Diagonal Mar

| Postat i: Elsas vardag, Resor
0


Har det bra i Barcelona. Denna kväll har avslutats med en otroligt god frozen yoghurt samt shopping i den enorma gallerian Diagonal Mar som har ca 140(!) butiker. Barcelonas största galleria som ligger supernära vårt hotell, perfekt ;)


Framme i Barca!

| Postat i: Elsas vardag, Resor
0


Ååh! Skrev just ett lång inlägg, och när jag skulle publicera det försvann allt...

Hur som helst, efter en lång resa som började tidigt imorse är vi sedan några timmar tillbaka i Barcelona, underbart! Vi har hunnit checka in på hotellet, ätit en grym middag och kollat in några butiker, bland annat en stoooor Zarabutik. 

Bjuder på två suddiga mobilbilder så länge.




Barn på flykt

| Postat i: Omvärlden
1
Varje år flyr tusentals barn till Sverige från förföljelse, förtryck, krig, fattigdom, våld och övergrepp. Väl här får många av barnen fortsatt sina rättigheter kränkta. Barn på flykt måste få sina rättigheter tillgodosedda. Skriv under för att göra barnkonventionen till svensk lag på: unicef.se/flykt
 


Resfeber

| Postat i: Elsas vardag, Resor
0
Har under gårdagen samt denna eftermiddag fixat inför Barcelonaresan. Imorgon åker vi!
Är sjukt taggad, av vad jag läst och vad vi planerat in att göra kan jag konstatera att denna resa har alla förutsättningar för at bli grym. Har inte bestämt mig för om jag ska ta med datorn eller inte, men ska försöka blogga på något sätt medan jag är där. 

Blir sjukt taggad av denna låt just nu. 

Ny design!

| Postat i: Elsas vardag
1
Nu har jag äntligen färdigställt bloggdesignen, vad tycks? Vill gärna höra era åsikter! 

Gammal arkivbild i brist på annat. 
 

Nostalgi

| Postat i: Elsas vardag, Musik
0
Hörde just denna på radio och fick världens flashback till gamla tider då denna låt spelades ofta. 
 

Enough is enough

| Postat i: Elsas vardag
1
Har suttit och pluggat kemi ett bra tag nu, har nämligen kemiprov imorgon. Är färdig med alla övningar, känner dock att jag hade kunnat plugga ännu mer men nu får det vara nog. Tänker inte låta plugget ta upp all min lediga tid. Dags att fortsätta jobba på bloggdesignen istället, vill gärna ha den färdig till höstlovet som för övrigt börjar imorgon!! 
 

Crossfit Holistic

| Postat i: Elsas vardag
1
Hallihallå! 

Kom hem från Crossfit Holistic för ungefär en timme sedan. Var där på introduktion med Amanda för att se hur träningen där funkar, vad man gör, vilken effekt det får, o.s.v. Det var helt klart intressant, och med tanke på att mitt gymkort snart går ut är detta kanske något att överväga. Det som tar emot lite är bara att alla som tränar där är äldre, tror inte att någon under 18 år tränar där just nu... 

Har stor beslutsågnest över var jag ska köpa medlemskort nu när mitt gymkort tar slut, kanske fortsätter jag på 
goa inpuls? 
 
 

Bloggrenovering

| Postat i: Elsas vardag
0
Håller på att fixa en ny bloggdesign, känns  som att det är hög tid för det. Är inte riktigt färdig, men inom de kommande dagarna blir jag nog klar. Här får ni en liten tjuvtitt på vad som komma skall! 



 

Fotokurs

| Postat i: Tankar och Åsikter
2
Var just inne på en fotoblogg som säljer fotokurser över internet. Blir så avis på alla bloggar som lägger upp så mycket fina bilder som de tagit själv. Med tanke på att jag har bra kamerautrustning så känns det verkligen som att jag borde lägga ner mer tid på att utveckla mitt fotande, vore så roligt att ha massa bra bilder att lägga upp här också! Just nu blir det mest dödligt enformiga, ointressanta webcambilder i brist på annat. 

Varför har man alltid en massa idéer om hur allt borde vara, men man uppfyller dem (i princip) aldrig? 
 
 

Kvällsunderhållning

| Postat i: Omvärlden
0
Varför är asiatiska reklamfilmer alltid roligare än svenska? (Med undantag från ICA:s som slår allt)
 

Bildbomb!

| Postat i: Elsas vardag, Foto
0
Här kommer en stor bunt med bilder från dagen med Amanda. Trots att vi var ute väldigt kort (fingrarna blev istappar direkt) så hann vi få en hel del bilder. Här kommer ett stort urval av bilderna! 







 











 
 

Det positiva med kylan

| Postat i: Elsas vardag
0
Det är inte enbart dåligt att det blivit minusgrader ute, kom jag just på. Satte på bastun, gick ut en sväng och hann bli ganska kall trots att jag hade ytterkläder på mig. Sedan kom jag in till en varm bastu och bra musik.Så otroligt skönt att bara ligga och värma sig i en ca 80°C varm bastu och höra på favoritlåtarna, och sedan komma ut varm, nyduschad, nyskrubbad och alldeles babymjuk i huden. Att rekommendera!

...Och till er som inte har bastu: ta ett varmt bad med badolja istället!
 

Det positiva med kylan

| Postat i: Elsas vardag
1
Det är inte enbart dåligt att det blivit minusgrader ute, kom jag just på. Satte på bastun, gick ut en sväng och hann bli ganska kall trots att jag hade ytterkläder på mig. Sedan kom jag in till en varm bastu och bra musik.Så otroligt skönt att bara ligga och värma sig i en ca 80°C varm bastu och höra på favoritlåtarna, och sedan komma ut varm, nyduschad, nyskrubbad och alldeles babymjuk i huden. Att rekommendera!

...Och till er som inte har bastu: ta ett varmt bad med badolja istället!
 

Äntligen fredag!

| Postat i: Elsas vardag
0
Underbart med helg! Ska däremot jobba ikväll innan jag verkligen får känna mig fri. Har en hel del planerat för lördag och söndag. Photoshoot med Amanda, middag med släkten, planera inför Barcelona, ev. gå på inpuls "rosa lördag" då man samlar in pengar till bröstcancerfonden och ta igen plugg som jag inte gjort under veckan. Dessutom en del andra småsaker som måste fixas. Hoppas jag hinner med allt, helgen går alltid så fort! 

Ha en grym fredagkväll! 
 

Inomhusklättring

| Postat i: Elsas vardag
0
Förra veckan hade vi klättring med klassen under idrottslektionen. Ganska läskigt med höga höjder, men samtidigt väldigt kul! Rekommenderar att hyra en klätterhall för er som aldrig provat!

Bild på Kornelia efter klättringen.



Bluff

| Postat i: Elsas vardag
0
Såg just programmet "Plus" på svt. De granskade ansiktsmasken black head killer som de flesta av er säkert hört talas om, kanske till och med testat. Själv gick jag på marknadsföringen och kunde inte låta bli att beställa hem masken som lovade att ta bort alla finnar. Såklart funkade den inte på mig och i Plus granskning visar det sig också att det är en bluff. Varför är jag så lättlurad? 
 
När jag använde masken för första gången var jag såklart bäldigt hoppfull med tanke på vad de lovat om att de ska ta bort finnar på några minuter. Vilken idiot jag är som går på det. 
 
 

Matte, chokladpannkakor och sång

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en otrolig skön tisdag som började med sovmorgon, och sedan en mattelektion. Därefter var min skoldag slut ♥. Trots att jag slutade så tidigt  (10.55) har jag haft fullt upp hela dagen efter det. Däremot har det varit en hel del roliga saker som jag ägnat mig åt så dagen har varit riktigt bra med tanke på att det är en vanlig tisdag. Bra start på veckan! 

"Firade" med chokladpannkakor med goda tillbehör. 
 
 

New in

| Postat i: Elsas vardag, Kläder & Mode
0
Passade på att shoppa i fredags då Bikbok hade 30% på hela sortimentet(!) Köpte bland annat denna tröja som jag invigde idag. Rosorna är rosa/röda (tvingades göra bilden svartvit eftersom ljuset blev så gult då jag endast hade vanliga lampor som ljuskälla). 

Fråga mig inte varför jag ser så allvarlig ut, kände mig bara inte på "le-inför-kamerahumör", haha. 
 
 
 

Söndagssol

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en riktigt mysig söndag med släkt/familj. Hade tänkt få till en photoshoot med någon rolig idag med orkade inte ta tag i det, vilket var synd med tanke på att det var soligt och perfekt fotoväder. Ska försöka få till det nästa helg istället, det går ju knappast på vardagar eftersom det hinner bli mörkt ute innan man är hemma från skolan. 

Nu är det bara att tagga måndag! 


 
 
 

Saturday

| Postat i: Elsas vardag
1
Har haft en bra söndag med kusinerna. Badat i Boden och middag på Gültza, mysigt! Är trött efter en intensiv skolvecka så jag tror att det blir en tidig kväll idag, det känns faktiskt riktigt skönt och behövligt. 

 

Kineser på IKEA

| Postat i: Omvärlden
0
Läste just en artikel om IKEA i Kina. Tusentals kineser besöker IKEA varje dag för att ta sig en tupplur i de sköna sängerna/fåtöljerna. De tar med sig en termos med te och lite fika för att kunna spendera några timmar i varuhusets soffor. 

Kan inte låta bli att publicera dessa bilder, bara för att det känns så osannolikt att tuseltals svenskar varje dag skulle åka till IKEA för att sova några timmar och dricka te ur medhavd termos. Kanske något vi borde prova på? Haha. 






 
 

V.I.P. på Luleå Energi Arena

| Postat i: Elsas vardag
0
Ikväll var jag inne i nybyggda Luleå Energi Arena för första gången. LF Basket spelade mot Nässjö. Jag går extremt sällan på basket, men ikväll fick vi en inbjudan att komma på VIP-kväll eftersom vi är Handelsbankens stamkunder och de är huvudsponsorer för arenan. Supergod mingelbuffé och därefter basketmatch var det som stod på kvällens program.

Har fortfarande ont i magen efter att ha ätit mig övermätt på supergod mat, och är fortfarande glad över vinsten!
Denna fredag kan sammanfattas som väldigt perfekt, extra kort skoldag då jag slapp sista lektionen och därefter bara massa roligheter. 

Hoppas att ni haft/har en lika bra fredag! 
 

Druknar i plugg

| Postat i: Elsas vardag
0
Helt galet, bokstavligen. Ingen tid över till bloggen just nu. Ska dessutom hinna jobba på hockeyn ikväll.
 
Ha det bra //entjejsomlängtarefterhelg
Syftar på fysiken... 
 

Angelica Blick

| Postat i: Elsas vardag, Kläder & Mode
1
Såg just att Angelica Blick har en likadan jacka som mig, den som jag bloggade om för någon vecka sedan.

Brukar sällan internetshoppa eftersom det är svårt att veta hur snygg den plagget är i verkligheten, gillar att prova plaggen först. Denna jacka blev dock ett undantag och kan säga att jag helt klart är nöjd trots att jag knappt kunnat använda den ännu eftersom det är för kallt. 
 

Chillmode

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en riktigt skön sovmorgon, men nu är det slut på myset och dags att sticka till skolan. En sen skoldag och jobb på hockeyn är det som väntar på mig idag. Vi hörs! 
 
 
 

Best thing I never had

| Postat i: Musik
0
Lyssnade på slumpmässigt utvalda låtar av Beyoncé i nästan en timme non stop, och musiken var lika underbar från början till slut. Så otroligt grym röst och bra låtar. En sådan pipa skulle man haft. 



En av favoriterna just nu, finns inte ord för hur sjukt duktig hon är. Om inte detta berör vet jag inte vad som skulle göra det.  

Samvetet brister

| Postat i: Elsas vardag
2
Läste just systers blogginlägg om globala uppvärmningen och miljöansvar hos enskilda individen. Känner hur samvetet brister när jag själv går runt på dagarna och funderar på vad mitt nästa klädinköp ska bli trots att jag har kläder så att jag klarar mig. Får dåligt samvete när jag tänker på att jag äter kött trots att jag skulle klara mig utan. Tycker att alla borde tänka mer på hur man själv påverkar moder jord. Ett steg i rätt riktning gör ni genom att klicka  här och läsa texten. 
 
 
Här kommer en del av texten för er som anser att "ni inte har tid" att läsa allt: 
 
Du, jag och varenda människa på denna planet måste veta att det vi gör här och nu, hur vi handlar, vad vi prioriterar, hur vi uppfostrar våra barn, om vi överhuvudtaget skaffar barn, hur vi förflyttar oss, hur vi konsumerar, vad vi äter - är avgörande för allt. Alla väljer vi - vill jag leva så att andra efter mig också ska kunna göra detsamma, eller lever jag till 100% i nuet utan att tänka på vad det får för konsekvenser? Jag vet vad jag svarar på frågan. Vad svarar du?

 


21 days left

| Postat i: Elsas vardag, Resor
0
Inte många dagar kvar tills jag sitter på flyget till Barcelona. Har just surfat runt på olika bloggar och läst om shopping i staden. Tydligen ska Zara vara superbra där, mycket större utbud och dessutom billigare än vad det är i Sverige.

De verkar riktigt bra shopping där, så nu är det bara att hålla i plånboken och spara pengar. Tar tacksamt emot tips på vad som helst som berör Barcelona, shopping, mat, turistattraktioner, o.s.v. Har själv aldrig varit där så vet inte riktigt vad jag har att vänta mig, men kul kommer det bli ♥. 
 

Lazy Sunday

| Postat i: Elsas vardag
0
Denna söndag har ägnats åt en hel del hemmapyssel, några ärenden på stan, en hel del plugg och en timme på gymmet. Dagen har gått alldeles för fort, känner mig inte taggad på måndag imorgon. Får trösta mig med att det snart är höstlov, känner att det börjar bli dags för lite pluggpaus nu.

 

OYA - Oktober

| Postat i: Elsas vardag, One year ago
1
(OYA = One Year Ago).
 
Ny månad, och ett nytt OYAinlägg. Det är konstigt vad fort man glömmer vad man gjort tidigare år, men skönt att man lätt kan påminna sig med hjälp av bilder.

Hösten och kylan kom, och jag varr ute med syster på flera photoshoots. Hösten är nog den bästa tiden för utomhusfotografering, så mycket vackra färger. 




Snö!! 

Halloween och maskerad på skolan. Använde mitt livs första linser.

For till Stockholm med familjen för att träffa dessa underbara tjejer, för att gå på Friends Arena invigningen och se massa underbara artister, och för att träffa lund- och stockholmskusiner.

Sötaste nykomlingen i Hasslerslälkten, lilla Birgit. 


60 000 människor i nybygda arenan, massa bra artister. Take me back. 


 
 

Matlust

| Postat i: Elsas vardag, Kreativitet
0
...Eller baklust kanske rubriken borde vara?

Hur som helst har jag återfått lusten att exprimentera i köket. Allt från maträtter till bakverk eller spännande frukostvarianter.

För ca en vecka sedan gjorde jag exempelvis min livs första matpaj, en paj med kallrökt lax, spenat och fetaost.*
Riktigt god om jag får säga det själv!  
 
 

Luleå vs Leksand

| Postat i: Elsas vardag
0
Ikväll är det match = jobb. Luleå mot Leksand som just kommit in i SHL. Är taggad på jobb och ännu mer taggad på vinst. Nu ska jag bege mig, vi hörs! 

Smygreklam för Fazer, kiosksponsorn. 




 
 

Tiden rusar iväg

| Postat i: Elsas vardag
0
Om två månader är det december, vilket känns som typ vilken dag som helst. Nyss kändes julen helt enormt långt borta men nu känns det helt tvärt om, den är ju här om några få dagar. Ser varje dag annonser om att det är dags att boka julbord, jultidningarna kom på posten för nästan en månad sedan och det har redan snöat i flera städer här uppe i Norrland. Vet inte om jag ska vara glad över att mysiga julen snart är här eller stressad av att tiden och livet spinner på utan att jag hinner tänka på det. 
 
Godnatt från en funderande Elsa.