Tänk efter lite...

| Postat i: Elsas vardag
3
Som jag skrev i tidigare inlägg kämpar jag med min sjukdom anorexia. Jag har fått frågan hur mina matproblem började, jag som tidigare varit "normalsmal" och inte tränat överdrivet och så vidare...


Det började egentligen för lite mer än ett år sedan. Jag vet inte varför men jag började träna regelbundet nästan varje dag i veckan, och åt inte alls mycket. Jag hade ingen tanke på att det var farligt. Och själv brukar jag fundera, vad fick mig att börja med att träna mycket och äta lite? Min slutsats har blivit att jag påverkades mycket av omgivningen. Jag läste till exempel en riktigt hemsk blogg, Kissies blogg där hon skrev massa fördomar om tjocka, hörde andra i omgivningen prata om att dom tränar sig muskulöa o.s.v. Jag tog förmodligen åt mig och hamnade i en ond cirkel och gick ner många kilon.

Med detta vill jag säga att man ska tänka efter vad som är viktigt här i livet. Är det så att man måste träna och hålla sig i god form, äta nyttigt och ha senaste modekläderna? Är det vad som gör att livet blir "bra"? Jag tror att den som har ett bra liv är den som kan njuta, må bra och sprida glädje. Vi lever inte för att se perfekta ut, vi lever för att få ha kul! Jag fick superlust att skriva av mig ännu mer nu, och ge folk något att fundera på (om någon ens orkar läsa).

Men jag tror att jag ska avsluta detta inlägg nu och skriva lite mer seriösa tankar allt eftersom. Tidigare har
jag mest skrivit glada inlägg i bloggen och visat upp det roliga i mitt liv. Kanske ska börja blanda lite av det roliga och det som tynger ner vardagen lite? Eller var allt detta jag skrev nu bara tungt att läsa?
Hittills till Tänk efter lite...


Anonym

tycker du borde skriva många fler såna här inlägg, för det är bra att skriva av sig och så slipper folk undra :)

evelina

har oxå för ett tag sen varit sådär typ bantat och sluta ätit... men nu har jag insett att de inte tjänar nått...all stryka o lycka till dej! du är jättesnäll :) <3


URL: http://evelinakarlssonnn.blogspot.com
Sofia

skriv gärna mer liknande inlägg, tänker på dig finaste elsa! <3 <3 <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: