Nej

| Postat i: Omvärlden, Tankar och Åsikter
4
Kollade nyss in några av "storbloggarna" som jag ine varit läst på typ flera år. Kissies och Kenzas blogg var några som jag följde flitigt ett tag för flera år sedan, som de flesta andra också gjorde. Nu när jag går in på deras bloggar blir jag bara paff. Hur fåniga/äckliga/läskiga/hemska headers kan man ha? Alldeles för sminkade, redigarede, poserande, lättklätt/sexistiskt. Usch. Ursäkta om jag är negativ men blir bara så sjukt irriterad på detta. Det känns som att vi kommit ifrån det där nu och insett att det finns annat här i världen. Godnatt.

Hittills till Nej


Aunt Hilda

Håller med. Jag blir faktiskt full i skratt. Är de allvarliga?? Helt patetiskt.

Svar: Ja, tyvärr. Helt galet
Elsa Hassler

Anonym

Och om du nu tycker att alla ska få vara och se ut som de vill, så kan du ju inte hoppa på dem. De kanske verkligen vill se ut sådär, och trivs med det! Låt alla vara som de vill!

Svar: Såklart får man se ut som man vill. Däremot tycker jag att man har ett ansvar när så många läser ens blogg. Man bör tänka på hur läsarna blir påverkade, och därmed hur hela samhället blir påverkad. Vissa kan bli väldigt hårt påverkade och känna stor press/stress över utseende, vilket kan bli en skada för livet, exempelvis om det leder till depression/ätstörning. Dessutom tycker jag att det vore synd om de vill de ut sådär, det tycker jag är ett tecken på att världen utvecklas på ett dåligt sätt. Att idealen blir sexistiska översminkade tjejer, att det är så tjejer "vill" se ut.
Elsa Hassler

Agnes

YOU GO GÖRL! Seriöst. Du är bäst. Du fega anonyma människa som inte vågar stå för dina åsikter bör ha i åtanke att 1. skriva ditt namn 2. tänka över om dagens kändisar och stilikoner ser ut som de gör för att de vill det eller om det kanske kan finnas finnas andra bakomliggande orsaker till varför de klär av sig


URL: http://agneshassler.se
Agnes

Oj, lät väldigt hård där. Inte meningen! Självklart har alla rätt att se ut som de vill, men jag tror inte att det är fallet med många storbloggerskor som dessa. Sedan tycker jag att man bör känna ett visst ansvar att sprida sunda ideal när man har så pass stor roll i media som dessa har, det hade jag gjort iaf!


URL: http://agneshassler.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: