Stockholm part II

| Postat i: Elsas vardag, Resor
2
Lördag dag spendarades på stan med mor hela dagen. Vi lunchade på en mysig liten kinensisk restaurang. På kvällen var det först stor släktmiddag med kusiner från olika håll i Sverige. Efter det promenerade vi till Friends Arena för att se invigningen av Sveriges nya nationalarena. Ca 50 000 människor, massa bra artister, livesänt i svt. Sjukt mäktigt på många sätt och vis. Under söndagmorgon, våra sista timmar i Sthlm passade vi på att bruncha med kusinerna, och träffa vår nya kusin Birgit, bara några veckor gammal. Ögonen, så stora, så fängslade, så söta. 

Vi träffade Loreen två gånger under denna weekend, både på Arlanda och när hon uppträdde under invigningen.





















Storasyster och lillasyster.

Stockholm part I

| Postat i: Elsas vardag, Resor
0
Efter att ha missat flyg och tjorvat anlände vi till Stockholm på torsdagkväll. På fredagen träffade vi tjejerna med familjer. Till en början var det bowling, sedan lunch och  museumbesök som vi tvingades följa med på under protest. Det var sjukt roligt att få träffa tjejerna och prata om livet, tankar och allmänt snack. Jag vill träffa dom igen nu nu nu!  
 
Senare under eftermiddagen var jag på möte hos Stockholmsgruppen models (skriver mer om det senare) och på kvällen åkte vi till kussarna och blev bjudna på en superfin middag. Snacka om gulligt när de hade gjort ekologiskt, vegetariskt alternativ!Dom vet vad vi gillar ;) 
 




 
 

Irritation

| Postat i: Elsas vardag
0
Blir galen på detta tjorv. Jag har just gjort i ordning allt för att lägga upp inlägg från Stockholm, och när jag slutligen ska lägga upp bilderna (det viktigaste enligt mig) så går det inte. Blogg.se tjorvar allt för ofta!
 
Denna bild fungerar tydligen att lägga upp, tagen för ungefär en vecka sen när frosten kom. 

Kolloledaren Elsa

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag började mitt jobb som kolloledare på Gültza för småkussarna. Leos lekland tog en stor del av dagen. Det är en liten kollofilm på g och dagen har faktiskt varit skoj. Att umgås med yngre är faktiskt underskattat! 

I'm home

| Postat i: Elsas vardag
0
Uppdateringen har varit en aning låg när jag varit i hufvudstaden, men nu är jag hemma igen. Ska försöka ta igen det. Däremot har jag sovit på tok för lite de senaste dagarna, och idag kom bakslaget. Humöret var ganska kasst och jag somnade i både taxi och flyg. Längtar så efter sängen. 

Mer om helgen (och massa bilder) kommer så snart jag får tid, förhoppningsvis kommer en del imorgon.
Godnatt!  
Bild från min instagram i fredags då jag åt lunch med stockholmsbruttorna på Blå Porten. Det var så roligt att träffa er och snacka! 
 
 
 

HALLOWEEN @ SCHOOL

| Postat i: Elsas vardag
1
Här kommer en bunt med bilder från gårdagens halloweenfest på skolan. Det var verkligen många som tagit utklädnaden seriöst, kul! 





Turnering i elstötsspel. 


Philip, clowntransan.






Cicci (lärare) var Kim Possible, så bra!




Jag och Kornelia, skönheterna (det är ett tuggummi på Kottens tunga).




Vi roade oss med Wii, Just Dance. Sjukt roligt danstvspel




 

Fullspäckad dag, missade flyget

| Postat i: Elsas vardag
2
Denna dag började med maskerad/halloweenfest på skolan under hela dagen. Massa roliga utklädnader, spel/lekar, "läskiga historier", flams och lite annat tod på schemat. Riktigt kul! Begav mig hem ganska direkt efter att vi slutat för att packa inför Stockholm. Den bokade flygtaxin dröjde, och vi fick ringa dom två gånger innan den slutligen kom. Väl framme på flygplatsen var det för sent, vi hade missat flyget. Som tur var löste det sig och vi lyckades få 5 biljetter till ett senare plan.
 
Några timmars väntetid på Luleå Airport (trist!). Nu är vi framme i alla fall, och jag har träffat både Loreen och Amanda Jensen som bor/är på samma hotell som oss! Yeah ;) Fick dessutom en kram av Loreen, happy!
 
