Hemma!

| Postat i: Elsas vardag
1
Klockan 7.00 imorse kom vi hem med tåget!
Det har varit jättekul i Stockholm jag har hittat många fina grejor.
Vi har bland annat varit på Skansen där köpte jag ett halsband.
Jag var på ett museum igår.Ett museum som har fiskar som man kolllar på.
Det hette Aquaria tror jag.
Det var ju mest fiskar som man inte tjände igen men det fanns också lax och så.
Dom hade nån sorts lax odling.
Dom blandade mjölke och rom och hällde det sedan i ett akvarium där fiskarna sen kläcktes etfer 4 veckor.
När dom var fullvuxna fick de simma ner för en "lax-trappa" (en trappa med en fors i mitten).
Det var en regnskog där inne också med riktigt klimat precis som i en riktig regnskog.
Där var det jätte farliga fiskar en fisk kunde hoppa en meter upp i luften och den var en meter lång.
Det fanns också en gigantisk fisk som alltid låg på samma ställe han bara låg där vid kanten och väntade på att nåt litet barn skulle sticka ner handen så han kunde äta upp den.
Usch!!
Den var jätteläskig.
Den blev ännu läskigare efter att vi hade sett ett klipp på när han fick mat.
Dom släppte en bit kött en meter åvanför den.
Och då hoppade fisken upp och drog den ner under ytan så han kunde äta den sen.
Det fanns också en hängbro under den for det massor av pirajor..och stingrockor!

Kram från Alva!
Hittills till Hemma!


Wilma

Haha, där har jag varit :D

Fast då fanns det typ inte lax


URL: http://lulea.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: