Samvetet brister

| Postat i: Elsas vardag
2
Läste just systers blogginlägg om globala uppvärmningen och miljöansvar hos enskilda individen. Känner hur samvetet brister när jag själv går runt på dagarna och funderar på vad mitt nästa klädinköp ska bli trots att jag har kläder så att jag klarar mig. Får dåligt samvete när jag tänker på att jag äter kött trots att jag skulle klara mig utan. Tycker att alla borde tänka mer på hur man själv påverkar moder jord. Ett steg i rätt riktning gör ni genom att klicka  här och läsa texten. 
 
 
Här kommer en del av texten för er som anser att "ni inte har tid" att läsa allt: 
 
Du, jag och varenda människa på denna planet måste veta att det vi gör här och nu, hur vi handlar, vad vi prioriterar, hur vi uppfostrar våra barn, om vi överhuvudtaget skaffar barn, hur vi förflyttar oss, hur vi konsumerar, vad vi äter - är avgörande för allt. Alla väljer vi - vill jag leva så att andra efter mig också ska kunna göra detsamma, eller lever jag till 100% i nuet utan att tänka på vad det får för konsekvenser? Jag vet vad jag svarar på frågan. Vad svarar du?

 

Hittills till Samvetet brister


anonym

helt rätt! får så dåligt samvete när jag läser sådant här, men det är så rätt och det är viktigt att vi inte glömmer bort hur mycket vi /kan/ påverka/r/ vår omgivning. allt vi gör, vad vi än gör, förändrar vår planet. det är bara upp till oss själva om det ska vara till det bättre eller till det sämre.

för övrigt en mycket bra blogg! :)

Svar: Åh! så bra tankar och blir så glad över att du gillar min blogg. Känner att jag är lite osäker på om min blogg bara är blaj eller om folk faktiskt gillar den, men kul att höra!
Elsa Hassler

Stolt att vara din syster

Alltså what are words. Du är för fin. Bilden (!) tog mig ett bra tag att förstå men SÅ HIMLA BÄST. Seriöst. Vet inte vad jag ska skriva för nothing compares, nothing Compa-a-ares to yoou! (Tänk dig Anna Bergendahls röst sjungandes dessa ord..) Btw jag hoppas hoppas HOPPAS att du vill, kan och tar chansen att åka på utbytesår - you won't regret it!

Svar: aww! Kan inte formulera att svar som uttrycker mina känslor, men du är bäst. All cred till dig!
Elsa Hassler


URL: http://agneshassler.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: