JULI

| Postat i: Elsas vardag
0
Sommaretider hej hej, sommartider!

Magnus (våra kusiners pappa) hade sin årliga firmafest. Massor av folk som hänger i deras trädgård, det grillas, barnen lekar, osv. Liknar barbequeparty faktiskt.  


Det var otroligt fint väder den kvällen, vi gick ner till bryggan där några av barnen spelade strandfotboll (till höger på bilden). 


Vi stod på bryggan medan stora vågor kom in och blötte ner halva benen. 

Några pojkar badade i det då iskalla vattnet (bland annat lillebror). 

Jag och Agnes sommarjobbade i farmor och farfars läkarmottagning. Vid lunchen hittade vi detta söta hjärta. 

Jag blev riktigt lycklig när barnförsäkringen meddelade att jag skulle få många tusenlappar för detta ärr. 

Det ljuva stuglivet fortsatte, vi fick besök av kompisar då och då. 



Pappa valde att fira sin födelsedag i stugan, där trivs han bra.  

Vi fick kanonväder ute i skärgården, när solen lyser och det är riktigt varmt är kall vattenmelon så sjukt gott!



Vi hade byggarbetare som byggde denna nya altan i somras. Nöjda blev vi! 


Vi hittade grodor som nästan hoppade ner i vår pool, vi "räddade" dom. 

Inne i stan fick vi kusinbesök från Stockholm. Vi samlades tillsammans med våra kusiner på Gültzaudden och beställde mat från en asiatisk restaurang i stan. 

Därefter fick vi besök av kusiner från Uppsala. Vi bowlade på Oleary's, badade i stugan, gjorde sushi, med mera. 






Jag och Kornelia jobbade hos några kompisar till mor och far som skulle ha en fest. Vi hjälpte till att fixa i köket osv. Just här tog vi en liten paus. 

Jag började jobba på Klubbviken i restaurangen. Tråkigt nog brände jag mig på deras stora spishäll som var sjukt varm. Blåsan på bilden växte sig bara större och större, smärtan var hemsk. 
 
 
 
 
Hittills till JULI





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: