Tankar

| Postat i: Tankar och Åsikter
3
Tänker skriva av mig lite i ett inlägg om tankar och tips, sånt som jag känner att jag vill dela med mig av. Detta inlägg kanske är något som jag framförallt skriver för min egen skull, men ni om har problem med mat/träning
kanske även kan ha denna text till hjälp.

När man är underviktig och har en massa dåliga vanor som gör att man inte går upp i vikt kommer det inte att hjälpa att tänka "jag ska ändra det jag gör. Jag ska äta mer och röra mig mindre. Jag ska pröva nya saker. Allt detta ska jag göra OM/NÄR......" Det finns inget att vänta på och det är lika bra att få hela skiten överstökad för att sedan komma tillbaka till ett bättre liv. Försök istället hitta något som kan få dig att släppa kontroll och tvångstankar om vad som är rätt och fel. Jag vet att detta är otroligt svårt och kämpar med detta supermycket dag in och dag ut. Något som har hjälpt mig är att ge ansvaret till någon annan som man kan lita på. I mitt fall vet jag innerst inne att mina föräldrar vill mig mitt bästa, de har kämpat med mig för att få bort denna sjukdom i ett och ett halvt år. Jag kan fortfarande hitta argument och förklaringar som säger att dom kanske inte alltid vet vad som är bäst. I detta läge gäller det bara att försöka strunta i dom dumma tankarna och gå över till ett läge då man inte funderar på om det dom bestämmer att jag ska göra verkligen är bra för mig eller inte. Jag vet ju faktiskt att jag själv inte vet vad som är bra för mig på lång sikt, eftersom jag mår som jag gör i dagsläget. Detta var en liten inblick i vilka tankar som snurrar omkring i mitt lilla huvud. Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta här och inte i min dagbok. Kanske i hopp om att hjälpa andra som har en situation som liknar min, eller så är det för att det finns ett hopp om att alla friska människor där ute ska förstå att man inte vill hamna i dessa problem.
Hittills till Tankar


Agnes

Det där var läsvärt! Och tack för en fin helg :)


URL: http://agnesmatilda.tk
Hilda

Elsa, du är klok som en bok. Har träffat flera med samma problem som du har - men aldrig hört dem resonera såhär. Du är inne på ett bra spår. My taughts are with you!

Kram

Elisabeth

Finaste Elsa! Du är så älskad! Fortsätt att nysta i den röda tråd du funnit och du kommer att hitta vägen. Kramar i massor!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: