veta att man bara behöver gå på en lektion, sen är skoldagen slut.
3. Och därmed slutar redan klockan 11.
4. Får veta att vi slipper matten imorgon därmed slutar 12.45! 
 

Tragiskt

| Postat i: Omvärlden
2
 
 

Howdy

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft fullt upp hela helgen, och kommande vecka ser också ganska full ut. Hela helgen är redan uppbokad. 
Har mycket på "att-göralistan" och känner att jag inte hinner med allt som borde göras. Har därav prioriterat bort bloggen i några dagar, men nu ska jag försöka bättra mig. Håll ut så kommer det nog roligare inlägg snart (eller jag ska åtminstone försöka). 
 
Nyduschad i pyjamas och redo för måndag.