Dag 5 - Vikingar och Lund

| Postat i: Resor
2
Under för- och delar av eftermiddagen var släkten i en stenåldersby utanför Malmö. Till en början var vi guidade och fick höra ovanligt intressanta historier om vikingatiden. Vi fick både lyssna, se och vara med och pröva olika saker. Vi stannade där och åt lunch och blev kvar ytterligare några timmar. Sedan körde bussen oss till Lund,  där kusinerna Astrid och Gösta bor. Vi stannade där med dom medan det var dags att ta farväl till övriga släkten som skulle vidare till flygplatsen Sturup. Under kvällen och eftermiddagen hann vi även med en kort sväng på stan i Lund, restaurangbesök på ett indisk/thailändsk restaurang (två olika restauranger som satt ihop). Jag, mamma och Karin hann till och med besöka den stora gallerian Nova Lund, en av de bästa gallerior jag varit på i Sverige, än om vi var där väldigt kort. 

Vi stannade till en kort stund i Smygehuk, Sveriges sydligaste punkt. På andra sidan havet ligger Danmark. Detta var ett mycket vackert ställe, det må´ jag säga. 
 
 
 
 
 




 


Ser ni vindkraftverken man skymtar långt borta, i Danmark? 






Här skan man se (om man titta noga) Tjörnbron som leder till Danmark.


Långt borta i mitten ser man något högt som sticker upp, Turning Torso. 




Affären Udda Tina i centrala Lund var mycket fin, färgglad och uppiggande. Jag vill ha den i Luleå! 




 
Hittills till Dag 5 - Vikingar och Lund


Anonym

Har också besökt de platser när jag var i Skåne även Kivik besökte vi! :)

agge

Finaste dagen alltså, vi måste återvända till Lund och kussarna där :)!


URL: http://agneshassler.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: