Varför ska alla se likadana ut?

| Postat i: Tankar och Åsikter
5
Det är en sak som jag tänker på i princip varje dag som stör mig väldigt mycket...
I princip varje tjej i min ålder klär sig likadant, sminkar sig likadant, och har samma typ av frisyrer.  Är det bara jag som tycker att det skulle vara mycket roligare om det fanns mycket fler olika sorters kläder att välja på, fler färger och former? Istället för att det mesta i affärerna just nu är beige, brunt, och såna höstiga färger?
Jag tycker att det är svårt att uttrycka mig så att ni ska förstå detta på rätt sätt, det jag skrivit nu känns mest fånigt men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Varför måste allt vara så mycket "mode", varför kan man inte klä sig som man vill och utstråla sig själv. I dagsläget ser ju alla likadana ut? Blandade några bilder som känns som typiska saker folk har på sig idag. Jag tog dom från klädbutikeronline, ja. Och det gjorde jag för att det känns dumt att peka ut enskilda personer och ta bilder från deras bloggar. Lägger också till en bild på någon som utstrålar sig själv med kläderna, och vågar sticka ut. Isadora från julkalendern tycker jag var ett bra exempel på det.

Hittills till Varför ska alla se likadana ut?


Anonym

Alla gillar ju då inte "sticka ut"-stilen ;) det beror ju helt på vad man gillar hur man klär sig

Kornelia

Mm jag håller med dig men själv klär jag mig nog "typ" so alla andra. Men jag blir ju påverkad fast jag trivs ju fortfarande och tycker om det jag har på mig :)

Filippa

Det är jätte bra skrivet! jag håller med :) jag klär mig i det jag trivs i. Jag är inte så att jag vill j

klä mig som alla andra, jag vågar sticka ut! :)



Puss!


URL: http://filippaflodmark.blogg.se/
Agnes

Aww. Asså jag håller med dig och håller inte med dig. Om man tänker globalt så kan det vara rejäl skillnad i hur man klär sig, men det är många (inklusive mig) som har converseskinnjackaparkasstuprörsjeansstorat-shirtso.s.v.-stilen, men jag tycker om det.´Men det hade jag åandrasidan nog inte gjort om ingen annan inspirerat mig till den klädstilen. Fattar du? Men jag håller med dig till stor del cheyen!


URL: http://agnesmatilda.tk
Agnes

Men jag förstår vad du vill säga och det håller jag med om, jag tror att många (ink. mig själv) inte tyckt den vanliga (i sverige iaf) conversejeansstövletterparkasblablastilen var så fin om det inte varit för att det är den som syns i media och manipulerar oss. Bra shkrivet iaf !


URL: http://agnesmatilda.tk



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: