2011

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
4
Kollade igenom lite bilder från början av år 2011. Blir lite tom i hjärtat på något konstigt vis när jag ser dessa bilder. Jag hade aldrig då kunnat tro på att en inläggning i Umeå sjukhus skulle göra en så stor förändring på hela mitt liv. Detta är något alla som har någon form av ätstörning och inte kommer vidare/är säkra på att inläggning inte hjälper bör tänka på. Våga pröva, även om det känns som det värsta man kan göra och att allt kommer att bli kaos. 
 
Hittills till 2011


Hilda

Blir så oootroligt glad över att läsa detta Elsa! Det var tungt, men du och familjen stod pall o kom vidare.
KRAM

kornelia

Fina fina du! <3

Agge

Alltså åh åh åh ååh! Det här måste vara bland de mest hoppingivande, positiva och klockrena inläggen du gjort! Du ser tillbaka och kan se att du faktiskt mår mycket bätrre och gjorde det rätta och "svåra" valet när du mådde som sämst. Vilken ENORM skillnad jag känner när jag ser de här bilderna och jämför med nu. Det saknas verkligen stora delar Elsa i tjejen på bilderna, delar som många är tillbaka nu :)!!


URL: http://agneshassler.se
Anonym

Tyvärr är det ju inte så lätt att bli inlagd om man inte är underviktig trots att man kanske har exakt samma hemska livsförstörande monster inombords. Fast ätstörningar som inte syns är ju tyvärr svårare att upptäcka... (Vet att du skrev detta för mer än ett halvår sedan men men....Hur mår du nu?)

Svar: Nej, det är tragiskt att vissa tror att man kan se hur sjuk någon är beroende på hur smal den sjuke är.Jag har själv aldrig hört om att detta har hänt, men jag är 100% säker på att det händer.
I princip alla ätstörningar upptäcks för sent, och jag tror att det är den största anledningen till att sjukdomen blivit så vanlig.

Jag kan skriva om hur jag mår nu, men jag tänkte göra lite inlägg om mitt mående och där kommer jag att ta upp det förr eller senare. förhoppningsvis inom den närmsta veckan.

Kram, hoppas att du mår bra!
Elsa Hassler




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: