Redan fredag?

| Postat i: Elsas vardag, Tankar och Åsikter
1
 Underbart att det är fredag imorgon!

Tycker att veckorna går väldigt fort just nu. En del blir stressade av att tiden går för fort, men det känns faktiskt ganska bra för min del, närmar mig jul, sommar och ledighet ♥. Sen när jag tänker lite längre, på att jag bara lever en gång och att tiden går, och funderar på om jag tar vara på livet till fullo så känns det inte lika bra att tiden rinnet iväg. Orkar inte tänka på det nu, än om jag kanske borde. Gör som många andra och skjuter de svåra tankarna ifrån mig. Nu vill jag njuta av något gott kvällis istället. 
Hittills till Redan fredag?


aunt Hilda

Ååååh vad jag känner igen de där känslorna! Carpe Diem var värsta "flugan" ett tag. Jag blir galen på sånt! Mindfullness och att leva i nuet ger mig krypningar. Hur ska man kunna vara lycklig nog just precis NU? Hur ska man kunna njuta av varje sekund? Jag föreslår att man gör så gott man kan. Ibland längtar man till nästa dag, eller till julafton eller till nåt ännu mycket längre bort. Och ibland är man helnöjd med det som händer precis just nu. Men att alltd gilla nuet tror jag inte på. Det blir bara som ett krav. DU är klok som en bok Elsa. Sov gott!

Svar: DU är så klok! Älskar dina resonemang, så sant, det ska jag ha i bakhuvudet. Tack!
Elsa Hassler




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: