Pdol!

| Postat i: Elsas vardag
0

Idag har jag varit på pdol d var inte så jätte Ql.
Jag gillar inte marknader så särskillt mycket.
Men vi gick ju på gallerian och då blir man ju genast lite gladare, vi hittade en söt klänning åt lill tjejen.
När vi kom hem lekte vi lite och sen åt vi lite mat.
Och nu sitter jag här och bloggar och ser på tve.
Men nu ska jag sluta!
Hejdå rå //Alva


Äntligen är ni här!!

| Postat i: Elsas vardag
0
Jag har saknat er jätte mycket...
Men nu har ni äntligen kommit!
Igår hade vi det jättekul, jag har verkligen saknat er.
Vi tänkte ju bada idag här på stranden men det var ingen bra ide,för det är ju så kallt.
Jag vill ha sommar och då ska det va SOL och VARMT!
Inte MÖRKT och KALLT!
Idag hade jag tänkt vara med Wilmisen vi får väl se när vi är färdiga för att vara med varann.
Jag ska vara med Clara också det blir lite ericas hobby och sen Biltema vi får väl se!
Sen ska jag umgås med släckten från norrköping!
Nu ska jag gå och sjunga en solramsa och äta mat så får vi se om det blir bättre.
hoppas det.
//Alva!

SpiRited AwaY

| Postat i: Elsas vardag
3

Idag har jag varit på en strand som heter tjuvholmssundet.
Vi han bara dit och hem..
ja det var så här: när vi kom dit var det bara blåst annars sol och sköönt.
Men sen såg vi att det kom gråa moln åt vårt håll väldigt fort.....
....vi blåste hem huttraaande och just då vi satte oss i bilen började det ÖSREGNA!
Och efter middagen gick vi till en granne (pappa skulle klippa sig hos henne) hade de sett en film som hette spirited away.Hon undrade om jag ville låna den vilket jag ville.
Sen gick jag till en kompis vi såg på den och jag skriver bara den var BRA!


Den är från sju år men jag tycker inte att den var särskillt läskig


Hejhej

| Postat i: Elsas vardag
2
Idag ska jag kanske vara med Elsa.
Jag längtar för nu ska jag bara vara hemma och ha det trist det är nämligen nästan inga grannar hemma.
Så vad ska jag då hitta på tills dess.
Det blir inget jättekul.
Jag måste väl bara tråka på.
Men jag ids inte skriva så långt idag så hejsvejs.
//Alva

Svaren!

| Postat i: Elsas vardag
4
1.Såklart sant!
2.Ja,jag har bott i lägenhet.
3.Nej jag kan inte spela tummelisa på gitarr.
4.Ja det är klart att jag gillar musik!
5.Såklart sant,nää jag skojja han blev 50år.
6.Ja jag har spelat krocket.
7.nej jag lekte inte kurra gömma igår!
8.nej mitt rum är absolut inte 98 kvadratmeter stort!
9.Jaa jag såg på tv igår.
10.Falskt!

Haj,igår var jag på IKEA!
Ni vill säkert se vad jag köpte,eller?
Det ska ni i alla fall få göra!
Jag köpte den röda lampan,den ska vara i lekstugan.
Den har inga sladdar,den går på solceller.
Jag hittar ingen bild på bordet som jag tänkte köpa,men det var slut,till och med på lagret -jag blev sur- otur.
.Jag köpte ett sånt här linne fast med annat mönster.Det linnet med det mönstret fanns såklart inte.
Nu är jag i Kalix och vi ska snart äta lunch.
Jag kommer hem ungefär kl 14.30 för er som längtar efter mig!
//Alva!

Hejsan svejsan! //Alva

| Postat i: Elsas vardag
2

Nu blir det frågesport!
1.Jag gillar kalles klätterträd sant eller falskt?

2.Jag har bott i lägenhet sant eller falskt?

3.Jag kan spela Tummelisa på gitarr sant eller falskt?

4.Jag gillar att lyssna på musik sant eller falskt?

5.Jacksson blev 110 år sant eller sant eller falskt?

6.Jag har spelat krocket sant eller falskt?

7.Jag lekte kurra gömma med dunk igår sant eller falskt?

8.mitt rum är 98 kvadratmeter stort sant eller falskt?

9. jag såg inte på tv igår sant eller falskt?

10.jag har aldrig sett idol sant eller falskt?

Klura på den du,svaren kommer imorrgon!

//Alva


Kan det bli bättre?

| Postat i: Elsas vardag
4
Idag har jag varit med Elsa och ska vara med henne  i kväll.
Kanon kul.
Jag ska ringa till Wilma nu.
Mamma ska gå till stranden med en liten söt kille.
Men jag stannar hemma,det var liksom dags att blogga lite ; )
Jag har varit på storsand med elsa det var kul,jag hittade en sand figur (den som jag och Clara gjorde igår) och sandfiguren var en flicka som var lite sönder trampad.Och de liksom ropade på hjälp så jag baa "i do it" och liksom lagade henne!
Jag undrar när Storasyrran kommer?kan du svara på det?
Men nu ska jag gå.
Hejdå //Alva