Hur det hela började

| Postat i: Elsas vardag
0
Sommaren 2010 började ätstörningstankar sakta smyga sig in i min skalle. I början tänkte jag mest att jag skulle bli hälsosammare, att jag ville ändra min livsstil. Jag var inte speciellt hård från början, men allt eftersom blev jag mer och mer strikt. Jag började skriva upp allt jag åt, och när jag upptäckte att jag åt slisk varje dag blev jag förvånad och det kändes inte bra. 
 
Jag minns inte exakt detaljer, men jag minns att jag började bli hårdare med vilka dagar det var okej att äta sötsaker, hur ofta jag skulle träna och vad jag skulle träna.  ag var bara 12 år och hade inte en tanke på att det kunde vara dåligt/farligt att hålla på som jag gjorde. Jag gick ju ner i vikt, och som ung när man kommer in i puberteten ska man gå upp i vikt, inte motsatsen. Jag var inte medveten om att sjukdomen ortorexi/anorexi fanns. Jag hade blivit så påverkad av tränings- och hälsofreakshetsen som pågår i samhället så jag trodde att mitt liv skulle bli ännu bättre om jag blev "hälsosammare". Detta blev dock ett av de dummaste beslut jag gjort i mitt liv, något som präglat mig i flera år. 
 
Sommaren 2010, när tankarna sakta började smyga sig in i min skalle. 
 
Hittills till Hur det hela började





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: