Hiss Diss

| Postat i:
3
Tänkte köra en Hiss Diss nu, det var ju väldigt länge sen sist!
Våra nya lärare - De är verkligen snälla, och roliga.
Men samtidigt ser de till att man jobbar ^^
Kompisar som bor nära - Bra att kunna ta sig från kompisar snabbt och enkelt :)
(Som jag och Henny som bor 1 minut ifrån varandra)


Magsjuka - Behöver jag säga mer?

Att tappa bort saker -
Det kan  vara så irriterande när man letar och letar men aldrig hittar det man söker,

Bälingeberget

| Postat i: Elsas vardag
1
Imorgon ska vi fara till Bälingeberget med hela skolan, det är frilufsdag.
Känns halvkul, det ska nämligen bli kallt och regnigt väder imorgon..
Men livet kan inte alltid vara kul, då skulle man ju inte uppskatta det roliga :) ?
Och jo juste, jag och Henny cyklade till Kvantum idag och köpte en sånhär:
Det är en färdig chockladsmet i den som man sätter i en form och sen in i ugnen.
Eg. köpte vi nog den för att det är kul att pröva,
det är ju mycket godare att göra egen, och jag blev lite illamående av den, vet inte varför..

Jobbig eller cool?

| Postat i: Elsas vardag
3
Sitter och laddar in lite bilder jag tagit idag, prövade att redigera en bild på ett nytt sätt:
Vad tycker ni, jobbig eller cool?
Gillar inte att man inte ser håret som är mitt  på huvudet, det får bilden att se lite konstig ut..

Dagens finaste låt.

| Postat i:
4
Här får ni höra/se en riktigt fin låt.
Det är en 7-årig kille som heter Matty som sjunger om sin handikappade lillasyster.



Just nu har vi rast, snart bli det matte och sen skolfoto ^^
Vi hörs!

Skolstart på riktigt...

| Postat i: Elsas vardag
0
Jaha, imorgon börjar skolan på riktigt.
Den här veckan har vi mest slöat och umgåtts, känns så tråkigt när man
tänker på saker som Matte, Biologi, Svenska och andra tråkiga saker,
men när man väl är på plats kanske det inte är så trist..
Just nu provar jag vad jag ska ha för kläder imorgon.
Det är nämligen skolfotografering!
Jag tycker att man ska ha klädesplagg man använder vardagligen och inte
fixa till sig för mycket, så jag kommer att ha den prickiga tröjan ni ser att jag har på bilden..
Förlåt om jag tar så mycket webcambilder, jag ska börja ta med kamera så ni får bättre kvalitet ;)

Bada tar all energi

| Postat i: Elsas vardag
2
Halloj!
Har varit i Boden med Alva, Hugo, Olof och Pappa :)
Vi var på NordPoolen badade, sen åt vi på deras restaurang.
Tog en fläskfilé  pasta, den var helt enorm!
Men konstigt nog fick jag nästan i mig allt?!
Erkänn att det ser kul ut?
Men nu efteråt är jag supertrött, somnade nästan i bilen.
Så nu blir det nog film, suprise?

Bröllopsfotografen

| Postat i: Elsas vardag
2
Just nu sitter jag och kollar på Bröllopsfotografen som går på TV4.
Har sett filmen förrut, men det var ett bra tag sen, så varför inte se den igen (; ?

Elektronik

| Postat i: Elsas vardag
0
Tänkte bara visa 2 elektronikgrejer jag har köpt senaste månaden:
Epilator Panasonic - Den har fungerat bra hitills, man kan även ha den i vatten.



WonderAbs - Har inte orkat/hunnit använda den så mycket ännu.
Så vet inte riktigt om den är så bra som man hör på reklam och allt annat..
För er som inte vet vad det är: Det är ett träningsbälte som ger ''inpulser'' till magen för att man ska få muskler,
Man ser ofta reklam för den på t ex. TV SHOP.

Hemma från Henny

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!
Kom nyss hem från Henny, har sovit där, vi vaknade av att Kornelias mobil började vibrera (alarm)
Vi fick av det men sen började det vibrera igen, sådär höll det på några gånger,
till slut fick vi ta ur mobilens batteri, hehe..
Nu ska jag försöka ta mig ut på en powerwalk, sen ikväll blir det middag hos Millgårds, trevligt trevligt!
Vi hörs sen!

One Time - Justin Bieber

| Postat i:
0
One Time var den första låten jag gillade med Justin Bieber, sen började jag bara gilla fler och fler ^^
Fast jag är inget stort fan av Justin, gillar bara vissa av hans låtar liksom..


Något som jag kan tycka är rätt irriterande är..

| Postat i: Elsas vardag
0
...När man är klar typ en halvtimme före skolans start.
Jag är helt klar nu, men skolan börjar inte förrän om 45 minuter.
Jag hade alltså kunnat sova 45 minuter till, irriterad blir man ju!

Håller ni med mig?



Btw, jag har redan börjat sakna sommaren, hur ska dett gå?

Awesome!

| Postat i: Elsas vardag
0
Just nu känns allt bara så awesome ^^!
Har just haft en rolig kväll med tjejorna och sen imorgon så väntar en liten sovmorgon och en filmdag på skolan, alltså vi ska bara se på film i skolan, inge mer likson (; Härligt härligt!
Så just nu känner jag bara såhär:
Hehe, ni fattar, eller hur?

♥ Sov gott ♥

Rolig dag med tjejorna!

| Postat i: Elsas vardag
1
Shooe!
Idag hade vi sovmorgon till halv 10 (sköönt)
Vi var på Kanotklubben, man fick paddla kanadensare om man ville..
Jag paddlade, duktig som man är ^^
Sen när vi slutade strax innan 12 så gick jag med Henny och Kornelia in till stan,
Henny hade lite ärenden så vi följde med henne och efter det gick vi hem till henne och degade/skrattade lite.
Låter säkert som värsta boring dag men det har det inte varit (;


Vi höres!

Slödag

| Postat i: Elsas vardag
1
Den här dagen började med en kort sovmorgon.
Sen skulle vi till stan i grupper och hitta saker som t ex. ''En byggarbetare''
och sen fota det så fick man poäng..
Det hade väl varit helt ok om det inte hade varit så kallt!
Sen slutade vi klockan 13.30 och då cyklade jag och Kornelia hem till mig, vi såg på 2 filmer i rad.
Sen när hon just gått (vid 20 tiden) så ringer Henny och vill att jag ska komma över och se på Fångarna på fortet.

Så om man bortser från skolan idag så har det här varit renarama slödagen, skönt ifos.

Natti ♥



Just nu..

| Postat i: Elsas vardag
0
...Sitter jag med Julia och ''planerar'' lite..
Vi sitter nämligen och försöker hitta, ja här får ni en liten ledtråd:

Berättar vad det är senare, när vi har lite mer svar ^^

Kram!

Bygga flottar..

| Postat i: Elsas vardag
0

Idag ska vi vara tsm med 8/9:an och så ska vi bygga flottar,
det är någon slags ''challenge''.
Det ska bli spännande, vi får väl se hur det går..


Btw, kolla vilken söt bild jag just hittade på min lillebror:


Såhär ser 2 oseriösa ankor ut

| Postat i: Elsas vardag
3
Fina va?

Back on track

| Postat i: Elsas vardag
0
Godmorgon!

Har varit vaken i mer än 1 timme nu, så jag är 
helt färdig för att gå till skolan!

Har eg. inte så mycket attt skriva så vi hörs efter skolan!

Sommarlovets sista dag.

| Postat i: Elsas vardag
0

Ja, tråkigt men sant, imorgon börjar skolan.
Fast nog ska det bli ganska härligt ändå.
Men något som ska bli mindre kul är att paddla kanot, vi ska nämligen göra det på tisdag.
Man faller ju väldigt enkelt i vattnet och om vi ska paddla där jag tror vi ska paddla så finns det gäddor där :/
Är rädd för gäddor..
Men men, that's life!

Vad tycker ni,  ska det bli kul att börja skolan?
Eller har ni redan börjat?



En bild på mig från förra terminen ^^


Thailand <3

| Postat i: Elsas vardag
0
Just nu längtar jag så fruktansvärt mycket efter Thailand, vill verkligen åka dit, nu!!!
Men det är ju inte gratis..
Fast kan trösta mig med att jag ska till Berlin med mamma på Höstlovet ^^
Här är en bild från Phi Phi Island som vi besökte när vi åkte till Thailand första gången tror jag!

Musikens makt..

| Postat i: Elsas vardag
1
Hello!
Antar att ni inte har missat att Musikens Makt är i full gång på Udden just nu..
Funderar på att gå dit, men vet inte riktigt hur det blir med det.
Men nu ska jag iallafall på stan så vi får höras senare ^^
(Bildlöst tråkigt inlägg >.<)

Hockey

| Postat i: Elsas vardag
1
Halloj!
Har varit med Kornelia, vi såg film (igen), spelade spel och gjorde annat kul ^^
Hon berättade också att Luleå Hockey ska spela mot Skellefteå ikväll, så ska kanske gå med henne.
Det blir säsongens första hockeymatch för mig isåfall!
En suddig bild på mig idag.

En dag med Kornelia

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag har jag varit med Kornelia på stan, köpte inget men var på Body Shop
och plockade ögonbrynen (;
Sen har jag varit hos Kornelia en stund, vi såg på filmen She's the man.
En riktigt rolig film ^^


Men nu är jag iallafall hemma.   

Sötnöten

| Postat i: Elsas vardag
1
Morsning korsning!
Sitter och kollar på bilder från sommaren och hittar en hemsk/vacker bild på min sötnöt:
Vet inte varför jag fastnade så mycket för den här bilden, men jag gillar den verkligen!

Redigering ger resultat!

| Postat i: Elsas vardag
0
Sitter och laddar ner lite bilder i datorn från den här månaden,
ändrar Ljusstyrka, kontrast m.m. på vissa bilder, det ger verkligen resulat:
Före:
Efter:

Före:
Efter:
Det var inte de bästa exemplerna men det där visar att man kan redigera fort (på bara 1 min) och att det kan ge bra resultat!

Just nu är jag helt proppmätt...

| Postat i: Elsas vardag
1
Eftersom jag har proppat i mig en god pizza från Waldorf.
Ska till Henny och se på film nu, vi hörs!

Just nu önskar jag att...

| Postat i: Elsas vardag
0
...Jag bara kunde lägga mig i sängen och kolla på film.
Det skulle vara hur skönt som helst ju!
Men nu måste jag packa upp väskorna från kollot, packar alltid 3ggr för mycket kläder,
och då blir det så jobbigt att packa upp *suck*
Om jag ska visa hur jag känner med en bild just nu så är det undefär såhär:
Sitter och drömmer om att få vila, nä nu ska jag inte överdriva för mycket, haha!

Natti ♥

Last day

| Postat i: Elsas vardag
1

Hello!

Idag är det sistadagen på kollot, sorgligt!

Men samtidigt känns det ganska skönt att komma hem...


När jag kommer hem kommer updateringen bli bättre och ni kommer att få inlägg med bilder igen ^^


Vi hörs när jag kommer hem!


Ett litet äventyr..

| Postat i: Elsas vardag
0
Tjenixen!

Idag fick jag vara med eom ett litet äventyr, haha.
Nämen när vi var ute i en stuga idag så tänkte jag och Agnes fara ut och med en gummibåt,
några av våra kusiner var redan ute med den andra.
Så vi rodde till dom, när vi var några meter ifråndom så ropade dom ''Hjälp oss! Våran båt läcker luft!''
Så vi kom till dom började dom kasta en massa sjögräs och annat på oss!
Vi fick typ panik, och försökte ro därifrån, men det gick inte för då hade vi motvind.
Tillslut fick vi hoppa i vattnet, då sjönt man ner i leran/sanden ½ meter!
Det var superjobbigt att gå och dra en båt där, och vi var minst 100 meter bort ifrån stugan..
Det blev en hel del trubbel på vägen, men tillslut kom vi fram!

Hoppas någon orkade läsa, det låter inte så jobbigt som det var, men men..

Nyponsoppa och glass

| Postat i: Elsas vardag
3
God kväll!

Har just ätit nyponsoppa och glass här på kollot, mums!
 Har  det finfint här, idag har vi varit på Södra hamn kollat när en kille dök, åkt wet tube,
hyrt en filmer som vi ska se nu och annat skoj :)

Kornelia åkte hem för någon timme sedan, hon ska på samlingar i helgen
(det har med hennes kyrka att göra för er som inte fattar).
Men hon kommer tillbaka på söndag ^^

Ska vara lite social nu, höres!

På Kollot :D

| Postat i: Elsas vardag
3
Hejhej!

Har varit på kollot nu i ganska precis ett dygn.
Vi har spelat in film och gjort andra roliga saker :)

Kommer inte att ägna så mycket tid till bloggen fram tills på tisdag då kollot slutar, men kanske ett
inlägg om dan?

Puss!

Kollo!

| Postat i: Elsas vardag
3
Är så glad idag eftersom kollot börjar idag!
(Min farmor och farfar har ett kollo varje år för alla kusinerna och lite kompisar till oss också)
Det är alltid superkul!
Kornelia kommer också att vara med ^^
Men kommer uppdatera bloggen ändå, så ni kan vara lugna.
Men det kommer nog inga bilder, orkar inte ladda in till deras datorer..
En random bild från igår då jag gjorde en hårrosett.

BIK BOK POWER

| Postat i: Elsas vardag
0
Här kommer bilder på kläder jag köpte när jag var på stan
med Kornelia och Amanda:
Mörkgråa Jeansleggings

Klarblåa Jeansleggings (samma modell)
Tubkjol Leopardmönster.
Allt är från Bik Bok!
Har också köpt lite pressenter till Alva som ska ha partajj på Lördag, då ska man också klä ut sig till ett djur,
ni ska såklart få se hur min utklädnad kommer se ut, har faktiskt redan fixat den klart (;

En ''FixaDag''

| Postat i: Elsas vardag
3

Idag har jag en hel del saker som ska fixas:

* Söka efter en byrå till mitt rum

* Köpa present till Alva som har party på lördag

* Träna?

* Städa rummet

* Söka efter en jacka
(behöver verkligen en men hittar ingen!)

* Packa inför kollot som börjar imorgon!

* Jobba lite?


Japp, en hel del som ni kanske ser..
Men ska ändå försöka hinna med ett inlägg
där ni ska få se vad jag köpt som jag lovade er ^^

Ha en fin dag!


En härlig sommarbild från förra året

| Postat i: Elsas vardag
0

Fina minnen!

Härlig dag med Alva :)

| Postat i: Elsas vardag
3
Idag har jag haft en riktigt rolig dag med Alva ^^
Härligt livet kan vara alltså!
Godnatt!

Glöm inte att kolla in huggiies blogg!

10 @ London

| Postat i: Elsas vardag
3
På Hamey's Godisvåning fanns det inte lite godis...
Hahah, lite klubbor va?!
Shoppingen var absolut bra i London, men ibland kunde man nästan inte hitta
nå kläder för att affärerna var så stora, låter helt sjukt men så är det..
Här är vi på ett område som heter China Town, massor av Japanska restauranger och söta
små äffarer ^^ Ett av mina favorit ställen i London!
T ex. såna här affärer är ju bara för härliga? (I China Town)
Sunglasses B)
Här kommer bilder från Madame Tussauds ^^
Jag och Miley ^^
Jag, Julia Roberts och?
Barack, visst var han verkligen likt?
Agnes som ger gärnet tillsammans med jag, nu kommer jag inte ihåg vad han heter ;p

Love Guru

| Postat i: Elsas vardag
0
Har just sett Love Guru, en riktigt rolig film ^^

Filippa

| Postat i: Elsas vardag
1
Snart kommer Filippa hit, vet inte
riktigt vad vi ska göra, men vi hittar säkert på något kul ^^
Ska skynda mig att äta middag nu, så hon slipper sitta och titta på när jag äter (;
Ha en trevlig kväll!

Någon som vill ses på LK ikväll?

| Postat i: Elsas vardag
1
Höraver isåfall :D

London feeling.

| Postat i: Elsas vardag
1
Här ser man Themsen, vi står uppe i Tower Bridge och fotar! 
När vi var ute och gick, på väg till ett muséum så  fick vi syn på den här stora dansshowen ^^
Här sittter vi på restaurangen Nandos, dom hade riktigt god mat!
Det här är på morgonen, vid frukosten.
På hotellet utanför lobbyn, hihi.
Här ser man Big Ben, en väldigt fin byggnad.
Här är vi inne i London Eye, ett jättestort parisehjul, det var något på 300 meter högt!
Den här fina utsikten såg man när man var inne i London Eye, det är
som glaskupéer man sitter i.
Innan vi gick in i London Eye var jag riktigt rädd, men när vi väl var där inne
så försvann rädslan direkt (;
Det här är inne på en hur stor Leksaksaffär som helst!
Här var vi på godisvåningen, det kanske syns ^^

Veckans blogg hittar ni här

Veckans blogg är....

| Postat i: Elsas vardag
0
Huggiie!
Stort grattis!

Man glömmer bort tiden

| Postat i: Elsas vardag
1
när man har roligt.
Det är därför jag inte har bloggat så mycket på senaste dagarna...
För att jag har haft så kul ^^
Igår var jag med Kornelia och Amanda, vi var på stan, shoppade 2 byxor och 1 kjol, visar sen.
På kvällen var vi hos mig och bytte lite kläder med varandra,  hoppade studsmatta i regnet, och skrattade.
Sen vid halv 12 cyklade dom hem..
Just nu sitter jag hemma och fixar lite, mitt rum är väldigt stökigt..
Ikväll kommer 10 London bilder också ;)

Finalister i Veckans blogg!

| Postat i: Elsas vardag
43
Glömde helt bort att utse finalisterna till veckans blogg i måndags, men nu har jag gjort det och här är finalisterna:

Nr 1. Alice

Nr 2. Maria och Carin

Nr 3. Huggiie

Stort grattis till er!

Nu får ni  börja samla in röster,
för den som har flest röster på fredag vinner!

OBS! 1 RÖST PER PERSON!
Jag kan se om någon röstar flera gånger på IP numret.

Myskväll :)

| Postat i: Elsas vardag
0
Godkväll!
Just nu sitter jag här i vårat hus i Dundret, idag har vi
varit och gått upp för ett berg, sedan gick jag, Agnes och Hugo till poolen och badade :D
Roligt var det, men man blir lite trött av det, så nu blir det nog en myskväll med film.
Vi hörs imorgon!
Ps: Här i Dundret kommer jag inte kunna visa bilder från London,
bilderna finns bara i datorn hemma. 

GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL VECKANS BLOGG!