Inga kommentarer..?

| Postat i: Elsas vardag
0
Jaså, då får jag väl blogga åt ingen!
Det är ju bra det med!
Jag tänker inte sluta blogga bara för att ni inte kommenterar.
Jag har inget att göra så jag tänkte att jag kunde blogga lite.
Jag vet inte vad jag ska blogga om.

Mamma o pappa är i piteå...
Jag kan ju berätta att loppan ska komma vid kl 5 ,kaske sova här.
Vi får se.
Nu chattar jag med kornelia (detta hände förra helgen åxå ,fast med loppan då)
jag frågade om vi kunde vara  med varandra, hon sa att det inte gick.
Jajja ,jag har ju loppan om 5 timmar.
Herrå kram från Alva

Ingen brydde sig om frågesporten!

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag är jag lite smått sur påå er!
Om det nu är nån som läser denna blogg?
Jag vet inte...
Det ska jag ta reda på
Alla som läser våran blogg måste kommentera!
Skriv bara jag gör det och erat namn så ska jag fortsätta blogga!
Annars ids jag inte.
Jag menar jag gör detta för er skull.
Och ingen brydde sig om frågesporten.
Jag vet alla har inte tid men ni som har det och bara vet lite om ig och Elsa ni kan göra det.
Men eftersom att ingen bryr sig om det så kommer jag inte skriva de rätta svaren.



Glada miner!
Här hittade jag en coola grejjor idag!

Ett armband som skulle passa på min arm!

Och en lampa som skulle kunna stå i mitt föster.(finns även i grönt)
Kram på er

Med Loppan!

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag är jag med loppan vi har utit vid datorn ett tag nu.
Och vi ska ta och göra lite mellanmål!
Jag har ju varit med i en tävlng på fokis blogg, nu ska jag kolla om hon har dragit en vinnare.
Elsa och jag bloggade ju lite igår!
Vad tyckte ni om det då?
Såg det gott ut?
Trevlig helg!
hejdå kram från Alva

SUPER CHOKLAD!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Idag bloggar båda två! :D
Vi har just ätit mellanmål,
vi gjorde menyer åt varandra,
från alvas meny valde jag hallonsmoothie.


Alva valde Superchoklad! (:
Det bestod egentligen av:
Chokladfil m banan
Chokladmacka m banan
Chokladkaka m chokladsås
Choklad m grädde och chokladsås (:
men alva avbokade chokladfil m banan ;P



där var chokladmackan m banan och kakan :P 
Just nu chattar vi bara.. (: 
Tjingtjongluftballong
/ elsa och alva :*
 

en bild på mig ( :

| Postat i: Elsas vardag
0
hej :)
jag vet,, jag bloggade för ungefär 1 minuyt sen men bilden vart super liten,,
BLÄ PÅ PAINT!!
det blir bara fel :/
aja här kommer en bild på mig 
 
nu ska jag se på kändisdjungeln, jag tror reklamen är slut.
byebye :)

hej... igen!

| Postat i: Elsas vardag
0
Hej!
Man kan säga att det var ett tag sen jag bloggade men nu har
alva övertygat mig att blogga (:
här kommer bilder på mig och alva (det blev lite fel med bilderna så dom är väldigt små .. :(   

Frågesport, mina kompisar! /Alva

| Postat i: Elsas vardag
1
Hej idag är det dags för lite frågesport!
vi börjar lätt!

  • Hur många år är jag?
  • Hur många år är jag och Elsa tillsammans?
  • Vad är min favvorit maträtt?
  • Vilket språk läser jag?
  • Vilket språk läser Elsa?
  • Jag gillar onsdagar och slöjd jätte mycket! (stämmer detta?)
  • Heter Elsas lillebror Gustav?
  • kan jag spela Piano?
Kram från Alva!

TÄvLInG!

| Postat i: Elsas vardag
3
Jag var inne på fokis.se!
Jag deltar i hennes tävling!
Jag hittade detta söta halsband:

Man får välja ett smycke från  cocoo.se
Inte alla som har ett sånt.
men jag kanske får jag det!
Kram från Alva!

BiLdiNLäGg!

| Postat i:
1

Jag mÅStE bara..

| Postat i: Elsas vardag
0
Visa er detta:
Fågel knoppar hittar du  HÄR!Perfect i lekstugan!
Och nyckelring med FoToaLbuM!!!Hittar du på samma ställe som knopparna.
Kram från Alva!


Spanska!

| Postat i: Elsas vardag
0
Idag skulle vi haft spanska!
Men det blev inget, magistern var inte där han missförstod våran fröken.
Jag blev lite sur först (det är kul med spanska) men vi fick sluta en kvart tidigare that was really nice!
Så nu passar jag på att blogga och träna lite spanska!
Men jag ska snart gå till Clara!
Så detta blir mina sista ord för idag:Kram från Alva! En dag är jag med på listan på www.blogg.se!

Önskelista!

| Postat i: Elsas vardag
1
Lite tidigt men hellre det än ingen alls:

  • Våffeltång (från mammas hårfrisörska)
  • Minikylskåpet!
  • Mario galaxy2 (när det kommer)
  • lite nya kläder (gå på stan med mamma lr pappa)
Lite mer får plats men jag kommer inte på mer än så!
god natt jag ska inte gå och lägga mig nu men jag kommer inte blogga mer ikväll!

Kornelia<3

| Postat i: Elsas vardag
0

Kornelia är bäst (såklart) nu är jag med kornelia min bästa kompis, önskar elsa kunde blogga lite mera och hoppas hon ser detta inlägg så hon börjar blogga igen:P. Ska snart lägga upp lite bilder så att den här bloggen får lite "färg". Hoppas på fler läsare oxå. /Kornelia:D

Idag var jag på plugget zzzZZzz...

Vi skulle haft skolfoto för andra gången eftersom att fotografen var sjuk förra gången.
Men det blev inte av idag heller, vår klass var sist:( och klassen före oss han nog inte färdigt heller (tror jag).

Är hemma hos Kornelia, tro inte att jag dissar henne för att jag är inne och bloggar.

Hittade lite glass i frysen, MUMS!!! Vi åt upp hela paketet.
Jag hittade lite coola grejor på www.coolstuff.se.

Sån skulle man vilja ha!
Coolish! Mamma funderar...

Födelsedagspresent!?


S-Ö-N-A-G!

| Postat i: Elsas vardag
2
Jag gillar inte söndagar dom är så tråk.
Alla affärer har stängt på stan och inget händer.
Dessutom vill man inte att den ska ta slut för då blir det ju mådag och skola.
Men nu ska vi tänka glada tankar.
Och det är bra att Wilmisen har hjälpt oss med designen på vår blogg.
Det är bra!
Vi ska göra den ännu bättre.
Men först ska Elsa ladda upp lite bilder till bloggen så fixar jag resten!
Men föresten tycker ni att det ska vara lila (som det är nu) eller ljusrosa?
Jag kan inte bestämma mig, och jag vet inte vad Elsa tycker!
Och jag har hittat ett jätte coolt kylskåp på coolstuff.se.

Det står också att det går att göra till ett varmskåp!

Kram Från Alva

Morotskaka!

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu har jag bakat min morotskaka.
Jag har inte tagit bilder på den men den vart jätte bra!
Receptet på morotskaka med glasyr:

Sätt ugnen på 180 grader kakan ska gräddas i 60-75 minuter

Du behöver:

Smör till att smörja formen med
225g morötter
225g mjöl
ca 3 dl
2 tsk bakpulver
140g rörsocker
Rivet skal från en apelsin
115g hackade, rostade hasselnötter eller hackade valnötter
55g koksflingor
2 stora ägg
1½ dl solrosolja
Saft från en apelsin

Glasyr:

225g philadelphia cream cheese
85g smör
115g florsocker

Marsipan morötter:

225g marsipan
orange och grön karamellfärg

Gör såhär:

Smörj kakformen
Klipp ut en cirkel i bakplåtspapper i samma storlek som formen lägg den i botten.
Skala eller skrubba morötterna,och riv
(smått) på rivjärn.
Sikta mjöl och bakpulver i en skål.
Blanda i morötter, lite salt, sockret, apelsinskal, kanel, nötter och kokosflingor.
Vispa äggen häll i ägg, solrosolja och apelsinsaft.
Häll i smeten i kakformen.
låt kakan svalna och bre på glasyren som bara blandats väl i en bunke.


Kram från Alva


Jag glömmde nästan..

| Postat i: Elsas vardag
1
Jag glömde nästan att fråga vad ni tycker om vår nya design?
Jag gillar den och Elsa älskar den!
Nu ska jag spela pacman eller se om lattjo lajban har börjat.
Det är det ända man kan se på morgonen.
ha det gött!

Godmorgon!

| Postat i: Elsas vardag
0
Äntligen lördag.
Och jag mår mycket bättre nu!
Jag bloggade ju igår ,och efter det spydde jag två gånger..
det var jätte jobbigt.
Men som tur är så mår jag bättre nu känner mig lite hängig ont i halsen och så.
Jag vet inte vad jag ska göra idag än så länge är ju klockan bara 07:39.
Fast jag vill inte vara sen med nå..sen hann jag inte skriva mer för loppan loggade in på msn.
Jag chattar med henne ,hon säger att hon ska gå på bio kl två.
Så hon kan inte heller vara med mig.
Jag får höra med Wilma eller Clara!
Vad ska jag skriva om..
Jag kan ju alltid önska er en 3-vlig helg utan förkylningar och besvär!
Kram får Alva!

Leoslekland! bra eller dåligt?

| Postat i: Elsas vardag
0
Nu sitter jag här.
Har fått ett jack i hvudet (ett litet) det svider och det dånar.
Det blöder inte längre men det blödde jätte mkt först men nu är det över.
Jag kommer typ spy i bilen när vi ska åka hem.
Hopppas att det blir bättre snart ,jag orkar inte ha huvudverk mer.
Jag vet inte om det är vät 90 kr för att komma in hit men det är ju roligt så länge det e gör ont.
De andra är och "leker" tjuv och polis ,för er som inte vet så är jag här med kornetto,AAArrwid,Ogge,Essi (bloggvän) och Jullan!
Men nu kan jag inte blogga mer jag okar inte...
Kram från Alva!

Idag,imorgon och krya på dig nu!

| Postat i: Elsas vardag
4
Hej alla glada bloggläsare!
Idag har ja varit i skolan såklart.
Det har varit en bra dag,nu lyssnar jag på musik och chattar med Wilma
Jag hoppas att du kryar på dej!

Mycket  kramar tilll dig så blir du frisk!


Det är så skönt att veta att vi slutar tolv imorgon...
Då ska jag kanske äta på stan med några kompisar, det ska bli kul.
Jag har sytt klart en väska på syslöjden och den ska fyllas med grejjor för sen ska den ges bort till..
Neej det säger jag inte för den personen läser vår blogg!
Det ska såklart köpas grejer att fylla den med imorgon!
Men nu ska jag ta mig nåt att äta!
Och jag ska blogga på nu så sluta inte läsa denna blogg!

Kram från Alva!