Har massor av bilder att visa från maskeraden, men än så länge får ni nöja er med denna. 
 

I want it

| Postat i: Elsas vardag
1
 
Denna pryl skulle jag inte tacka nej till. Så mycket skoj! 


Vår värld

| Postat i: Elsas vardag
0
Så heter arbetet i SO:n som jag pluggat på en del ikväll. Ett av de mest intressanta arbeten jag gjort inom SO tror jag. Underubriker som mänskliga rättigeter, flyktingar, FN, fattigdom och konflikter i världen finns med. 
Skulle gärna jobba med det i flera veckor till, men nu ska det vara inlämnar på fredag... :( 
 
Här är en print screen av det som står högst upp i mitt dokument ifall någon är intresserad av saker som detta. 
 

Mellanmål

| Postat i: Elsas vardag
1
Sitter och äter mellis samtidigt som jag surfar runt lite, intressant va?! 
 
Borde fortsätta att plugga inför tyskaprovet som är imorgon, men känner mig hjälplös eftersom jag inte har några konkreta saker.. Och att orken till det inte heller finns gör det ju inte bättre. Bjuder på en bild från igårkväll. 

Barnvakt

| Postat i: Elsas vardag
1
Är bunden till hemmet ikväll som barnvakt till dessa söta grabbar: 


Vi ska ta en sväng förbi hemmakväll för att få lite godis och film till kvällen. Själv sitter jag med datorn och chillar, måste städa undan efter middagen snart.. :/ 
 
Soft, osminkad (har kommit in i någon dålig finnperiod). 

Lakrits måste vara det godaste som finns

| Postat i: Elsas vardag
0
Är hemma från jobbet och har käkat massa gott. Mackor, lakritsglass, lakritsgodis, nötter med mera. Känner mig ändå inte proppis? Haha, ska kolla om jag hittar nåt mer att mumsa på ;) Älskar fredagar, bästa dagen på veckan typ.. Har dessutom gjort tre prov denna vecka, känns så skönt att ha det överstökat! 



Fredagsjobb

| Postat i: Elsas vardag
1

Ikväll är det hemmamatch igen, vilket betyder jobb för min del. Det känns halvkul att jobba fredagkväll, men det blir ju pengar och jag gillar ju mitt jobb. Ska inte klaga, är riktigt glad över att jag fått det jobbet. Jag har några timmar kvar innan jag börjar och vet inte riktigt hur dom ska spenderas. Det ska jag fundera ut nu..


Petra Marklund

| Postat i: Elsas vardag, Musik
0
Oj vad jag har börjat falla för hits som spelas på radio. Däremot är det vissa av dom som jag inte alls gillar. 
Men nu tänker jag nämna det positiva, som Petra Marklunds Händerna mot himlen. För övrigt tycker jag att det är starkt av henne att hon är öppen i media om att hon tidigare haft en ätstörning. 

Gymnasieval

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
0
Idag har vi haft en heldag på gymnasiet där vi fått massor av info/föreläsningar om det olika programmen och inriktningarna. Jag tycker det känns som ett väldigt svårt, och viktigt val. Däremot får man ofta höra att det eg. inte spelar så stor roll. Men av all fakta man får känns detta som grunden till det framtida livet. Tur att jag har flera månader till att fundera! 

Nu är jag rädd...

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag skulle ladda in lite bilder från kameran till iPhoto för att sedan publicera i bloggen när jag upptäckte att hela programmet har blivit helt knäppt. I det programmet har jag massa viktiga bilder/minnen. Orkar inte tänka på det mer nu... det bara måste lösa sig. 
 
Bild från förra vintern

Jag är ju konstig

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag gladde jag mig åt att det snöade istället för att regna, och att snön faktiskt ligger kvar. Däremot tycker jag det är fånigt att så många måste skriva på facebook "DET SNÖÖÖAR!!!! :D :D". Jag tror att de flesta märker det genom att titta ut genom ett fönster/vistas utomhus. 
 
Nu på kvällen insåg jag att jag varit lika fånig själv och skrivit ett liknande inlägg på instagram. Vid tillfället då jag la ut det tog jag en bild som jag gillade och kände för att lägga ut. Nu i efterhand känns det bara så fjantigt. Usch. Nu har jag fått skriva av mig det i alla fall. Måste plugga inför provet imorgon nu. Godnatt!


Detta var bilden, tagen från skolfönstret innan det kommit snö som täcker hela marken.
 
 

Kattkondition

| Postat i: Elsas vardag, Omvärlden
0
 Ska även katter börja löpträna nu? 
 
Nej jag tror inte det, men katterna både katterna och hussen verkar ju tycka att detta är väldigt roligt. Även jag. 

Hårdplugg

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
0
Har precis suttit framför datorn en timme och lyckats fokusera till 100% på skolarbete. Har fått ganska mycket gjort, fast det känns som att jag prioritetrar fel ämne. Jag väljer SO som jag ändå ligger bra till i bara för att det är enkelt och jag har materialet här hemma. Jaja, bara att plugga hemma är väl bra i sig. 

Pluggtider

| Postat i: Elsas vardag
0
Tagga skolvecka igen då... känner mig redan less på plugg och skolan. Prov på tisdag och onsdag, samt två till veckan efter. Lagomt roligt. Längtar efter gymnasiet, inte för att jag tror att det kommer bli mindre plugg, utan av andra skäl. Jaja, förra skolveckan gick förbi fort och hoppas att även den kommande gör det. Godnatt! 

Godmorgon!

| Postat i: Elsas vardag
0
I eftermiddag har jag en dejt med Filippa, i övrigt står schemat tomt (förutom att jag borde plugga). Vi får se vad dagen har att erbjuda! 

Lördagsbilder

| Postat i: Elsas vardag
0
En lördag som denna har jag bland annat varit på museum med kära farmor samt haft en myskväll här hemma med godis. Känner mig lite halvt illamående just nu... 
 

2011

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
4
Kollade igenom lite bilder från början av år 2011. Blir lite tom i hjärtat på något konstigt vis när jag ser dessa bilder. Jag hade aldrig då kunnat tro på att en inläggning i Umeå sjukhus skulle göra en så stor förändring på hela mitt liv. Detta är något alla som har någon form av ätstörning och inte kommer vidare/är säkra på att inläggning inte hjälper bör tänka på. Våga pröva, även om det känns som det värsta man kan göra och att allt kommer att bli kaos. 
 

Read All About It

| Postat i: Elsas vardag, Musik
0
Efter att vi dansat till denna låt på dansen är jag helt kär i den. Så sjukt fin, bäst helt enkelt. Lyssna och njut! 

Stockholmsgruppen om några veckor!

| Postat i: Elsas vardag
1
Fick ett till roligt samtal idag från Stockholmsgruppen (modellargentur). Nu är det bestämt att jag ska ner till deras kontor i Stockholm, Östermalm fredagen den 26 oktober. Det kommer att bli spännande, längtar! 
 
Kroatien, 2011

Vinnare

| Postat i: Elsas vardag, Kreativitet
0
Idag vid lunchtid fick jag ett trevligt samtal. Jag fick veta att jag vunnit en tävling jag inte ens visste att jag var med i. Hur som helst har jag nu fått två biocheckar. Detta gjorde min torsdag extra bra, älskar oväntade positiva överraskningar! 

Lekte lite med mitt nya bildredigeringsprogram i mobilen idag. Så skoj!
 
 

Borde jag hålla käft?

| Postat i: Elsas vardag
2
Funderar ibland på om det är dåligt att jag skriver mina depptankar. Gör det er läsare deppiga eller är det bra att jag är ärlig med att mitt liv inte är perfekt och att jag inte är glad hela tiden? Vad tycker ni? Vill ni att bloggen ska vara till för enbart positiva tankar? Själv tycker jag det känns ganska bra att skriva av sig om allt möjligt. Även sånt som inte är positivt, men jag vill ha era åsikter också!

Yummie

| Postat i: Elsas vardag, Kreativitet
0
Bakade frallor igårkväll. Riktigt gott blev det. Det där med hembakt bröd är underskattat, man väljer själv hur komplicerat man vill göra det och kan allt eftersom mixtra med ingredienserna och skapa sitt eget favoritbröd! 
lv 

Stop it.

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
1
Hatar de tillfällen då det känns som att folk använder min sjukdom som ett argument om man är i bråk, eller tycker olika. Speciellt om det inte alls har med det att göra. Kan bli så sjukt irriterad och på sämst humör. Hatar depptimmar, eftersom de kommer betydligt mer sällan nu så känns det som att dom är extra jobbiga. Jag känner mig ovan typ. Usch, fy blä... vet inte vad jag ska skriva mer. 
Sticker till dansen nu, känns bra att få tänka på nåt annat ett tag och träffa folk ♥

William Spets

| Postat i: Omvärlden
0
 Missa inte slutet... 

