Ett råd till alla där ute

| Postat i: Tankar och Åsikter
6
Det finns en viktig sak jag vill att alla ute i omvärlden ska veta om, något som jag inte visste om eller hade förstått innan jag drabbades av den här skiten med mat, kontroll, o.s.v. Tänk aldrig att du vore mer perfekt om du var smalare eller mer muskulös. Visst, är du överviktig på ett farligt sätt kan det vara sunt att gå ner några kilo. Men var uppmärksam och låt det inte gå för långt! Var noga med att inte hamna på en för låg viktnivå, för det är sjukt mycket jobbigare att ta sig ur det än att vara något överviktig.


Vad jag egentligen vill säga, som jag önskar att jag hade förstått i tid är att leva ett "nyttigt" liv inte alltid är nyttigt. Att träna är inte alltid = bra. En frisk kropp och en frisk människa är inte = smal och låg vikt. Jag hoppas att ni där ute förstår hur farligt det är och hur dåligt man mår av att försöka leva ett hälsosamt liv när det går över styr. får du komplimanger/kommentarer om att "oj vad smal du är" så kanske det inte är positivt, det kan vara allvarligt och rent utav farligt. 
Jämför bilderna och fundera på vilket liv som verkar bäst? Ganska självklart svar.
Hittills till Ett råd till alla där ute


Hilda

Håller helt med. Vi fastnar så lätt i de där tankebanorna. Kämpa på Elsa. Tänker på dig <3

Agnes

Kunde inte sagt det bättre själv och instämmer med dig och föregående kommenterare. Tänker på dig typ varannan minut <3!


URL: http://agnesmatilda.tk
Agnes

Kunde inte sagt det bättre själv och instämmer med dig och föregående kommenterare. Tänker på dig typ varannan minut <3!


URL: http://agnesmatilda.tk
Anonym

Åh vad bra skrivet Elsa. Det är precis så det är, och ibland har jag också tänkt sådär men vad tusan, ingen tycker om en mer för att man ser ut på ett annat sätt och man själv mår inte bättre av att göra för mycket av något, till exempel träna eller äta mindre. Kom ihåg att jag finns ifall du vill prata! <3


URL: http://typjulias.se
amanda, kornelias kompis

elsa fina, vet inte vad jag ska säga, men att du vet att jag tänker på dig även fast vi inte känner varandra så jätte jätte bra. Men du ska bra veta hur mycket jag vill att du ska bli frisk från detta skit! tusen kramar!!!

Emma

Hoppas verkligen att du blir frisk från det här!



Kramar


URL: http://emmakkraft.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: