Gör morgonen lite roligare

| Postat i: Elsas vardag, Musik
0
Vardagsmorgonar är ofta sega, man är trött och tvingar sig upp för att släpa sig till skolan/jobbet. Mitt lilla knep för att få en liten boost som höjer humöret är att lyssna på låtar som gör en på bra humör på väg till skolan. Går ju att göra oavsett om man åker buss/bil/går, o.s.v. In med lurarna i örenen bara! 

Dessa tre var några av låtarna som spelades imorse och gjorde min tisdagmorgon grym. Första låten bör ni verkligen lyssna på om ni inte hört den, för den är bäst. Jag och Kornelia träffade artisen i låt nr. 2 (Movits) idag på stan. Inte helt fel det heller. 
 

Februarisjukan

| Postat i: Elsas vardag
1
Många blir sjuka nu i februari, men ännu har jag lyckats hållla mig frisk, vilket jag är väldigt glad över. Många av kompisarna har däremot blivit sjuka. Hade planerat en mysigförmiddag med Amanda idag, först hotellfrukost och sen jeansshopping. Blev dock inställt då Amanda blev magsjuk under natten. Stackarn, att kräkas är så sjukt jobbigt, man blir så slut i hela kroppen. Krya på dig ♥ ! 

Blev hotellfrukost imorse i alla fall! Mums! 
 
 

TGIF

| Postat i: Elsas vardag
0
Som vanligt grymt med fredag! Skoldagen avslutades bra med OS-matchen på projektorn under sista lektionen. Sverige i final! Dagen fortsatte bra, tränade med Amanda och har käkat mömsig middag. Dessutom har jag en grym hotellfrukost inplanerad imorgon! Har längtat hela dagen  ♥


Såhär glad var Kornelia när skoldagen var slut och Sverige ledde med 2-1!
 


 
 

Duktig flikka!

| Postat i: Elsas vardag
0
Har gjort bort ett prov idag och dessutom orkat kriga mig igenom matteläxan efter veckans längsta skoldag. En sväng på rekryteringmässan med Kornelia hann jag också med. Hoppas verkligen på att få sommarjobb på sushibar, hur najs låter inte det? 

 

Skrämmande

| Postat i: Omvärlden
1
 Men sjukt bra att det uppmärksammas! Tack Emelie för att du delade videon. 

Endorfinkick

| Postat i: Elsas vardag
0
Skön känsla efter ett bra träningspass på väg hem, med peppande låtar i lurarna blir man sådär euforisk trots att all slask, vind och snö som blåser i motvind. Kom hem till gomiddag och nu fortsätter mysstämning med ännu mer bra musik. Ikväll är en såndär kväll då musik får mitt humör att vara på topp ♥

 
 

16.02.4

| Postat i: Elsas vardag
0
Helgerna går alltid så fort. Snart måndag igen...

Har i alla fall hunnit göra en hel del i helgen. Bland annat träffa Luna och Kornelia, träna och plugga. Piteborna var wild & crazy i Smedjan under lördagen och sjöng live och dansade för kung och fosterland till "What does the fox say?". Modigt. 
 
 

Saturday reunion

| Postat i: Elsas vardag
0
Började dagen med en härlig lördagsfrukost, bland annat bestående av den goda blandningen på bilden nedan. Sedan hann jag göra bort tråkmatten och därefter träffade jag Luna, barndomskompis som jag inte träffart på nästan tio år då hon flyttade till Götet. Var på stan och BO med hon och Kornelia för en catch up. 

Tack till facebook som gjorde så att vi hittade varandra igen, tio år efter hennes flytt. Imponerande?! 
 

Happy valentines day!

| Postat i: Elsas vardag
0
 
 

Säg nej till palmolja!

| Postat i: Omvärlden
1
Jag är glad att du inte är en tiger. För om du vore en tiger så är risken stor att du snart skulle vara hemlös. 

Det finns bara 400 sumatratigrar kvar. Den indonesiska regnskogen där de lever skövlas systematiskt för att bereda plats för palmoljeproduktion. När regnskogen försvinner så försvinner tigrarna, orangutangerna och de andra djuren som levde där. Skövlingen innebär också katastrof för de människor som lever i området och som precis som djuren är beroende av skogen för sin överlevnad. 


Det positiva i denna tragiska verklighet är att du kan göra skillnad. På en kort minut kan du skriva under namninsamlingen för att stoppa palmoljeproduktionen. Klicka här och hjälp mig i kampen för tigrarna! 

 

Slaskig måndag med fint avslut

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en fullspäckad måndag med veckans längsta dag. Långfärdsskridskor med klassen i enorma vattenpölar = BLÖÖÖTT!! Kornelia är glad i alla fall ;)

Fick ett bra avslit på dagen med besök av barndomsvänner som numera bor i Schweiz. Trevlans!



Trodde det var helg?

| Postat i: Elsas vardag
1
Sorry för en så död blogg! Vet inte riktigt vad som hände med denna helg. Känns som att fredagen just börjat, egentligen har hela denna vecka susat förbi och har många saker ogjorda som borde vara gjorda. Tiden försvann typ. Detta är anledningen till att bloggen haft lite låg status i veckan. Ska bättra mig! 
 
Ny vecka med mycket som ska göras. Puh. Ska bli så skönt med sportlov snart! 
 
Arkivbild från i somras 
 

Trodde det var helg?

| Postat i: Elsas vardag
0
Sorry för en så död blogg! Vet inte riktigt vad som hände med denna helg. Känns som att fredagen just börjat, egentligen har hela denna vecka susat förbi och har många saker ogjorda som borde vara gjorda. Tiden försvann typ. Detta är anledningen till att bloggen haft lite låg status i veckan. Ska bättra mig! 
 
Ny vecka med mycket som ska göras. Puh. Ska bli så skönt med sportlov snart! 
 
Arkivbild från i somras 
 

Dagens sanning

| Postat i: Elsas vardag
2
Känns som att det är så många som misstolkar detta. Hur tänker du? 

 

Underhållning på hög nivå

| Postat i: Elsas vardag
1
Lyssnade just på Wing som storasyster lagt upp på sin blogg. Detta blev kvällens underhållning här hemma. Take a look och få ett gott skratt som avslut på denna tisdag ;) 

Skippar söndagsångesten

| Postat i: Elsas vardag
0
Har haft en go söndagkväll. Skippade de jobbiga 10 fysikuppgifterna och ägnade mig åt roligare saker istället. lyssnade exempelvis på underbara Timbuktu och hans grymma låtar som höjer humöret. Tumme upp! 


Lyssnar dock ännu hellre på orginalversionen på spotify men denna är skön också! Kalle in my ♥

Ännu en jobbhelg

| Postat i: Elsas vardag
0
Der har varit sjukt mycket jobb de senaste veckorna och helgerna, jobbade i torsdags och ikväll är det dags igen.
Även nästa vecka blir det jobb under både veckan och helgen. Puh. Sen är det i alla fall OS-uppehåll ett tag, det blir skönt.  

Hoppas i alla fall på mycket folk ikväll, det är så mycket roligare då! Så kom till Coop Arena ikväll och köp kebab av mig, haha, matchen börjar 18.30, see you!