Konstigt

| Postat i: Elsas vardag, Foto, Tankar och Åsikter
0
Jag vet inte om jag är fel ute nu, isåfall får ni rätta mig...
 
...Är det inte konstigt att finna detta ute i trädgården såhär dags? 

Det är oktober månad och det känns som att vi kommit en bra bit in på hösten, och att tiden då blommorna skulle slå ut passerade för länge sen. Men inte ska jag klaga, vackert är det ju! 

Solsidan - Ny säsong!

| Postat i: Elsas vardag, Omvärlden
0
Om cirkus 40 minuter startar nya säsongen av Solsidan. Jag är nog inte den enda som är förväntansfull och har sett fram emot detta ett bra tag. Klockan 20.00 hoppas jag att du sitter i soffan och har TV4 framför dig!  
 

Höstjacka - new in

| Postat i: Elsas vardag, Kläder & Mode
1
Hösten är här, och kallare tider har kommit. En höstjacka kändes som något jag saknade, men nu är det problemet löst. Jag trivs som fisken i vattnet i min nya Fjällrävenjacka. 


 
 
 

Upp och ner, ner och upp

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
2
Livet känns en aning konstigt just nu. Tiden flyger iväg samtidigt som det känns segt. Humöret kan vara sämst i ena sekunden med ändå helt okej i andra. Livet kan i ena sekunden kännas som pest och skit, men i andra sekunden är alla dom tankarna borta. Blir en aning crazy av detta och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. 
 
Kroatien, juni 2011

ÄLSKA

| Postat i: Elsas vardag, Omvärlden
1
 Åh, så galet bra! Alla måste kolla igenom videon, älskar humorn. 

Fredag den 5 juni 2012

| Postat i: Elsas vardag
0
Denna dag har varit ganska stillsam och lite halvt deppig. Ska försöka göra det bästa av kvällen och eventuellt baka någon sorts chokladkaka. Vi får se vad kvällen har att bjuda på men jag blir hemma i alla fall.
Hoppas på en bra helg.
 
Ni får se min goda smoothie jag gjorde i eftermiddags. Mums! 

Torsdagstips

| Postat i: Elsas vardag, Gamla Godingar, Tankar och Åsikter
0
Man kan redan på torsdagen ta ut lite fredagsglädje inför helgen. Jag tänker "imorgon är det fredag = kort skoldag och sedan helg", det gör att man får vara glad över helgen en extra dag. Toppen! Varifrån kommer alla mina genialiska idéer? 
 
ÄLSKA BILDEN

Another Wednesday

| Postat i: Elsas vardag
0
Dagen har bestått av en ganska lång skoldag med hemkunskap. Motionssimmat på Pontus, vilket var så sjukt länge sen sist och nu avslutas den med saltlakritsglass. Så galet gott, speciellt när det kliar i halsen av förkylningen. 
 
Kör på ännu en härlig bild från i somaras, Gullholmen.
 

Order from Fokiwa

| Postat i: Elsas vardag, Kläder & Mode
0
Har beställt tre tröjor från Fokiwa, känner att garderoben behöver påfyllning och att beställa från hennes fina webbutik gör mig lycklig ♥. 





 
'

Working woman

| Postat i: Elsas vardag
0
Sticker till jobbet nu. Har haft en ganska najs dag, skönt att sluta tidigt (13.50). Vi hade bara slöjd efter lunch, vilket var roligt. Ett av de roligaste ämnena om du frågar mig. 

REAL GANGNAM STYLE

| Postat i: Elsas vardag, Musik, Omvärlden
0
 Hittade just en version av Gangnam style där man tagit bort den intrumentala biten. Snacka om fult. Den blir så pointless såhär. Knäppt.

Grå tid

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
0
Just nu känns det mesta grått och trist. Det händer inte mycket roliga saker, det är grått och regnigt ute och livet går en aning segt i allmänhet. Skulle gäran spola fram tiden en månad eller något, vinter och juletider kommer förmodligen bli "ljusare tider". Det är bara att härda ut, höstlovet kommer troligen att bli bra ;).