Lika lön, oavsett kön!

| Postat i: Elsas vardag, Omvärlden, Tankar och Åsikter
0
Rubriken passar in väldigt bra idag på internationella kvinnodagen. För flera år sedan, gissar på år 2006 såg jag från genom bilönstret en folksamling som gick med skyltar inne i centrum. Jag var då 8 år och fastnade för skylten "LIKA LÖN OAVSETT KÖN". Av någon anledning kommer jag ihåg denna händelse än idag, trots att det var en vanlig dag och jag satt i bilen på väg till fotbollsträningen. 

Jag fastnade för meningen, det blev en tankeställare för mig, något som jag inte tidigare tänkt på. Orättvisor i världen och hur kvinnor och män behandlas olika, exempelvis löneskillnaden. Jag tror och hoppas att vi har fått ett samhälle som är mer jämställt idag. Dock vet jag att vi har myker kvar att jobba med och jag hoppas att vi alla kommer att fortsätta/börja kämpa för detta i vardagen. 
 
Hade gärna gått på denna demonstration som skedde i Luleå denna eftermiddag, tyvärr var det samtidigt som mitt jobb. Dålig tajming.
Hittills till Lika lön, oavsett kön!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: